Chiar dacă este cel mai bine vândut model sută la sută electric din lume, Nissan Leaf nu este, cu siguranță, un succes, mai ales în Europa, așa cum au sperat „părinții” săi atunci când l-au lansat pe piață, în 2010. Hatchbackul compact nu este o mașină rea, dar este evident că bariera psihologică ce împiedică oamenii să treacă de la un autovehicul convențional la unul exclusiv electric este încă foarte puternică. De aceea, Nissan speră să dea un impuls vânzărilor prin proaspătul update, în special tehnic, la care și-a supus modelul cu zero emisii.
Faceliftul estetic cuprinde noi jante din aliaj ușor, de 17 inci, trei noi culori pentru caroserie (gri metal și două nuanțe de alb, una dintre ele perlată) și, ca opționale, faruri cu leduri cu lumină albastră. La interior, a fost instalat un ecran tactil cu diagonală mai mare pentru sistemul de comandă central, un vaporizator cu ioni, pentru eliminarea bacteriilor și a mirosurilor neplăcute, și se pot comanda scaune cu tapiserie din piele. De asemenea, pe lista dotărilor a fost adăugat un sistem Around View Monitor, ce ajută la parcare. Volumul portbagajului a crescut cu 70 litri, până la 370 litri, prin miniaturizarea încărcătorului bateriilor de acumulatori.
Și motorul electric a trecut printr-o serie de îmbunătățiri. Astfel, prin ajustarea unor piese și a pozițiilor acestora, s-a obținut o reducere cu 30% a spațiului ocupat de motor și o scădere a greutății acestuia cu 10%. Și greutatea totală a mașinii s-a micșorat, cu 80 kg, față de a modelului precedent, iar sistemele de recuperare a energiei degajate la frânare și de încălzire au devenit mai eficiente, astfel că autonomia anunțată de constructor a crescut cu aproximativ 50 km, până la 230 km.
Nissan Leaf facelift deja a fost lansat în Japonia și va ajunge în Europa în curând.