Oficial | A crescut producția de automobile în România

0
103

Vești bune pentru pentru domeniul auto din România. Producția de autoturisme a crescut substanțial în luna noiembrie a acestui an, conform datelor oficiale, transmise de ACAROM. Cele mai multe, evident, au ieșit pe poarta uzinei Dacia din Mioveni.

Mai multe mașini produse în România

Producția auto din România a crescut în luna noiembrie a acestui an. În țara noastră s-au fabricat 48.562 autoturisme: 33.066 unitati au fost produse in uzina DACIA de la Mioveni si 15.496 unități au fost produse de uzina FORD Romania OTOSAN din Craiova.

Și în restul lunilor anului producția de automobile a înregistrat un nivel crescut. În 2022, în România a fost atins volumul de 473.535 unități (291.635 DACIA + 181.900 FORD), fiind în creștere cu +24.6% față de perioada similară din 2021 (379.952 unități), cu +17.0% față de perioada similară din 2020 (404.699 unități) și cu 4.7% față de perioada similară din 2019 (452.272 unități).

Numărul de înmatriculări a crescut în noiembrie în Uniunea Europeană

În luna noiembrie 2022 a existat o creștere a numărului de mașini noi înmatriculate în Uniunea Europeană. Este vorba de un plus de  +16.3% față de noiembrie 2021, atingându-se un nivel de 829.527 de unități. Pe primele unsprezece luni din 2022 au fost înmatriculate 8.359.317 unități, o scădere cu -6.1% față de perioada similară din 2021.

Totodată, au fost înregistrate scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi comparativ cu ianuarie-noiembrie 2021 în: Italia (-11.6%), Franța (-8.7%), Spania (-4.4%) și Germania (-2.4%).

Industria auto a avut de suferit din cauza faptului că România nu a fost primită în spațiul Schengen

România nu a fost primită în spațiul Schengen nici la Consiliul JAI de anul acesta, iar industria noastră a avut mult de suferit din cauza faptului că țara noastră este amânată de 11 ani. Nu numai constructorii auto prezenți în România pierd din punct de vedere financiar din această cauză, ci și Vestul.

Peste 180.000 de euro pe zi pierd în medie pe zi cele două uzine auto ale Dacia și Ford din România. Aceste pierderi financiare sunt cauzate de timpul pierdut în vamă, timp mort care ar fi dispărut odată cu aderarea României la Spațiul Schengen. România este o bază de furnizori și componente pentru Vest, în timp ce țara noastră importă o serie de componente care sunt asamblate la Mioveni și Craiova.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


1 + = sase