Peste 195.000 de vehicule produse de la lansarea sa în 2016, îi confirmă notorietatea și utilitatea. Prin urmare, o extindere a gamei Peugeot Expert către zona „verde”, nepoluantă, este urmarea firească în evoluția unui vehicul comercial destinat utilizării intense în mediul urban.
Disponibil în două niveluri de autonomie, trei versiuni de lungime, cu o capacitate de remorcare de până la 1.000 kg și o sarcină utilă maximă de până la 1.275 kg, noul e-Expert propune o soluție curată și eficientă de transport. Montarea bateriei de acumulatori nu afectează spațiul rezervat mărfurilor, astfel încât volumul util al lui e-Expert este identic cu cel al versiunii cu motor termic. Privind lucrurile din perspectiva faptului că aproape 80% dintre șoferii de vehicule comerciale conduc în medie mai puțin de 200 de km pe zi, versiunea electrică a lui Peugeot Expert vine să împlinească o nevoie cât se poate de reală în ceea ce privește accesul din ce în ce mai restrictiv în centrele orașelor, unde, în multe dintre ele, este permis doar accesul vehiculelor 100% electrice. Peugeot e-Expert include o versiune Compact, perfect adaptată pentru străzi înguste și spații de manevră limitate. Trei moduri de condus asigură o gestionare eficientă a energiei stocată în baterie în funcție de nevoi și condițiile de rulare:
- Eco (60 kW, 190 Nm): pentru autonomie sporită
- Normal (80 kW, 210 Nm): optim pentru utilizarea de zi cu zi
- Power (100 kW, 260 Nm): optimizează performanța atunci când se transportă sarcini grele.
Sunt posibile două moduri de frânare recuperativă: Moderat, care este perceput ca o frână normală de motor termic și Sporit, accesibil la apăsarea butonului „B” – „Brake” de pe selectorul cutiei de viteze, pentru o decelerație intensificată la eliberarea pedalei de accelerație. Un indicator de putere pentru afișarea nivelului de consum (ECO, optimizarea energiei sau POWER, putere maximă) și al celui de recuperare a energiei cinetice de frânare (CHARGE) este dublat de indicarea consumului cu sistemele de confort termic. Bazat pe aceeași platformă modulară multi-energie EMP2 (Efficient Modular Platform) ca și Citroen ë-Jumpy, Peugeot e-Expert este propulsat de un motor electric de aceeași putere și cuplu (100 kW / 260 Nm).
Noul PEUGEOT e-Expert poate fi livrat în două variante de autonomie, condiționate de capacitatea bateriilor lithiu-ion disponibile: 50 kWh sau 75 kWh. Versiunile Compact, Standard și Lung dotate cu bateria de 50 kWh permit o autonomie de până la 230 de km (WLTP) în timp ce variantele Standard și Lung pot oferi o autonomie de până la 330 de km (WLTP) cu bateria de capacitate mărită. Două tipuri de încărcătoare de bord (On Board Charger – OBC) sunt disponibile pentru a se potrivi tuturor tipurilor de utilizare și tuturor soluțiilor de încărcare: 7,4 kW (standard) și 11 kW (opțional). Timpii de încărcare (până la 100%) variază în funcție de tipul OBC, sursa de alimentare și capacitatea bateriei:
- 31 ore / baterie 50 kWh sau 47 ore / baterie 75 kWh dacă se folosește o priză standard
- 7 ore 30 min. (baterie 50 kWh) sau 11 ore 20 min. (baterie 75kWh) cu OBC de 7,4 kW de la un WallBox de 7.4 kW
- 5 ore (baterie 50 kWh) sau 7 ore 30 min. (baterie 75kWh) cu OBC de 11 kW de la un WallBox de 11 kW
- 30 de minute (baterie 50 kWh) sau 45 min (baterie 75 kWh) de la o stație de 100 kW (încărcare până la 80% din baterie).
Bateria este garantată timp de 8 ani sau 160.000 km pentru 70% din capacitatea de încărcare.
Noul PEUGEOT e-Expert este disponibil în aceleași versiuni ca și varianta propulsată de motoare cu ardere internă:
- ▪ Furgon (3 versiuni de lungime: Compact 4,6 m, Standard 4,95 m și Lung 5,30 m),
- ▪ Cabină extinsă (5 sau 6 locuri, fixe sau pliabile, pentru versiunile de lungime Standard și Lung),
Peugeot e-Expert va fi disponibil atât în nivelurile de echipare PRO și PREMIUM, cât și în versiunile ASPHALT și URBAN.
Noul model va fi comercializat în Europa începând cu a doua jumătate a anului 2020, fiind fabricat în Franța, în apropiere de Valenciennes.
Foto: Peugeot
http://www.autotestmagazin.ro/test-peugeot-expert-van-proletarul-progresist/
http://www.autotestmagazin.ro/primul-van-electric-de-la-opel-vivaro-e/