Nu e pentru noi

0
51

Audi a lansat, vara trecută, modelul SQ5 3.0 TDI, cea mai sportivă versiune de până atunci a SUV-ului de talie medie, și toată lumea se întreba dacă va exista și o variantă pe benzină. Răspunsul a venit în ianuarie, la salonul auto de la Detroit, unde și-a făcut debutul SQ5 TFSI.

Așa cum sugerează denumirea sa, modelul este animat de un motor cu injecție directă de benzină, supraalimentat, ce trimite, prin intermediul unei cutii automate cu 8+1 rapoarte, 354 CP către cele patru roți, cu 41 mai mulți decât are SQ5 TDI. Propulsorul V6 de 3,0 litri este însă inferior la capitolul cuplu motor, dezvoltând un maxim de 480 Nm, cu 170 Nm mai puțin decât furnizează dieselul, fapt ce îi penalizează ușor performanțele: ultimul venit are nevoie de 5,3 secunde pentru a rezolva repriza 0-100 km/h, în timp ce în dreptul lui SQ5 TDI este trecută valoarea de 5,1 secunde pentru acest parametru. Viteza maximă este aceeași pentru ambele versiuni, fiind limitată la 250 km/h. Audi SQ5 TFSI are un consum mediu, declarat de către producător, de 8,5 l/100 km/h (7,2 litri, pentru diesel) și emisii de CO2 de 199 g/km.

Estetic, SQ5 3.0 TFSI nu diferă aproape deloc de un Q5 obișnuit, fiind vorba doar de câteva detalii ce îl individualizează. Mai mult s-a lucrat la trenul de rulare, ce a fost adaptat performanțelor mașinii.

Pentru că mulți europeni sunt alergici la cuvântul „benzină”, Audi SQ5 TFSI nu va fi comercializat în țările UE, fiind rezervat unor țări precum SUA, China, Coreea de Sud, Rusia și Ucraina.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


5 × = zece