Pilotul de Formula 1 – un jocheu modern

0
220

Pilotul de Formula 1 are un regim de viaţă asemănător cu cel al unui jocheu profesionist. Prin definiție, jocheul trebuie să fie un om cu o constituție fizică firavă pentru a putea struni calul către victorie. Cei mai buni jochei nu cântăresc mai mult de 50 kilograme.  Auto Test Magazin vă prezintă modul în care se menţine în formă pilotul de Formula 1.

pilotul de formula 1 (10) pilotul de formula 1 (5)Pregătire fizică intensă

La prima vedere, pilotul de Formula 1 nu pare să aibă o viață prea complicată. Călătorește prin toată lumea, conduce un bolid de sute de cai putere în weekend și câștigă foarte mulți bani. Realitățile sportului cu motor la cel mai înalt nivel sunt diferite față de percepția generală a publicului.
Pentru a putea face față unei curse, pilotul de Formula 1 contemporan trebuie să fie un atlet complet. Pregătirea fizică a devenit la fel de importantă ca cea a unui sportiv de performanță, iar greutatea este extrem de importantă. Un pilot de Formula 1 trebuie să fie capabil să stăpânească un monopost de 690 kg la viteze de peste 300 km/oră şi să poată susține accelerații laterale de 5G. Va pierde 1.400 calorii și trei kilograme din greutatea corporală, prin transpirație, în timpul unei curse. Iar acest lucru se repetă de 20 de ori într-un sezon. Pilotul de Formula 1 conduce un monopost care nu este construit pentru confortul său, ci pentru eficiență.

BUDAPEST, HUNGARY - JULY 26:  Daniil Kvyat of Russia and Infiniti Red Bull Racing drives ahead of Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing during the Formula One Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 26, 2015 in Budapest, Hungary.  (Photo by Dan Istitene/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150726-00175 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //

Pilotul de Formula 1 stă înghesuit într-un spațiu strâmt, într-un scaun tip scoică, mulat special pentru corpul său. Picioarele sunt ridicate aproape de nivelul capului, iar brațele au foarte puțin spațiu de manevră. De aceea, este extrem de important ca pilotul să fie cât mai ușor posibil, greutatea normală în acest caz fiind de 65-70 kilograme, chiar dacă are o înălțime de 1,80 metri.
Însă, un pilot înalt nu este un avantaj în Marele Circ. Cei mai potriviți sunt cei care au 1,65-1,70 metri, cu o greutate corporală redusă, dar cu o structură robustă. De aici și asemănarea cu jocheii profesioniști din lumea curselor ecvestre.

Regim nutrițional strict

pilotul de formula 1 (6) pilotul de formula 1 (2) paul di resta / dtm vorbereitungPentru ca pilotul de Formula 1 să poată face față solicitărilor fizice din timpul unei curse, este supus unui regim nutrițional strict, precum și unui antrenament fizic complex. Unul dintre specialiștii care s-a ocupat de programul de pregătire al piloților Jenson Button și Kevin Magnussen, în timp ce aceștia concurau pentru McLaren, spune că, pentru a putea menține forma fizică a acestora, regimul alimentar este bazat pe alimente cu index glicemic scăzut în timpul zilei (legume, nuci, cartofi dulci) și alimente cu indice glicemic mai mare pentru revenirea din efort (orez). În rest, aportul de proteine este relativ mare, iar regimul include și multe fructe și legume.

Cum se antrenează Jenson Button?

pilotul de formula 1 (4)Într-un weekend de cursă, Jenson Button manâncă de obicei o omletă cu ciuperci, ardei și brânză la micul dejun, alături de suc de morcov, ceai și iaurt cu nuci și fructe de pădure. La prânz, el consumă somon cu legume, iar cina este alcătuită dintr-o friptură, tot cu legume. Antrenamentele fizice pot conține alergare, mers pe bicicletă, înot sau schi-fond, activități fizice ce ajută eliminarea kilogramelor în plus și măresc capacitatea cardio-vasculară. Datorită pregătirii fizice intense, Jenson Button s-a transformat și într-un foarte capabil tri-atlet. El a participat cu succes la triatloane, competiții ce îmbină înotul cu mersul pe bicicletă și alergarea. Înaintea sesiunii de calificări din sâmbăta weekendului de cursă, manipularea fizică este la apogeu, acesta fiind momentul când corpul pilotului trebuie să fie cel mai ușor. Porțiile de mâncare vor fi mărite ulterior pentru a câștiga câteva kilograme ce vor fi pierdute apoi în timpul cursei prin transpirație.

Muşchii gâtului şi hiratarea

Antrenamentul fizic pentru pilotul de Formula 1 include și o serie de exerciții specializate. De exemplu, mușchii gâtului sunt extrem de importanți pentru a putea susține accelerările și decelerările laterale de până la 5G. Greutatea normală a capului, cu tot cu cască, este de 5-7 kilograme, dar, în timpul unei frânări brutale, decelerația poate atinge 5G, iar greutatea resimțită de pilot este de 40 kilograme. Pentru a contracara acest lucru, piloții ridică greutăți cu ajutorul mușchilor gâtului pentru a-și antrena rezistența la decelerare.
pilotul de formula 1 (9) pilotul de formula 1 (11)Un alt aspect importat este hidratarea în timpul cursei. Pe parcursul celor 1,5-2 ore cât durează cursa, pilotul poate să bea doar aproximativ un litru de apă. Pentru a evita deshidratarea, specialiștii echipelor au dezvoltat băuturi speciale ce prehidratează pilotul și se păstrează mai bine în corp.

Articolul precedentGumball 3000 în România
Articolul următorC4 Picasso facelift
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sase + = 9