Prietenul Terrei

0
65

Dotat cu sistem de propulsie inovativ și având proporții atletice într-un format compact, concept car-ul Nissan TeRRA a fost proiectat să joace rolul deschizătorului de drumuri pentru autoturismele 4×4: motoarele sale electrice sunt alimentate de pile de combustibil. Cu alte cuvinte, energia electrică necesară este obținută din hidrogen, mai precis, din reacția acestuia cu oxigenul. Procesul este complet nepoluant, în urma reacției rezultând apă pură și oxigen gazos.

SUV compact (4,16 m lungime, 1,80 lățime și 1,56 m înălțime), TeRRA profită de pe urma experienței câștigate de Nissan cu crossoverele Juke și Qashai și cu hatchback-ul electric Leaf și are ca atu, pe lângă cel al sistemului de propulsie cu zero emisii, faptul că este funcțional și, într-un viitor nu prea îndepărtat, poate doar câțiva ani, ar putea deveni model de serie.

Construit după un plan inspirat de stilul de viață al tinerilor nord-europeni, mulți dintre ei dedicați protecției mediului prin tot ceea ce fac, Nissan TeRRA impresionează prin proporțiile de SUV „musculos”, cu roți de mare diametru, montate în colțurile caroseriei, gardă la sol înaltă, geamuri înguste, stâlpi C extrem de lați, scuturi și praguri masive. Aspectul exterior dur este îndulcit de liniile curbe ale părții frontale și de blocurile optice prelungi, chiar dacă proiectoarele de ceață banal de rotunde nu par a fi cea mai inspirată alegere, deși scopul lor e clar: fac trimitere la Juke, modelul de serie din gama Nissan cu care se aseamănă cel mai mult TeRRA și care se bucură de mare succes comercial.

Habitaclul este simplu, ergonomic și luminos, iar senzația de spațiu este amplificată de configurația originală a celor patru scaune ca de navă spațială: amplasarea lor s-a făcut în tandem, cele de pe dreapta deplasate spre lateral și înspre înapoi, iar cel al șoferului și cel al pasagerului din spatele acestuia au fost aduse spre centru și mai în față. Astfel, conducătorul mașinii este așezat aproape pe mijlocul mașinii, fapt ce îl ajută să aibă o excelentă vizibilitate. Cele trei scaune ale pasagerilor se pot „scufunda” în podea și astfel se creează un spațiu de transport imens, în care încap un caiac sau piese de mobilier mari.

Originală este și soluția aleasă pentru tabloul de bord. Acesta a fost înlocuit de o tabletă PC detașabilă, ce are rol și de cheie „inteligentă”: când șoferul se apropie/îndepărtează cu device-ul de mașină, aceasta se descuie/încuie automat. Tableta se conectează prin intermediul unui slot din spatele volanului și asigură controlul total asupra autovehiculului, având și rol de centru de infotainment.

Fiind vorba despre un concept, amănuntele tehnice nu sunt foarte multe: propulsia 4×4 este asigurată de trei motoare electrice, unul luat de pe modelul de serie Nissan Leaf și care acționează axul față, iar celelalte două sunt instalate în roțile spate și au fost preluate de la conceptul PIVO 3. Cum roțile spate sunt autopropulsate, nu există ax cardanic, iar bateria de pile de combustibil și rezervorul de hidrogen se află sub capota față, acolo unde, deobicei, se găsește motorul la mașinile convenționale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


cinci × 9 =