Opel Mokka – pentru oraș

0
65

opel mokka (5)opel mokka 1Opel Mokka este un crossover urban de clasă mică ce poate părea inadecvat condițiilor specifice de rulare în care vorbim de străzi, semafoare, intersecții și agenți de circulație. Dar de zăpadă, borduri, ploaie și gropi în asfalt a uitat cineva?

opel mokka (4)Opel nu este chiar un jucător nou pe piaţa autovehiculelor care merg pe drumuri dificile. Desigur, mulți își amintesc de Frontera, însă a mai reținut cineva că modelul s-a lansat acum 25 de ani? Un an mai târziu, a urmat Monterey, iar în 2006 a apărut modelul Antara. În 2012 și-a făcut intrarea Opel Mokka.
Chiar dacă a trecut ceva vreme de la lansarea sa, crossoverul reprezintă o soluție viabilă în segmentul subcompactelor (de supermini își mai amintește cineva?) care este în continuă expansiune.
Cum ar putea fi abordat Opel Mokka? Poate că o asociere cu fratele (sau sora…) de segment Corsa ar fi mai potrivită. Adică i s-a administrat doza de vitamine și a devenit ceva mai lung, mai lat și mai înalt. Evident că și ampatamentul i-a adus 45 mm în plus care, pentru mulți, nu înseamnă mare lucru, dar le-a permis ocupanților banchetei să călătorească ceva mai lejer. Bineînțeles că talia contează, totuși, aici… Practic, Opel Mokka este inclus în categoria crossoverelor de oraș. Pentru că are și tracțiune integrală poate să evadeze oricând într-un mediu ceva mai „aventuros” potrivit amatorilor de timp petrecut în aer liber. Dar, cum spuneam, să nu uităm că rostul său este să „umble” mai mult prin urbe.

opel mokka (2) opel mokka (1) opel mokka 2Drept urmare, interiorul lui Opel Mokka era musai să fie suficient de modulabil încât să corespundă multor situații întâlnite în utilizarea cotidiană. Asta înseamnă că portbagajul cu un volum de 356 de litri nu vă spune prea mult, mai ales dacă ați fost obișnuiți cu mașini mai mari. Nici dacă dispuneţi de o lungime de 730 mm până la banchetă. Dar, dacă descoperiți că până la scaune aveți o lungime de 1.530 mm și un volum de 1.372 litri, cu spătarul rabatat al banchetei, începeți să vedeți și partea utilitară a lui Opel Mokka. Iar lungimea de 4.278 mm vă permite să-l parcați cam pe unde găsiți un loc, fie el și pe trotuar. Bordurile nu reprezintă o problemă. Adăugați și cele 19 spaţii destinate depozitării diverselor obiecte pe care o familie modernă le folosește uzual.
Pentru că timpul petrecut pe la intersecții cu semafoare este majoritar, nemții s-au gândit că un motor de 1,6 litri este suficient de potent încât să facă față „provocărilor” străzilor și bulevardelor, dar și drumurilor din apropierea celor naționale. Drept urmare, cei 136 CP și cuplul motor maxim de 320 Nm ar trebui să scoată din impas pe oricine. Desigur, dacă ați apucat să ajungeți în situații extreme, nu trebuie să vă speriați, cu calm ieșiți din încurcătură. Mă refer la mersul pe șosea. Transmisia manuală cu 6+1 raporturi a lui Opel Mokka este suficient de permisivă să vă ofere plusul de cuplu atunci când degradați o treaptă și de cele mai multe ori aceasta vă este rețeta, de exemplu, pentru depășirea unui „bizon” în trafic sau îndepărtarea de el, dar fără să aveți probleme cu legea. Asta dacă nu ați hotărât că este mai bine să-l lăsați în lumea lui.
Pentru varianta „pe lângă drum” vă ajută discret sistemul AWD permanent. Cu alte cuvinte, suprafața de rulare este cea care dă tonul tracțiunii. Dacă sistemul nu are niciun semnal de pierdere de aderență a roților, Opel Mokka rulează cu o clasică tracțiune pe puntea din față. Imediat ce vitezele unghiulare ale unor roți (sau ale uneia) dau semne de „slăbiciune” dispozitivul electronic de transfer al cuplului (Torque Transfer Device – TTD) suplinește automat puntea și roțile care pierd aderența și transferă cuplul necesar recăpătării acesteia ajungându-se astfel până la o distribuire de 50/50 între cele două punți. Iar dacă sunteți amatori de „dat la pedale” un suport FlexFix vă poate lămuri dilema amplasării bicicletelor. Dar pentru asta trebuie să vă „gândiți” de aproximativ 135 de euro. Din păcate face parte din opționale.

Foto: Emilia PETRE

Articolul precedentVezi lumea altfel din maşină
Articolul următorHonda Jazz: Cu gândul la New Orleans
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


unu × = 9