Lordul stâncilor

0
44

A patra generație Range Rover păstrează stilul clasic, aristocratic, dar rămâne un model inovativ, ce ascunde tehnologii de ultimă oră. Reprezentativ pentru SUV-urile de lux, ba chiar etalon pentru acest segment de autoturisme, noul model este construit, în cea mai mare parte, din aluminiu (șasiu și caroserie) și este mai ușor (în medie, cu 350 kg, în funcție de versiune) și mai economic decât predecesorul său. Pentru succesul lui Range Rover 4, proprietarul indian al Land Rover, compania Tata Motors, nu a făcut niciun compromis financiar și a investit 370 milioane de lire sterline (aproximativ 465 milioane de euro) în modernizarea fabricii de la Solihull, din centrul Angliei, unde acesta este produs.

Cu o lungime de aproape cinci metri, noul 4×4 este la fel de impozant ca modelul pe care îl înlocuiește, dar are un profil mai fluid, rezultat al testelor ce l-au transformat în cel mai aerodinamic Range Rover din istorie. Interiorul său luxos și-a păstrat caracterul nobil și în același timp modern, cu forme puternice și suprafețe prelucrate perfect. Noua configurație a mobilierului a permis un câștig de 118 mm în lungime la nivelul spațiului pentru picioarele pasagerilor din spate.

Excelentul sistem Terrain Response, patent Land Rover, a ajuns și el la o nouă generație și echipează noul Range Rover în varianta sa cea mai performantă: o multitudine de senzori analizează condițiile în care se rulează și selectează automat cele mai potrivite setări ale mașinii. Tracțiunea puternică și stabilitatea dinamică sunt asigurate de sistemul 4WD inteligent, dotat cu cutie de transfer de cuplu cu două trepte. Rezultatele remarcabile pe care le obține Range Rover în afara carosabilului sunt asigurate nu numai de tracțiunea integrală permanentă, ci și de structura extrem de rezistentă, cu geometrie proiectată să facă față celor mai dure terenuri. În plus, garda la sol înaltă îi permite să traverseze cursuri de apă cu adâncimea de până la 900 mm (un câștig de 200 mm față de generația precedentă) și să remorcheze până la 3,5 tone, cea mai bună valoare din clasă.

Motorizările disponibile sunt pe măsura statutului și poziției pe care Range Rover le are în segment: puternice, rafinate și în trend cu moda zilelor noastre, adică economice și puțin poluante, pentru clasa lor. Pentru noul SUV se poate alege între un motor pe benzină și două dieseluri. Unitatea pe benzină, un V8 de 5,0 litri, dezvoltă 510 CP, datorită supralimentării cu compresor, și asigură un sprint 0-100 km/h în 5,2 secunde. Viteza maximă a acestei versiuni nu a fost comunicată, dar sigur va fi peste cei 225 km/h ai antecesorului, pe care îl depășește și la capitolul consum mediu, fiind cu 9% mai economic (13,5 l/100 km). Clienții care preferă mirosul de motorină (îl vor simți numai în afara mașinii!) pot alege între TDV6 de 3,0 litri și 258 CP sau SDV8, ce scoate 340 CP dintr-o capacitate de 4,4 litri. Indiferent de propulsorul ales, cutia de viteze este automată, cu 8+1 trepte, ce lucrează fin și rapid. Dieselul de trei litri este cu adevărat o alegere inspirată: este suficient de puternic pentru a îndeplini orice dorință și este foarte economic, cu o valoare a consumului mediu de 7,5 l/100 km. Anul viitor, în gama Range Rover va apărea și o versiune cu propulsie hibridă originală: motorul termic va fi un diesel.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


doi × 5 =