În pragul verii Porsche lansează cea de-a treia caroserie a seriei 911 în două variante: Targa4 și Targa 4S. Urmând versiunilor Coupe și Cabriolet, noul model vine în echipare standard cu tracțiune integrală și cutie automată cu dublu ambreiaj.
La fel ca legendarul model din 1965, caracteristica distinctivă a noului Targa rămâne sistemul său de funcționare a plafonului, complet automat, a cărui secțiune de deasupra scaunelor poate fi acționată în 19 secunde.
Exteriorul lui Targa are o abordare modernă și este caracterizat de elementele de design ale generației actuale, cea de-a opta a modelului, cunoscută intern sub numărul de cod 992. În comparație cu predecesorii săi, aripile din față sunt semnificativ mai pronunțate, iar designul capotei amintește de prima generație 911. Partea din spate este conturată de eleronul variabil, integrat în linia caroseriei care, cu excepția secțiunilor din față și spate, este realizată din aluminiu.
Targa 4 este animat de un motor boxer cu șase cilindri și două turbocompresoare, care dezvoltă o putere de 385 CP, cu un consum combinat de combustibil de 9,8 l/100 km, iar emisiile de CO2 combinate sunt 223 g/km. În combinație cu pachetul opțional Sport Chrono, accelerează de la zero la 100 km/h în doar 4,2 secunde, cu o zecime de secundă mai rapid decât varianta anterioară. Același motor la Targa 4S dezvoltă 450 CP, cu un consum de combustibil combinat de 10,3 l/100 km. Emisiile de CO2 combinate sunt de 227–235 g/km și atinge 100 km/h în doar 3,6 secunde, cu patru zecimi de secundă mai rapid decât predecesorul său. Vitezezele maxime sunt de 289 km/h pentru Targa 4 și 304 km/h la varianta 4S.
Ambele variante sunt dotate standard cu o transmisie cu dublu ambreiaj în opt trepte (PDK) și cu un sistem inteligent de tracțiune integrală Porsche Traction Management (PTM) pentru un condus dinamic și confortabil în același timp. Însă, este disponibilă și o alternativă pentru Targa 4S care poate fi comandat cu noua cutie de viteze manuală în șapte trepte, care este inclusă în pachetul Sport Chrono. Noua tehnologie a fost, de asemenea, integrată pentru extinderea gamei de funcții pentru ambele modele 911 și, pentru prima dată, este disponibil Porsche InnoDrive, care include cruise controlul adaptiv. Datorită funcției îmbunătățite Smartlift, garda la sol poate fi programată astfel încât să fie ridicată pentru utilizarea de zi cu zi. Lista de opțiuni este completată de o gamă extinsă de la Porsche Tequipment și de noi opțiuni de personalizare de la Porsche Exclusive Manufaktur. Constructorul german își va extinde combinația de elemente de stil tradițional, design atemporal și tehnologie de vârf într-o ediție specială a 911 Targa, care va debuta în iunie.
Performanțele îmbunătățite merg mână în mână cu noul sistem de tracțiune integrală. Ansamblurile ambreiajului și diferențialului sunt răcite cu apă, iar discurile de ambreiaj sunt consolidate pentru o mai mare robustețe și o capacitate de încărcare mai bună. Creșterea cuplului de acționare al ambreiajului îmbunătățește precizia de reglare și funcția de acționare a punții frontale suplimentare. În general, tracțiunea îmbunătățită pe puntea față cu PTM (Porsche Traction Management) oferă la o dinamică și mai bună pentru toate condițiile de drum.
Vânzările celor două modele vor începe din luna august și pornesc de la 128.486 euro pentru Porsche 911 Targa 4 și 143.956 euro pentru Targa 4S, cu TVA inclusă.
Foto: Porsche
http://www.autotestmagazin.ro/cel-mai-dorit-porsche-911/