Morgan Super 3: O roată lipsă

0
50

Ce constructor auto ar renunța la o roată pentru ca modelul său să poată rula în doar trei? Poate că mulți nu știu, dar Morgan face asta de peste 110 ani.

Morgan Motor Company a dezvăluit Super 3, unul dintre cele mai interesante și distinctive vehicule pe care constructorul declară că le-a construit vreodată. Conceput de la zero, nu doar faptul că rulează în trei roți este important, dar și faptul că este cel mai configurabil model al mărcii până în prezent. Adică oferă o listă extinsă de opțiuni și accesorii care le permit proprietarilor să-și adapteze propria experiență la dinamica mașinii. De la accesorii pentru tururi de aventură, la modele inspirate de curse, Super 3 poate adopta personalități multiple care vor reflecta individualitatea proprietarului său.
Dar să începem cu faptul că Morgan Super 3 introduce o nouă filosofie de design. În comparație cu ­modelul 3 Wheeler, care a fost creat în stilul mașinilor cu trei roți, cu motor dispus în V din anul 1920, designerii și inginerii englezi au atras în noul model influențe de la mijlocul până la sfârșitul secolului trecut. Era avioanelor a fost o epocă în care a existat o relație logică între funcție și formă, pe măsură ce orizonturile imaginației se lărgeau. Mai ales că este vorba doar de trei roți, cerințele aerodinamice și mecanice au influențat puternic forma și proporțiile lui Super 3. Acest lucru este cel mai pregnant în structurile din aluminiu turnat care formează partea frontală a vehiculului, susțin motorul și controlează mecanismele de virare, în același timp direcționând aerul în partea laterală pentru amplificarea efectului de răcire a sistemului de frânare. Să vedem ce este cu adevărat Super pentru deplasarea pe trei roți.
Expertiza Morgan cu platformele din aluminiu lipit datează de mai bine de două decenii, de la începutul producției Aero 8 și a fost continuată cu platforma CX-Generation utilizată în 2020 Plus Four și 2019 Plus Six.
Pentru prima dată în istoria Morgan, spun proiectanții, platforma este cu adevărat monococă, cu „suprafețele A” exterioare laminate (gata de utilizare), spre deosebire de ­designul monocorp întâlnit pe majoritatea mașinilor moderne din producția de serie, cu panouri nestructurale atașate. Acest lucru nu numai că face un șasiu mai ușor și mai rigid, dar oferă și avantaje de echipare și mai mult spațiu ocupanților în interior. Rigiditatea sa nu susține doar capacitatea dinamică a mașinii, ci sporește și siguranța, Super 3 îndeplinind aceleași exigente standarde de impact frontal, ca mașinile cu patru roți Morgan’s Plus Four și Plus Six.
Dinamica a depins de strategia de montare a motorului, unică pentru Super 3, și care îl face parte integrantă a feței mașinii, gestionând în același timp reacția cuplului motorului. Designul roților din față este specific Morgan. Decalajul pozitiv al roților permite cele mai lungi posibile brațe ale suspensiei, frânele fiind amplasate mult în afară. Acest lucru maximizează calitatea călătoriei, ­manevrabilitatea și stabilitatea. Fața interioară a pasajelor roților este închisă și funcționează aerodinamic atât pentru reducerea zgomotului vântului, cât și pentru direcționarea fluxului aerului de răcire spre radiatoarele din spatele lor. Iar pentru ca Super 3 să arate proporțional corect, o anvelopă complet nouă a fost dezvoltată împreună cu cei de la Avon. Și nu în ultimul rând sub capotă trebuie să fie un motor suficient de „forțos” care să-i ofere performanțele demne de renumele Super.

Totuși trebuie amintit că în 1933, când apărea modelul cu trei roți F-Type, s-a făcut trecerea de la puterea furnizată de un motor V-twin la unul Ford convențional. După aproape 90 de ani, constructorul Ford a fost din nou ales să furnizeze motorul, în cazul de față unitatea de 1,5 litri în trei cilindri, pe benzină, cu aspirație naturală. 118 CP, un moment motor maxim de 150 Nm și o cutie de viteze Mazda cu cinci trepte, așa cum se găsește în MX-5, îi permit să atingă 100 km/h în 7 secunde și o viteză maximă de 209 km/h pentru o greutate la gol de… 635 kg! Spre deosebire de modelul anterior, totuși, nu a fost necesar niciun compensator în linia de transmisie reducându-se astfel complexitatea și greutatea lui Morgan Super 3. Dacă după toate acestea v-ați hotărât, totuși, că este vehiculul dvs. ideal trebuie să vă gândiți serios la o investiție care începe de la 41.450 de euro, la care o să adăugați și partea de personalizare și taxele locale. Scump, dar merită!

Foto: Morgan

http://www.autotestmagazin.ro/clasic-si-modern/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


opt − 3 =