Modelele Peugeot 308 și 308 SW (break) sunt acum disponibile cu o nouă motorizare hibrid încărcabil, de 195 CP, în Spania. Prin noua versiune, rivalul modelului Volkswagen Golf eHybrid a câștigat autonomie semnificativă în modul electric.
În contextul actualizării recente a gamei 308, Peugeot a eliminat din ofertă motorizarea hibridă încărcabilă (PHEV) de 225 CP, care era disponibilă până acum pentru acest model compact. Motorizarea PHEV de 180 CP, comercializată și în România, va fi și ea înlocuită în curând. Ambele variante vor fi substituite de grupul motopropulsor plug-in hybrid de 195 CP, deja introdus pe noul 3008. Peugeot 308 echipat astfel poate fi deja comandat în Spania, dar doar acolo, pentru moment.
Sub capotă, această variantă dispune de un motor turbo pe benzină PureTech de 1,6 litri, cu patru cilindri, care dezvoltă 150 CP, combinat cu o unitate electrică de 120 CP. Împreună, aceste două propulsoare livrează 195 CP utilizabili și un cuplu de 360 Nm către roțile din față, printr-o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj e-DCS7. Peugeot anunță că autonomia în modul electric, conform standardului WLTP, este de 85 km, atât pentru modelul hatchback, cât și pentru versiunea break SW. Această valoare reprezintă un plus de aproximativ 25 km comparativ cu modelul de 180 CP, datorită bateriei de 17,2 kWh net. Producătorul estimează un consum mixt de benzină de 0,8 l/100 km și emisii de CO2 reduse la 15 g/km.
Această nouă unitate de propulsie este, așadar, mai eficientă decât versiunea hibridă de 180 CP (1,0 l/100 km, 23 g/km), oferind în același timp performanțe aproape similare cu cele ale variantei de 225 CP, având o accelerație de la zero la 100 km/h în 7,7 secunde (+0,2 s) și un timp de 27,5 secunde pentru 1.000 m (+0,5 s). Încărcătorul AC standard oferă o putere maximă de 3,7 kW, iar cel de 7,4 kW este disponibil opțional. Încărcarea rapidă la curent continuu (DC) nu este posibilă. În comparație, concurentul direct Volkswagen Golf eHybrid de 204 CP oferă o autonomie de până la 142 km în modul electric, conform WLTP, datorită bateriei sale de 19,7 kWh, ce poate fi încărcată rapid la 50 kW.
În Spania, noul Peugeot 308 Plug-In Hybrid hatchback se vinde la prețuri cuprinse între 38.030 și 41.080 de euro, în funcție de versiune. Pentru varianta break SW se adaugă 900 de euro. Raportat la actuala versiune PHEV de 180 CP, noua variantă de 195 CP este cu doar 500 de euro mai scumpă. Noul Peugeot 308 Plug-In Hybrid va ajunge pe restul piețelor europene în primul semestru al anului viitor.
Vă recomandăm și: