Peugeot se află de ceva vreme într-o adevărată ofensivă de imagine prin maşinile de serie produse şi prin conceptele foarte îndrăzneţe pe care le prezintă la marile saloane auto. Ultimul, intitulat Peugeot Instinct, pare să ne transmită că noua abordare stilistică a intrat deja în instinctul producătorului francez.
A renunţat în acest caz la jocul de culori şi texturi diferite întâlnit pe ultimele concepte şi a reuşit să surprindă lumea cu acest automobil ce se prezintă într-o suprafaţă prelucrată uniform, dar care este cel puţin la fel de interesant ca propunerile precedente. Dacă pe cele anterioare le puteai suspecta că sunt ceva mai distanţate de producţia de serie prin costurile pe care le-ar fi presupus acele finisaje diferite şi jocurile elaborate de suprafeţe, în cazul de faţă, caroseria automobilului foloseşte soluţii tehnice ce o pot face relativ facil de produs în serie. Acest concept este posibil să anunţe un model care să păstreze mult din aspectul exterior prezentat acum.
Abordarea frontală este uşor diferită faţă de imaginea curentă a modelelor franceze. Cu o grilă extrem de generoasă şi flancată de o bandă de leduri care coboară ca nişte colţi de felină pe lateralele din zona farurilor, nu are cum să te lase indiferent… simți că te atacă. Forma generală este una de shooting-brake. În esenţă, un volum care împacă şi capra şi varza. Ceva între un profil de coupé şi o siluetă de tip hatchback, fără a pierde, însă, din farmecul unui coupé prin poziţionarea între cele două soluţii constructive. Rezultatul final presupune o maşină cu un aspect sportiv, subliniat de capota lungă, de cele două portiere generoase, dar cu o rezolvare mai eficientă a spaţiului pentru zona pasagerilor din spate şi a capacității volumului portbagajului. Asta se face printr-o coborâre accentuată a pantei acoperişului, dar nu ca în cazul unui coupé, şi o „tăiere” bruscă în zona din spate, după o rezolvare similară cu a maşinilor hatchback sau station-wagon. Asta o transformă într-un automobil potrivit pentru folosința zilnică.
Designul exterior şi aspectul practic de care dă dovadă rezolvarea volumetrică mă fac să repet că eu cred într-o apariţie relativ asemănătoare a unei maşini de serie. În plus, este şi mai probabil ca designul părţii frontale să fie implementat pe noile modele aflate în dezvoltare sau chiar pe cele curente, aflate în producţie. Soluţia aleasă permite jocul cu diverse proporţii în funcţie de maşinile vizate: de la cele mai mici, de oraş, până la limuzine sau SUV-uri.
Un alt element urmărit de francezi cu acest concept a fost afişarea capacităţilor autonome pe care le pot implementa pe un automobil şi modul cum se poziționează ei faţă de această abordare văzută ca o ofertă obligatorie în viitor. Maşina are două moduri de mers autonom şi două de mers în regim „clasic” sau capacităţi de integrare media cu utilizatorul şi cu dispozitivele acestuia. Rezumând, Peugeot Instinct anunţă o nouă ofensivă stilistică şi tehnologică. Faptul că de curând grupul PSA a achiziţionat şi marca Opel, ne poate transmite că mutările făcute în ultimii ani în privinţa mărcilor Peugeot şi Citroen au fost câştigătoare. De aici şi încrederea în noile direcţii pe care le arată Instinct… din instinct.
Text: Gabriel MANOLE / Foto: PEUGEOT