Noul Mitsubishi Outlander

1
31

noul mitsubishi outlander (2)noul mitsubishi outlander (17)După ce a suferit un facelift discret, dar sugestiv, noul Mitsubishi Outlander îşi etalează cu încredere noua ţinută. Ce semn mai bun decât numele „tatuat” cu litere de-o şchioapă, fix pe muchia capotei motorului, ar putea argumenta mai bine acest lucru?

noul mitsubishi outlander (3)Nu este nevoie să fii un împătimit al lumii automobilistice ca să îţi dai seama că în faţa ta se află noul Mitsubishi Outlander. Un design în care sunt comprimate suficiente accente agresivo-sportive încât să îl impună cu uşurinţă în trafic dă, într-o primă fază, măsura noutăţii sale. Ansamblul frontal, dominat de un calandru cu arcade cromate plasate la extremităţi şi de o mască a motorului supra-dimensionată (căreia i s-a aplicat acelaşi tratament estetic) comunică franc robusteţe şi sportivitate. Academic, acest aranjament se numeşte „Dynamic Shield” şi reprezintă o punte între trecut şi viitor: influenţat de protecţiile laterale de pe Pajero, va deveni un ingredient suculent al viitoarei game Mitsubishi. Spatele, îmbrăţişat de lămpile de stop alungite şi continuate pe laterale, susţine aceeaşi partitură stilistică revigorantă care încearcă – şi pare că şi reuşeşte – să subţieze silueta acestui crossover pe care unii mai grăbiţi s-ar putea să îl confunde cu versiunea break a unui model de clasă medie. Noul Mitsubishi Outlander are proporţii armonioase care îi dau eleganță. Portierele cu decupaje largi asigură un acces uşor cam pentru oricine.
noul mitsubishi outlander (4)Odată intrat în noul Mitsubishi Outlander, aşa cum bănuiam, am fost copleşit de senzaţia de spaţiu. Construcţia rectangulară a habitaclului creează mult loc pentru pasageri. Pentru a profita la maximum de orice scenariu de transport, bancheta este culisantă pe toată lăţimea culoarului din spatele scaunelor față, astfel încât capacitatea portbagajului poate rivaliza cu cea a unei utilitare uşoare: volumul util este cuprins între 477 şi 1022 litri.
noul mitsubishi outlander (7) noul mitsubishi outlander (6)Constat că nu mă mir foarte tare când descopăr două locuri suplimentare în noul Mitsubishi Outlander, ascunse în podeaua portbagajului. Este evidentă iritarea japonezilor în a nu fructifica orice oportunitate. Accesul la aceste locuri poate fi probă eliminatorie dacă eşti genul care se plimbă numai prin mall şi mereu se blochează în faţa unei mese pline cu fast-food. Copiii, în schimb, au intrarea garantată, iar confortul pe care îl oferă acestora este mulţumitor câtă vreme ies încă din ţară pe paşaportul unuia dintre părinţi. În cazul în care te întrebi ce faci cu copertina portbagajului dacă umpli maşina, răspunsul este simplu: o depozitezi sub planşeu într-un lăcaş special amenajat.
noul mitsubishi outlander (13)Dacă eşti genul care apreciază un ambient sonor elevat, probabil că ai pus deja ochii pe excelentul Rockford Fosgate cu ale sale nouă incinte acustice din care se revarsă 710 W. Problema este că subwooferul localizat în partea stângă a portbagajului complică puţintel lucrurile şi creşte sensibil numărul de calorii consumate cu relocarea copertinei. După ce am ascultat (la maxim) câteva piese cu Massive Attack pot să spun, cu mâna pe inimă, că merită sacrificiul caloric. Rotunjimile şi profunzimea sunetului sunt întrecute poate doar de claritatea sa. Performanţa sistemului este cu atât mai meritorie cu cât distorsiunile la volum maxim sunt insesizabile.
După câteva ore bune de stat în scaun în noul Mitsubishi Outlander, senzaţia de oboseală a spatelui este inexistentă, semn că s-a „umblat” la perne şi zonele de sprijin laterale. Atmosfera din interior degajă o sobrietate rece care se pliază natural pe dotările bogate ale versiunii Instyle din care fac parte tapiţeria din piele şi ornamentele elegante de pe planşa de bord şi portierele față. Deşi în spaţiul cotierei centrale sunt amenajate un port USB şi o a doua priză de 12V, accesul la ele este restricţionat pentru cei care călătoresc în spate. Îşi iau însă revanşa prin spaţiul pe care îl au la dispoziţie plus faptul că cele două secţiuni ale banchetei pot culisa şi au spătarele reglabile.
noul mitsubishi outlander (16)Planşa de bord la noul Mitsubishi Outlander este dominată de un volan foarte cochet: piele de jur-împrejur şi un material lucios cu aspect de lemn care îl acoperă de la jumătate în jos (inclusiv spiţele centrale). Am avut plăcuta surpriză să constat că, în ciuda faptului că pare vulnerabil la zgârieturi, n-am reuşit să las vreo urmă sesizabilă deşi nu sunt un fan al cremelor pentru mâini. Ceasurile de bord sunt compuse din turometru şi vitezometru, separate de un display color pe care sunt afişate funcţiile computerului de bord. Ornamentul masiv care le flanchează este identic cu cel de pe volan şi împreună cu consola centrală învelită în acelaşi material creează mai mult decât o simplă senzaţie de lux. Ecranul color de care se folosesc sistemul audio şi navigaţia accentuează nivelul elitist al acestei versiuni. Comenzile climatizării şi sistemului multimedia sunt grupate ergonomic şi prezentate cu simplitate şi mult bun gust.

noul mitsubishi outlander (18)Aş mai putea spune destule şi despre meniul care se ascunde în spatele tastei „Info/Set”, dar butonul „Start engine” şi padelele de schimbare a treptelor care secondează volanul îmi amintesc de ce mă aflu în noul Outlander. Relantiul este calm, cu uşoare trepidaţii, aşa cum îi stă bine unui diesel de 2,2 litri capabil să dezvolte 150 CP şi 360 Nm. Transmisia automată cu şase trepte schimba vitezele lin, tacticos, lăsându-te să te bucuri de o călătorie foarte confortabilă. Masa proprie de 1.685 kg se simte un pic în balansul reţinut pe care îl sesizez la demaraje puternice sau la frânări mai aspre. Dar puterea de negociere a suspensiei cu orice fel de denivelări ale asfaltului este admirabilă. Noul Mitsubishi Outlander are o direcţie severă, deloc ezitantă ce conturează mesajul de încredere pe care îl transmite maşina per ansamblu. S-ar putea ca acest lucru să fie influenţat şi de prezenţa butonului care controlează tracţiunea integrală (S-AWC) cu ale sale patru moduri de manifestare: AWC ECO, Normal, Snow şi Lock.
Am abuzat de modul ECO, atât pentru tracţiune cât şi pentru motor, dar pe acesta din urmă n-am reuşit să-l potolesc câtuşi de puţin. Aşa că, iată-mă gonind, fără ca nimic să-mi de-a de veste (în afară de peisajul care aluneca vertiginos pe luciul geamurilor), cu 170 km/h la nici 3.000 rpm în treapta a şasea. Mă irită şi mă derutează liniştea care mă înconjoară. Parcă aş merge cu 90 km/h… Reduc rapid viteza până la cea maximă permisă pe autostradă şi observ că turaţia scade la aproximativ 2.200 rpm. Poate nici atât. Mersul civilizat, cu 90 km/h, o să blocheze acul turometrului la 1.500 rpm şi consumul undeva la 5-6 litri. Paravânturile de la geamuri te lasă să te bucuri de aerul de afară fără să transformi interiorul maşinii într-o suflantă. Chiar şi cu trapa deschisă te poţi bucura din plin de o atmosferă calmă, inclusiv la viteze ridicate şi poţi savura în tihnă experienţa pe care ţi-o oferă noul Mitsubishi Outlander. Însă uu uita să fii generos: poţi să faci fericiţi încă alţi şase pasageri.
Nu te aştepta ca Outlander să consume mai mult de 7-7,5 litri pe drumurile patriei. În vacanţe, pe autostrăzile altor „patrii”, bugetează un consum ceva mai mare.

Foto: Emilia PETRE

Articolul precedentConstantin Enceanu la volan
Articolul următorMedevac: Salvarea oţelită
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ 1 = opt