Noutati Dacia

0
30

noutati dacia (5)Noutati Dacia: După foarte mulți ani de producție a modelelor Dacia Logan și Sandero, Renault a decis, în sfârșit, să ofere și o transmisie automată pentru acestea.

 

De fapt, nu este vorba despre o cutie de viteze automată sau una cu variație continuă (CVT) ori cu ambreiaj dublu, ci doar despre una manuală „pilotată” sau „robotizată”, spuneți-i cum vreți. Transmisia Easy-R „va fi disponibilă la un preț accesibil”, au anunțat cei de la Dacia, și va fi oferită pentru Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway, nu și pentru Duster, în combinație cu motorul pe benzină 0.9 TCe 90 CP/140 Nm, ce a fost produs în 500.000 de unități, până în iulie 2015, și care se regăsește și în gamele modelelor Renault Clio IV și Twingo. În combinație cu Easy-R și sistemul Stop & Start, ce va echipa modelele Dacia în viitorul foarte apropiat, acest motor are un consum mediu de 4,9 l/100 km și emisii de CO2 de 109 g/km, conform producătorului auto de la Mioveni.

Easy-R are servomecanisme controlate de către computerul central al mașinii și, în modul automat, debreiază, schimbă viteza și apoi cuplează din nou ambreiajul, în funcție de turația motorului, viteză și stilul de condus. Când se folosește setarea „manual”, șoferul este cel care schimbă vitezele, prin manevrarea levierului transmisiei, dar computerul poate interveni și anula comanda acestuia, dacă treapta selectată nu este cea potrivită. Cutia de viteze permite kickdown-ul, adică retrogradarea cu două trepte odată, pentru a se pune în valoare întreaga putere a motorului la accelerările viguroase. De asemenea, regăsim și funcția Crawl: dacă șoferul ridică piciorul de pe pedala de frână, dar nu accelerează, automobilul va rula înainte sau înapoi, în funcție de treapta selectată, cu viteză foarte mică, ajutând astfel la manevrele de parcare laterală, la deplasarea pe pante, Easy-R având sistem Hill Start Assist, sau în coloană.
De-a lungul vremii, transmisiile din această categorie, utilizate de unele modele de mașini europene și produse de mărci diferite, au fost vizate de reclamații privind uzura prematură a ambreiajului, situație în care garanția nu acoperă costurile ridicate ale reparației (chipurile, intră la categoria „consumabile”, chiar dacă, în cea mai mare parte a timpului, cutia de viteze funcționează automat, nu sub controlul șoferului!). Pentru a răspândi aceste temeri, Dacia a precizat că „transmisia a fost testată pe bancul de probe timp de 130.000 ore și fiecare Easy-R în parte trece printr-un control de calitate la ieșirea de pe linia de asamblare”.
noutati dacia (2)Dacă Easy-R este o certitudine, pentru noua generație Dacia Duster trebuie să mai așteptăm. Cu toate acestea, jurnaliștii de la Car Advice Australia au făcut publice mai multe imagini ale unui Duster complet camuflat, despre care ei susțin că este noul model, aflat în teste. Pozele au fost făcute în Europa și, sub camuflaj, se poate recunoaște ușor silueta Dusterului așa cum îl știm. Partea frontală pare a avea faruri asemănătoare, dacă nu identice, cu cele ale modelelor Logan și Sandero și o emblemă supradimensionată, ce va fi cea a Dacia, pe anumite piețe, și a Renault, pe altele, ca și în prezent.

noutati dacia (3) noutati dacia (4)Zvonurile care circulă și pe care le citează cei de la Car Advice sunt că noul Duster va fi mai lung cu 150 mm decât cel actual (probabil, și mai lat și mai înalt), dar asta-i tot, nimic despre caracteristicile tehnice. În ceea ce privește momentul când noul Dacia/Renault Duster va fi lansat, jurnaliștii australieni susțin că va fi cel mai târziu în 2017, ei referindu-se la declarația lui Justin Hocevar, managing director al Renault Australia, care a spus că marca Dacia va fi lansată pe piața locală cel mai devreme peste doi ani și că noua generație a SUV-ului va fi modelul principal.

Articolul precedentNoul Mitsubishi L200
Articolul următorNumarul perfect
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


7 − doi =