Piața autoturismelor noi din România a înregistrat o creștere importantă în primele șase luni ale acestui an. Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA) a prezentat cifrele oficiale în care se arată că în țara noastră a crescut cu 23,2% numărul mașinilor noi înmatriculate. Volumele au crescut foarte mult și în ceea ce privește mașinile electrice.
Piața autoturismelor noi din România a înregistrat o creștere de 23,2% în primele șase luni
Piața autoturismelor noi din România a înregistrat o creștere de 23,2% în primele șase luni. Informația a fost prezentată de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA), care a prezentat toate cifrele oficiale. De aici aflăm că pe piața locală au fost vândute 58.041 de autoturisme noi în intervalul menționat ( 47.093 unități în primele șase luni din 2021) și 7.648 de vehicule din segmentul comercial. Dintre acestea 4.447 au fost cu propulsie full electrică.
Care sunt modelele auto preferate de români în primele 6 luni
Pe piața locală cele mai vândute modele sunt cele produse de Dacia:
Dacia Logan – 5.613 unități
Dacia Duster – 3.944 unități
Dacia Sandero – 2.894 unități
Dacia Spring – 2.385 unități
Ford Puma – 1.991 unități
Toyota Corolla – 1.297 unități
Hyundai Tucson – 1.270 unități
Hyundai Kona – 998 unități
Toyota C-HR – 987 unități
Skoda Octavia – 980 unităț
Dacia Spring este cea mai vândută mașină electrică
Dacia Spring înregistrează cifre foarte bune și este cea mai vândută mașină electrică, ajutată de programul Rabla Plus.
Top 10 mărci pe segmentul mașinilor full electrice în primele 6 luni
Dacia – 2385 unități
VW – 372 unități
Tesla – 336 unități
Hyundai – 301 unități
Mercedes-Benz- 164 unități
Renault – 139 unități
BMW – 116 unități
Skoda – 111 unități
Peugeot – 79 unități
Fiat – 65 unități
În segmentul mașinilor cu sistem de propulsie plug-in hibrid s-au înregistrat în primele șase luni vânzări totale de 1844 de unități. Cele mai vândute mărci sunt Mercedes-Benz ( 376 unități), Ford ( 228 unități) și BMW ( 193 unități).
Scăderi drastice pe segmentul mașinilor diesel
Din totalul de 58.041 de autoturisme noi vândute în perioada menționată 37.795 au fost mașini „pe benzină” și doar 8.393 de vehicule au fost comandate cu motoare diesel. Prin comparație cu perioada similară a anului trecut vânzările de autoturisme noi cu motorizări diesel au scăzut cu 26,4%, în timp ce vânzările mașinilor cu propulsoare pe benzină au crescut cu 24,5%.