Polestar 2 – siguranță în stil suedez

0
25

Cu noul său fastback, Polestar 2, divizia electrică a Volvo Car Group vrea să demonstreze că renunțarea la motoarele termice beneficiază de aceleași atuuri ale constructorului suedez prin dezvoltarea și introducerea noilor sale tehnologii în producția de volum. Este modul în care cei de la Polestar dau o replică în stil scandinav pentru Tesla 3, chiar dacă aceasta vine de pe tărâm chinezesc.

Înainte de toate, însă, fastback-ul Polestar 2 este primul vehicul complet electric care a fost testat la impact, unde un rol crucial l-a jucat protejarea bateriei. Adică este complet adăpostită în structura podelei platformei CMA (Compact Modular Architecture, platforma dezvoltată de suedezi pentru clasa medie de autovehicule) și este acoperită cu o carcasă din aluminiu, atât pentru protecție cât și pentru rigidizarea întregii structuri. Această abordare nu numai că reduce riscul de deteriorare și rigidizează structura caroseriei, dar protejează și ocupanții cabinei păstrând bateria intactă în caz de coliziune. Întregul ansamblu a fost, de asemenea, adaptat pentru anularea anumitor frecvențe date de oscilațiile din timpul rulării, acționând ca un amortizor pentru tot ce ține de aria NVH (Noise, Vibration and Harshness – Zgomote, vibrații și duritate).

Mai mult, în cazul unei avarii, bateria este deconectată automat de restul vehiculului pentru eliminarea riscului unei conexiuni directe. Iar pentru protecția cabinei, Polestar 2 dispune de „SPOC blok” (Severe Partial Offset Crash), un scut solid din aluminiu cu rol deflector. Este montat pe marginea de jos a paravanului frontal de protecție, de o parte și de alta a mașinii, pentru minimizarea intruziunii roților sau a altor obiecte în cabină și spre baterie, în timpul coliziunilor frontale parțial compensate (de exemplu, în timpul frânării). Însă, în cazul unui impact frontal „mai” direct, după spusele constructorului, intră în joc o structură Front Lower Load Path (FLLP), care implică lonjeroanele și subcadrul frontal, în protejarea pasagerilor și bateriei.

„Securitatea are o importanță capitală pentru Polestar”, comentează Thomas Ingenlath, directorul executiv al Polestar. „Suntem legați direct de mașinile Volvo și de faimoasa lor reputație pentru tehnologia de siguranță. Deci, bineînțeles că mașinile Polestar sunt concepute să fie printre cele mai sigure din lume și suntem cu adevărat mândri de asta.”

La viteze mici, tot pentru îmbunătățirea siguranței, Polestar 2 dispune de un sistem de avertizare acustică cu o „paletă” de sunete externe special dezvoltate. Proiectanții au ajuns la concluzia că sunetele naturale ușor de recunoscut și non-invazive sunt cele mai potrivite pentru Sistemul de Alertă Acustică pentru Vehicule (AVAS) și au fost concepute în funcție de parametrii specifici. Iar inginerii de sunet au acordat o atenție deosebită poziționării difuzoarelor externe, pentru asigurarea modului în care sunetul este emis din vehicul respectând cerințele legale, și că asigură o experiență confortabilă atât pentru pietoni, cât și pentru ocupanții vehiculului.

„Intenționat nu am dorit ca Polestar 2 să sune ca un robot sau ca o navă spațială simfonică”, comenta Thomas Ingenlath. „Am dorit sunete foarte naturale, subtile, astfel încât pietonii să știe că mașina se deplasează. În același timp am dorit ca Polestar 2 să sune unic și să devină ușor identificabil, ca un veritabil Polestar, și simplu de făcut.”

Polestar 2 oferă, de asemenea, airbag-uri laterale noi montate pe scaunele din față. Sunt în dotare standard pentru toate piețele și adaugă un strat suplimentar de protecție pentru membrele inferioare ale ocupanților din față, care sunt acum protejate individual de ambele părți, precum și în partea din față.

Foto: Volvo

http://www.autotestmagazin.ro/polestar-1-steaua-polara-arata-directia/

http://www.autotestmagazin.ro/volvo-evolutia/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


cinci × 2 =