Noutăți 2024 – Break-uri și monovolume (ultima parte)

0
259

În prima parte a acestui material, am vorbit despre modele de origine europeană și a căror lansare este sigură pe Vechiul Continent. Al doilea semestru al acestui an ar putea aduce, ca Noutăți 2024, și mașini proiectate și construite în China, aflate în analiza mărcilor respective, pentru evaluarea oportunității comercializării lor în Europa.

MAI

Skoda Superb Combi

Skoda acordă prioritate versiunii break (Combi) a noii generații Superb, oferindu-i o gamă extinsă de motorizări. Astfel, sedanul trebuie să se mulțumească cu un motor pe benzină microhibrid de 150 CP și un diesel TDI de aceeași putere. În schimb, Skoda Superb Combi poate fi echipat și cu un TDI de 193 CP și un sistem de propulsie hibrid incărcabil cu o putere maximă utilizabilă de 204 CP. Cu o lungime de 4,91 metri, break-ul dispune de un interior spațios și un volum generos al portbagajului (690 de litri). Skoda Superb Combi preia toate echipamentele sedanului, inclusiv numeroasele sisteme de asistență la conducere. Instrumentația de bord digitală are 10 inci diagonală, iar ecranul sistemului de infodivertisment poate ajunge până la 13 inci.

IUNIE

Volkswagen ID.Buzz cu șapte locuri

Versiunea extinsă a modelului electric Volkswagen ID.Buzz, Tourer, va fi lansată la începutul verii viitoare. Această variantă, alungită cu 25 cm (are 4,96 m lungime) față de ID.Buzz standard, este capabilă să transporte pană la șapte persoane. Ampatamentul este cel care beneficiază de centimetrii în plus.  Și ușile culisante din spate sunt mai late cu19 cm, pentru a facilita accesul pasagerilor la al treilea rând de scaune. Modelul va fi disponibil cu un nou motor electric de 286 CP. Acesta poate fi asociat cu o baterie de 86 kWh (opțională), cea standard fiind de 77 kWh capacitate. Se așteaptă ca o versiune GTX să apară mai târziu, cu tracțiune integrală, datorită încă unui motor electric, și 339 CP. Printre specificațiile acestui model, se remarcă un acoperiș panoramic de 1,5 metri pătrați, ce oferă ocupanților mașinii lumină naturală din plin.

SEPTEMBRIE

Volvo EM90

Deținută de producătorul chinez Geely, Volvo poate beneficia de anumite privilegii, cum ar fi accesul la modelul Zeekr 09. Marca Zeekr aparține și ea Geely, iar 09 este un mare monovolum, cu lungimea de 5,21 metri, pe care Volvo l-a transformat în noul EM90. Acesta va fi oferit, inițial, în China și apoi pe alte piețe asiatice. De asemenea, se ia în calcul comercializarea lui Volvo EM90 și în Europa, dar decizia încă este așteptată. Monovolumul se distinge de Zeekr 09 prin partea frontală tipică Volvo și un spate ușor modificat. În interior, există spațiu pentru șase pasageri, pe care EM90 îi poate găzdui cu confort de înaltă clasă. Mobilierul este, de asemenea, specific Volvo. Plus plafon de sticlă panoramic, ecran multimedia central de 15,4 inci și un alt display (15,6 inci), rezervat pasagerilor din spate, fixat în tavan și pliabil. Echipat cu platforma SEA dedicată autovehiculelor electrice, Volvo EM90 este propulsat de un motor electric de 272 CP, plasat pe axul spate. Electromotorul asociat cu o baterie de 116 kWh, ceea ce ar trebui să îi ofere o autonomie de 700 km, conform constructorului.

OCTOMBRIE

Denza D9

Producătorul chinez BYD ar putea profita de viitorul Salon Internațional al Automobilului de la Paris (14-20 octombrie 2024) pentru a lansa în Europa marca sa, Denza. Aceasta a fost înființată la începutul anilor 2010, printr-o colaborare între BYD și Daimler. Denza D9, care a fost deja prezentat, în 2023, la Salonul Auto de la Munchen, este un mare monovolum premium, disponibil cu motorizări tip hibrid încărcabil și electrice pe piața chineză. Acest model de 5,25 metri preia platforma tehnică de la Mercedes Vito și oferă șapte locuri, în configurație 2+2+3. În versiunea cu zero emisii, dispune de un motor electric de 313 CP, plasat în față, dar are și o versiune cu tracțiune integrală, grație unei unități electrrice suplimentare pe puntea spate, puterea totală atingând 374 CP.

Prima parte a acestui material, mai jos:

Noutăți 2024 – Break-uri și monovolume (partea I)

Producția de vehicule în România este pe val

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


2 × = doi