Oilstainlab HF-11 – Supesportiva rebelă cu două motoare la pachet

0
6360

Oilstainlab HF-11 este un nou supercar american artizanal, ușor și radical, care propune o experiență puristă pentru pasionați, cu motor boxer sau electric, transmisie manuală ori secvențială și un design ieșit din tipare. Construit de firma fraților Bridan în doar 25 de exemplare, HF-11 este un manifest împotriva conformismului auto modern.

Un vis născut din pasiune, nu din cifre

Frații gemeni Nikita și Iliya Bridan au lucrat în trecut pentru Acura, Cadillac, Genesis, Honda și Toyota. În 2019, au decis să-și urmeze propriul drum: acela de a construi supercaruri așa cum și le imaginează adevărații pasionați. Așa a luat naștere Oilstainlab, o companie care refuză normele auto moderne și alege să șocheze prin forme radicale, inspirație vintage și performanțe extreme.

De la prototip de vis la mașină de serie limitată

Totul a început cu Half11, un vehicul care părea desprins dintr-o schiță de școală generală combinată cu o mașină Can-Am din anii ’60. Reacția publicului la apariția acestuia la Goodwood a fost neașteptată: „Oamenii au început să ne întrebe: Putem cumpăra una?”, povestește Nikita Bridan. Astfel, în urmă cu trei ani, frații au început să dezvolte un model cu potențial de producție, Oilstainlab HF-11.

Un supercar cu greutate redusă și suflet de curse

HF-11 va fi un model cu motor central-spate și tracțiune pe axul posterior, construit pe o structură monococă din fibră de carbon, realizată într-o fabrică de compozite din Canada. Panourile exterioare, tot din materiale compozite, ajută la atingerea greutății-țintă de doar 907 kg.

Totuși, Nikita recunoaște că nu ar ezita să accepte o greutate mai mare, dacă ar găsi și ar putea colabora cu un maestru artizan capabil să construiască manual, doar prelucrând tabla cu ciocanul, 25 de caroserii din aluminiu. „Ăsta e visul – o caroserie din aluminiu făcută manual”, spune Nikita Bridan.

Arhitectură de competiție pentru drumurile publice

Cadrul mașinii este construit din oțel de înaltă rezistență Docol R8, iar suspensia este tubulară, cu amortizoare reglabile, marca Öhlins. Versiunea de circuit va avea jante de 18 inci, în timp ce modelele de stradă vor fi echipate cu roți de 19” sau 20”.

Design curajos, proporții neconvenționale

Estetic, partea frontală amintește de un Porsche 911 reconfigurat, iar spatele aduce subtil cu un Jaguar F-Type, dacă partea inferioară ar fi complet deschisă – un fel de ușă olandeză răsturnată. Frații Bridan explică intenția: „Mașinile au devenit complicate. Sunt prea… aglomerate, iar proporțiile s-au plafonat. Noi am vrut să împingem estetica spre ceva unic”.

Putere termică și electrică, la alegerea clientului

Cea mai neobișnuită caracteristică a coupeului Oilstainlab HF-11 este sistemul său de propulsie. Clienții vor primi ambele opțiuni: un motor boxer cu șase cilindri (flat-six) de 4,5 litri, cu 650 CP, care urcă până la 12.000 rpm și vine cu transmisie manuală 6+1, dar și un sistem electric de 860 CP, care se turează până la 13.000 rpm și este cuplat la o baterie și o cutie de viteze secvențială cu 7+1 raporturi. Construcția cadrului mașinii este una modulară, astfel că proprietarul va putea alege tipul de motor și îl va monta ușor în propriul garaj, susțin cei de la Oilstainlab. Ambele pachete de propulsie sunt incluse în prețul total de 2.350.000 de dolari, dar cei care aleg doar varianta termică pot deduce 500.000 de dolari din costul final.

„Există o luptă imensă între combustie și electric. EV încearcă să demonstreze că motoarele cu ardere internă sunt depășite. Combustia încearcă să rămână relevantă. Noi alegem să oferim ambele opțiuni”, declară Nikita.

Clienți implicați în procesul de dezvoltare

O altă idee inovatoare: 11 clienți, botezați „maniacs”, vor participa activ la procesul de dezvoltare și calibrare al lui HF-11. „Căutăm 11 maniaci, care să facă parte din programul nostru. Avem deja șase. Restul sperăm să-i găsim după ce prezentăm mașina”, se arată optimist Nikita. Care adaugă: „Practic, construim o familie. Nu vrem să avem nesuferiți în familie”.

Doar 25 de exemplare și un scop clar

Planul Oilstainlab a fost să finalizeze un prototip funcțional până în 2025, și au reușit, și să construiască ulterior 25 de unități. Scopul nu este transformarea într-un mare producător de serie, ci păstrarea unei experiențe de condus aproape dispărute. „Venim din industria auto de volum, unde producătorii sunt constrânși de legislație. Nu mai pot construi mașinile pe care ni le dorim, ușoare și captivante. Noi vrem doar să construim ceea ce alții nu mai pot”, a încheiat Nikita Bridan.

Vă recomandăm și:

Bugatti EB110: Primul supercar

Primul supercar electric dezvoltat integral în România, prezentat oficial

Gordon Murray Automotive T.50: McLaren F1 la puterea a doua

Gordon Murray T.33 Spider: Păianjenul de asfalt

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

5 × 5 =