Pasiunea pentru motociclete poate îmbrăca diverse forme: de la statul în şa toată ziua până la meşteritul pe lângă ele cât este ziua de lungă. Am stat de vorbă cu cineva care se pare că manifestă ambele forme ale acestei „maladii” şi care şi‑a făcut din pasiune un … SRL.
Andi Ceuca de la Ace Custom, fie şi numai pentru că a „furat” meserie de la Thomas Habermann, unul dintre customizatorii de top din Germania, vorbeşte cu mult patos despre motociclete şi despre cum pot fi ele personalizate. De fapt de asta mă şi aflu aici, undeva la intrarea în Otopeni: ca să aflu mai multe despre acest fenomen care se încăpăţânează să rămână, nemeritat, unul marginal. La noi. Ace Custom reprezintă în România trei dintre furnizorii majori de piese şi accesorii din industria moto: Motorcycle Storehouse, Custom Chrome Europe şi Thunderbike care, împreună, reunesc cel puţin două sute de producători din industria moto. În atelierul de lângă Otopeni, diverse modele de motociclete primesc identităţi noi, după gustul şi bugetul proprietarilor.
Preocupare de nişă, customizarea unei motociclete nu prea face parte din obiceiul nostru. De cele mai multe ori, însăşi achiziţia unei motociclete este privită ca o extravaganţă sau ca un moft. Dar nu de toţi. Unii consideră achiziţia doar o etapă pentru că urmează procesul de înlocuire a reperelor standard cu accesorii omologate, caracterizate de o calitate a execuţiei şi a materialelor net superioară celor originale. Şi cu un design deosebit. Deşi preţurile pot să ajungă la sume exorbitante este bine de ştiut că se poate achiziţiona o motocicletă „altfel” cu aproximativ 6.000 de euro.
Este vorba de modele la mâna a doua care au trecut atât printr‑o operaţie de chirurgie plastică cât şi printr‑un proces de refacere a mecanicii. Dar chiar şi dacă ar exista bani din abundenţă, nu se intervine sub nicio formă asupra șasiului pentru că orice modificare adusă ar necesita omologare individuală şi ar reprezenta totodată o posibilă breşă în nivelul de siguranţă oferit de motocicletă. „Indiferent că este vorba de lămpi de semnalizare cu LED sau de module electronice extrem de puternice care sunt capabile să asimileze stilul de condus şi apoi să reacţioneze în funcţie de intenţiile de moment ale rider‑ului, totul este omologat şi certificat” – subliniază Andi în timp ce ne arată suspensia pneumatică Legend Air, reglabilă electric, montată pe un Harley Davidson Night Rod. Lista furnizorilor de accesorii, piese şi echipamente este atât de diversă încât orice motocicletă îşi poate schimba înfăţişarea într‑o măsură mai mare sau mai mică. Pretenţiile, posibilităţile şi imaginaţia proprietarului fixează limitele. Cataloage de prezentare groase cât cartea de telefon de pe vremuri te aşteaptă să le deschizi şi să alegi ceea ce ţi se potriveşte ţie şi ei când o să ieşiţi împreună la plimbare. Găseşti, practic, orice. Inclusiv haine şi accesorii vestimentare. Asta pentru că Andi consideră fenomenul moto că pe un tot unitar, ca pe un stil de viaţă. Răsfoind aceste cataloage descoperi o lume mult diferită faţă de cea pe care ţi‑o oferă realitatea zilnică: ochelari de soare inediţi, de la stilul retro la cel SF, şei care se fixează cu ventuze de aripile spate şi pot acomoda pasageri ocazionali, cămăşi, tricouri şi câte şi mai câte.
După ce admir cele patru ‑ cinci motociclete care stau aliniate cuminţi în aşteptarea proprietarilor, realizez că am descoperit un loc în care poţi veni să te răsfeţi atât pe tine cât şi motocicleta ta cu nişte gadget‑uri ieşite din comun care să‑ţi contureze, flamboaiant, stilul şi personalitatea. Asta, desigur, dacă îţi pasă de aşa ceva şi dacă îţi dorești…
intreb si eu cu aprox 6000 euro pot avea un chopper?