Noul Vauxhall Astra VXR – alias Astra OPC – iese la rampă cu o salbă de cifre care tulbură pulsul oricărui șofer pasionat: 5,9 secunde sprint de la 0 la 100 km/h, 280 CP și 400 Nm.Dar multă putere fără posibilitatea de a o controla în orice situație este periculoasă. De aceea specialiștii de la Vauxhall au apelat la tehnologii folosite de bolizii de competiție. Inima mașinii este motorul de 2 litri cu injecție directă de benzină existent pe Insignia. Spre deosebire de acesta, motorul de pe VXR are chiulasa și sistemul de supra-alimentare modificate pentru a se putea ajunge la valori de putere și cuplu atât de mari. Mai mult decât atât, cuplul de 400 Nm este livrat la valoarea sa maximă pe un palier de turații cuprins între 2450 și 5000 rpm, ceea ce cu siguranță dă mult aplomb accelerărilor făcute în orice treaptă oricât de mică ar fi viteza. Sau de mare… Sistemul de admisie a fost configurat în consecință. Totul a fost revizuit pentru a permite sistemului turbo să tragă cât mai mult aer astfel încât să fie potolită „setea” motorului când se trage de el. Presiunea în sistemul turbo a crescut cu 25% față de motorul de 2,0 litri standard, ajungând acum la 1,5 bari iar turația de intrare în funcțiune a turbinei a scăzut la 1400 rpm. Dar ce-ar fi o mașină sport fără o evacuare bine „acordată”?… În cazul lui VXR eșapamentul a fost calibrat astfel încât să duduie convingător, mai ales atunci când se trece din treapta a treia în treapta a patra cu accelerația lipită de podea. Resursele motorului au condiționat și alegerea sistemului de suspensie. Practic, VXR are aceeași suspensie ca Astra GTC și Insignia VXR, modele care au probat deja sistemul HiPerStrut la puntea față. Fiind vorba de 280 CP trimiși către roțile față, comportamentul direcției în timpul accelerărilor puternice – când diferențele de aderență stânga-dreapta fac mașina să se „smucească” într-o parte sau alta – este foarte important. Sistemul HiPerStrut reușește să înăbușe aceste tendințe destabilizatoare. Un rol în acest proces îl are și diferențialul mecanic cu alunecare limitată, pus la punct împreună cu starul DTM, Volker Strycek. Ţinuta de drum este îmbunătățită de suspensiile cu 30% mai rigide și de garda la sol mai mică cu 10 mm față de Astra 1.6T GTC. Roțile au jante de 19 inch și cauciucuri de 245/40. Evident, sistemul FlexRide e la locul lui. Şi are o surpriză. Pe lângă setările „Standard” și „Sport” a mai apărut una: VXR. Britanicii vor afla la ce folosește încă din iulie, când Vauxhall Astra VXR este așteptat în showroomuri.