Morpho Strat

0
59

Iată că legăturile dintre lumea automobilelor și cea a constructorilor de instrumente muzicale se întăresc printr-o nouă alianță încheiată între japonezii de la Lexus și americanii de la Fender, renumitul constructor de chitare.

Desigur, mulți, atunci când aud de Fender, se gândesc la dictonul care a făcut celebru brandul american: „sunetul care a creat legende”, asta dacă ținem cont și de faptul că „tata” Leo Fender se făcea cunoscut în lumea muzicală prin amplificatoarele de instrument cu 75 de ani în urmă. Apoi, în 1951 apărea Fender Telecaster, primul său model de chitară electrică „solid body” (cu corpul din lemn plin), denumit inițial Broadcaster. Însă în 1954 avea să apară modelul care a avut o influență uriașă în lumea muzicală, Fender ­Stratocaster. De altfel modelul este protagonistul pactului între cele două lumi, a automobilelor și muzicii, printr-o ediție Fender Lexus LC Stratocaster limitată la 100 de unități. Dacă s-ar putea stabili un numitor comun acesta ar fi termenul „takumi” care pentru japonezi înseamnă maeștri manufacturieri ce își ridică propriile creații la rang de artă, având o profundă credință în excelență. Pentru partea americană termenul și-ar găsi echivalentul în lutierii de mare clasă din atelierele Custom Shop unde experiența și inovațiile dau viață unor instrumente care își sporesc valoarea în timp. Iar noul „Strat” întrunește pasiunea ambelor mărci pentru designul îndrăzneț, tehnologia intuitivă și măiestrie.


Dar partea cea mai spectaculoasă este finisajul omnidirecțional Structural Blue, o gamă spectrală care produce o culoare albastru metalic deschis, până la albastru „miez de noapte” profund, care a fost inspirat inițial de fluturele Morpho. Vopseaua de pe chitara Stratocaster este aceeași vopsea care a fost folosită pentru Lexus LC 500 coupe, dintre care doar 200 de vehicule au fost produse pentru SUA. Vopseaua albastră structurală scotea în evidență curburile elegante ale caroseriei lui LC 500, iar acum ale corpului chitarei. Interesant este faptul că vopseaua nu conține niciun pigment albastru. Arată albastru doar din cauza interferenței luminii cu straturile de materiale incolore, cu care aceasta se unește, generând culoarea supremă, de unde și numele „structural”.
„Solid body”-ul este construit și finisat manual și păstrează rețeta cunoscută a lui Leo Fender. Griful (sau gâtul) chitarei este realizat din arțar de clasă 3A și finisat cu uretan lucios, dând un indiciu de tradiție Fender în prelucrarea lemnului și obținându-se astfel un contrast cu celelalte elemente vizuale ale instrumentului. Inovația se reflectă în tastieră (sau limbă) care, de data aceasta, nu este făcută dintr-o varietate de lemn tare. Este realizată din Richlite lustruit, de un albastru intens, un material compozit cunoscut pentru proprietățile sale tonale, stabilitate structurală, rezistența la uzură și umiditate, folosit de Fender Custom Shop pentru prima dată. Cine și-ar fi imaginat că materialul este compus din hârtie infuzată cu rășină și a fost dezvoltat, inițial, cu peste 70 de ani în urmă pentru scule industriale? Apoi și-a găsit utilitatea pentru suprafețe fiind utilizat în industria aerospațială, marină, sporturi extreme, arhitectură și design, precum și în atelierele de mașini și producția de automobile.
Tastiera are o rază de curbură mai mare, de 12 inci, și 22 de taste „medium jumbo” din oțel inoxidabil, iar încrustațiile albe din Luminlay (material fluorescent) ale acesteia strălucesc în albastru viu pe scenele întunecate. Corpul chitarei este făcut din lemn de anin. Elementele de fixare de pe pickguard (placa cu doze și potențiometre de ton și volum) sunt șuruburi cu capetele negre, în aceeași finisare cu cheile de acordare, care creează un aspect auto curat, în timp ce dozele sunt cea mai recentă versiune a Fender Noiseless Single Coils, o altă premieră pentru Fender Custom Shop. În plus, partea frontală a capătului de grif (headstock) este finisată în albastru structural cu un logo Fender cromat, în timp ce tocul personalizat este învelit în vinil texturat cu fibră de carbon, cu capetele din piele neagră și logo-ul Lexus brodat în interiorul capacului. Iar dacă totul vi se pare extraordinar, nu mai rămâne decât să vă gândiți de unde faceți rost de 6600 USD. Cu taxe cu tot.

Foto: LEXUS

http://www.autotestmagazin.ro/jeep-deluxe-wallace-detroit-arta-de-colaps/

http://www.autotestmagazin.ro/rar-voluntari-serban-urjan-inginerul-cu-suflet-de-artist/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 2 = unu