Noul Duster și-a făcut o apariție triumfală la Salonul Auto de la Frankfurt, iar jurnaliștii de specialitate au fost încântați. Așteptarea a fost grea. Au trecut două săptămâni de când au apărut primele fotografii cu noul Duster.
Am văzut atunci doar exteriorul, acum am admirat noul Duster în toată splendoarea lui și am aflat câteva detalii importante despre autovehiculul produs la Mioveni. Și avem vești excelente. De-a lungul vremurilor, interiorul Dacia Duster a fost mereu criticat. Acum el s-a schimbat radical ca aspect, ergonomie și calitate.
Se încercăm să detaliem. În primul rând, noul Duster nu mai are nevoie de cheie pentru a fi pornit, iar această operațiune se realizează prin apăsarea butonului Start.
Bordul se schimbă complet și are cinci aeratoare. Se modifică și poziția display-ului care va ajunge ceva mai sus pentru a fi observat mai ușor de șofer. Dacia Duster va avea și un nou sistem de climatizare automată, ce va accesat din cele trei butoane rotative, dar și un volan nou.
Și la nivel tehnologic, noul Duster crește serios în comparație cu vechea generație. În primul rând avem un sistem Multi View Camera care va fi dotat cu patru camere: pentru marșarier, una montată în partea frontală, dar și două integrate în oglinzile laterale. Duster va fi dotat și cu un foarte util sistem de „avertizare pentru unghiul mort” care va funcționa cu ajutorul unor martori luminoși.
Pentru cei care așteptau mai multă putere veștile nu sunt grozave. Gama de motorizări rămâne neschimbată. Noua generație rămâne cu două versiuni pe benzină de 1.6 litri și 115 cai și 1.2 litri și 125 de cai. Ambele sunt asociate cu o cutie manuală. Oferta diesel include variantele de 1.5 litri de 90 și 110 cai putere. Ultima soluție poate fi echipată cu cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC.