Audi activesphere: Între lumea fizică și cea virtuală

0
101

Audi etalează noul concept denumit „activesphere”, un crossover coupe cu patru uși elegant și sportiv, exponentul potrivit pentru următoarea aventură outdoor și conectare cu natura.

Privindu-l, activesphere este practic un nou tip de crossover care combină spatele alungit al unui sedan sportback cu spiritul practic al unui SUV care etalează reale calități de off-road. Este genul de automobil ce oferă o experiență unică și care atrage atenția stârnind pasiunile pentru activitățile outdoor, dar pe care le duce la un nou nivel. De la mountain-bike, la e-foils (placă de surf cu propulsie electrică), activesphere se adaptează dimensiunilor echipamentului folosit pentru activitățile de exterior devenind practic o prelungire a stilului activ al fiecărui practicant de sporturi în aer liber, unele chiar extreme.
Când s-a început proiectarea echipa a trebuit să răspundă la întrebarea dacă un SUV poate să arate și altfel decât masiv și necizelat. În fapt designerii căutau o modalitate prin care activesphere să fie „altceva”, pentru că adorau ideea creării unei mașini impresionante. Iar asta nu a însemnat renunțarea imediată la tot potențialul inițial al unui SUV, mai ales că îmbinarea dintre design și partea practică este tărâmul pe care Audi se simte cel mai bine.
La exterior sunt două zone distincte ce ilustrează această personalitate duală. Zona de jos, cea de la nivelul platformei, este aspră și robustă su­gerând calitățile de off-road ale mașinii. Zona de sus este foarte clară din punct de vedere arhitectural, cu liniile capotei, acoperișului și spatelui foarte bine definite și unite de suprafețe „musculoase”, demonstrându-și astfel eleganța exclusivă și stilul sofisticat.
Cabina, cu o suprafață vitrată extinsă inclusiv la nivelul plafonului, poate fi considerată un veritabil „lounge” destinat mai degrabă activităților relaxante, decât condusului în sine. Ușile opozante o transformă interiorul într‑un spațiu dominat de realitatea augmentată în care pasagerii se simt ca acasă și se pot conecta la lumea exterioară în același timp.

Cabina, cu o suprafață vitrată extinsă inclusiv la nivelul plafonului, poate fi considerată un veritabil „lounge” destinat maI degrabă activităților relaxante, decât condusului în sine.

Pe de altă parte, capacitatea de conducere autonomă (pe un teren adecvat) oferă șoferului și pasagerilor un nou nivel de libertate, care, datorită noii tehnologii de afișare și operare, poate fi folosit în sfera activă într-o varietate de moduri. Conceptul de operare inovator și dimensiunile Audi, combină lumea fizică și virtuală (adică realitatea mixtă) prin afișarea conținutului digital în câmpul vizual al ocupanților în timp real prin intermediul căștilor de înaltă tehnologie. Acestea oferă o vedere a mediului real și a traseului afișând simultan conținut 3D și elemente interactive configurabile individual pentru șoferi și pasageri. Aceasta înseamnă că toate informațiile relevante pentru șofer, cum ar fi starea de conducere și navigarea, pot fi afișate „în aer”. Iar în interior, utilizatorii căștilor pot vedea panouri de control și alte afișaje virtuale într-un design ordonat, minimalist, dar care rămân ascunse dacă sunt privite cu ochiul liber. Optica cu realitate mixtă oferă utilizatorilor posibilitatea să interacționeze precis cu aceste zone reale, dar invizibile, sensibile la atingere, deoarece căștile afișează și efectuează o serie de funcții virtuale reacționând în timp real atunci când utilizatorii le ating.

Dimensiunile sale de 4.980 mm lungime, 2.070 mm lățime și 1.600 mm îi permit conceptului BEV un ampatament de 2.970 mm ce oferă un spațiu consistent pentru picioare pasagerilor. Consolele față și spate sunt scurtate pentru o impresie mult mai compactă, monolitică, de parcă crossoverul ar fi realizat dintr-o singură turnare.
Aspectul exterior semnalează în mod special capacitatea vehiculului pentru off-road prin pasajele sale voluminoase ale roților, etalând tracțiunea integrală quattro variabilă controlată electronic.
Garda la sol a lui Audi activesphere este variabilă. Este o aplicație ideală pentru utilizarea în off-road, unde poate fi mărită cu 40 mm față de înălțimea de bază de 208 mm, sau coborâtă cu aceeași dimensiune atunci când conduceți pe șosea. Acest lucru avantajează atât centrul de greutate, cât și aerodinamica mai ales când conduceți rapid. Unghiul de apropiere și de degajare, valori importante pentru drumurile grele, sunt de 18,9°, respectiv 28,1°.

Pentru evoluția sa în orice mediu conceptul Audi activesphere utilizează „cel mai cel” sistem de propulsie electrică de la Audi, adică Premium Platform Electric sau pe scurt PPE.
La fel ca în cazul conceptelor Audi grandsphere și Audi urbansphere, conceptul activesphere se bazează pe acest sistem modular destinat producției de serie. Este dezvoltat de Audi împreună cu Porsche AG, iar primele vehicule de producție bazate pe PPE vor fi prezentate, unul după altul, înainte de sfârșitul acestui an.
Elementul cheie al platformei este modulul bateriei amplasat între axe, în cazul de față unul de 100 kWh. Utilizarea întregului spațiu dintre punțile mașinii face posibilă obținerea unei punți cu un aspect plat pentru baterie. Motoarele electrice de pe punțile din față și din spate permit tracțiunea integrală și oferă împreună o putere totală de 325 kW cu un cuplu de sistem de 720 Nm. Iar pentru conformitate, roțile din față și din spate folosesc un patern multilink cu cinci brațe, conceptul beneficiind de un sistem de suspensie pneumatică cu amortizoare adaptive.

(Articol publicat în nr. 278 al revistei Auto Test Magazin)

http://www.autotestmagazin.ro/audi-grandsphere-concept-a-private-jet-for-the-road/

http://www.autotestmagazin.ro/audi-skysphere-transformers-in-stil-german/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× trei = 3