„Friends of Carroll Shelby” (Prietenii lui Carroll Shelby) au construit un exemplar unicat al Ford Shelby GT500 Cobra, pentru a-l comemora pe marele maestru în ale construcției de automobile.
Prietenii lui Carroll Shelby sunt, de fapt, companii americane importante din lumea auto, Ford Motor Company, Shelby American, Ford Racing și „mulți alții”, conform comunicatului oficial. După cum se observă, numele Ford și Shelby sunt legate. Faptul este ușor explicabil: inginer și proiectant auto de excepție, cu experiență de pilot de curse, Carroll Shelby a colaborat cu Ford în ultimele șase decenii, fiind direct implicat în dezvoltarea unora dintre cele mai importante modele de performanță ale companiei, între care GT40, Mustang, Cobra. De aceea, după ce Shelby a murit, în luna mai 2012, la vârsta de 89 de ani, mai-marii Ford au găsit soluția cea mai potrivită pentru a-i onora amintirea: un supercar construit pe baza unui model sport ce poartă numele maestrului.
Mașina aleasă a fost Shelby GT500 Cobra, versiunea 2013. Acest Ford Mustang ultradotat se laudă cu un motor V8 de 5,8 litri, supraalimentat, ce dezvoltă o putere enormă – 662 CP. „Prieteni” au decis să ofere mai mult, mai ales că, în 2012, modelul Cobra își sărbătorește cea de-a 50-a aniversare. S-a apelat la Ford Racing, care a folosit un compresor de supraalimentare Whipple de 4,0 litri, ce a adus un spor de putere de 188 CP, pentru un total de 850 CP, transmis la axul spate prin intermediul unei cutii manuale sport cu 6+1 trepte de viteză. Pentru a pune pe asfalt și, mai ales, pentru a fi controlată o asemenea putere este nevoie de aderență din plin, astfel că pe puntea motoare s-au montat jante de 20×13 inci, cu anvelope de înaltă performanță de 345 mm lățime. Nici axul față nu este firav la acest capitol, fiind dotat cu jante de 20×10 inci. Roțile din aliaj ușor, eficientele frâne Shelby Wilwood și componentele caroseriei ce au fost îmbunătățite, adică capota motorului, special proiectată pentru această mașină, și kitul aerodinamic spate (spoiler, eleron, difuzor de aer, elementele finale cromate ale eșapamentului) au fost furnizate de Shelby American Inc. Compania înființată de Carroll Shelby a asigurat și vopsirea caroseriei în albastru Guardsman Blue, cu dungi late alb Wimbledon White, schemă de culori larg utilizată pe autoturismele Cobra din anii ’60. Asupra interiorului nu s-a intervenit, fiind păstrat cel al modelului Shelby GT500 Cobra.
Fără doar și poate, rezultatul final exprimă cât se poate de bine spiritul mașinilor proiectate de Carroll Shelby: hiperpotente, agresive, de o sportivitate dusă la extrem, nu pentru oricine. Mașina-tribut a fost prezentată public la Rolex Monterey Motorsports Reunion (17 – 19 august 2012), ceremonie la care au participat Edsel Ford II, strănepotul fondatorului companiei, Henry Ford, și membru al consiliului de administrație, John Luft, președintele Shelby American, și Jim Farley, vicepreședinte Ford. Acesta din urmă a anunțat că Ford va redenumi „Carroll Shelby” una dintre aleile centrului său de cercetare-dezvoltare din Dearborn (Michigan, SUA).