RAR: Piața auto – provocări și tendințe

0
37
«Suntem la începutul unei colaborări, prin care autoritățile implicate urmăresc construirea unei relații dinamice care trebuie să asigure prin calitate securitatea vieţii, sănătatea tuturor şi a mediului în care trăim.» a afirmat Directorul General al Registrului Auto Român, ing. George-Adrian Dincă

Directorul General al Registrului Auto Român, Ing. George-Adrian Dincă, a luat cuvântul la Conferinţa Internaţională „Educaţia profesională financiară azi şi mâine”, organizată în luna noiembrie de Institutul de Studii Financiare. Eve­nimentul a readus în prim-plan implicarea instituției în parteneriatul cu Autoritatea de Supraveghere Financiară, în urma căruia s-a stabilit norma prin care RAR, organismul care verifică piața de piese auto și atelierele de reparații, a fost desemnat arbitrul între service, inspectorul de daune și beneficiarul poliței RCA în cazul barelor de protecție și al jantelor avariate în accidentele rutiere.

Industria auto constituie unul dintre cele mai dinamice sectoare ale economiei care influenţează în mod consistent dezvoltarea economică, exporturile şi crearea de noi locuri de muncă.
Siguranţa rutieră, problemă socială de importanţă majoră
Va juca un rol important în viitoarea „Carte albă” privind politica în domeniul transporturilor 2010-2020, deoarece reducerea numărului victimelor din accidente rutiere este esențială pentru îmbunătățirea performanțelor sistemului de transport și pentru a răspunde nevoilor și așteptărilor cetățenilor și companiilor.
Prin urmare, este necesară o abordare integrată, holistică și coerentă, care să aibă în vedere și sinergia cu alte obiective strategice.
Politicile în domeniul siguranței rutiere la nivel local, național, european sau internațional trebuie să integreze obiective conexe ale altor politici publice și viceversa.
Scopul acestora este furnizarea unui cadru general de reglementare și a unor obiective motivante, care să ajute la elaborarea strategiilor naționale sau locale.
Politica în domeniul siguranței rutiere trebuie să încurajeze cetățenii să își asume responsabilitatea primară în ceea ce privește siguranța lor și a celor din jur. De asemenea, trebuie să promoveze principiul egalității între toți participanții la trafic prin eforturi concentrate de creștere a siguranței pentru cei mai vulnerabili dintre aceștia.
Obiectivul comun
Sectorul asigurărilor poate contribui la siguranța rutieră prin acțiuni de instruire a cetățenilor precum și prin politici de asigurări.
Schemele de asigurare de tip Pay-As-You-Drive sau PAYD („plătești cât conduci”), în cadrul cărora prima de asigurare variază în funcție de numărul de kilometri parcurși cu autoturismul, ar putea duce la economii substanțiale de costuri ale accidentelor, precum și la reducerea emisiilor de CO2 provenite de la autoturisme.
Poluarea auto versus protejarea mediului
Ca stat membru al Uniunii Europene, România şi-a asumat responsabilităţi şi angajamente de protecţie a mediului şi de limitare a efectelor schimbărilor climatice, alăturându-se astfel demersurilor comune ale statelor preocupate de combaterea poluării.
Politicile europene în domeniul energiei şi al mediului subliniază impactul negativ, efectele asupra poluării, pe care le au aglomerările urbane şi creşterea numărului de autovehicule. Traficul urban generează 40% din emisiile de dioxid de carbon şi 70% din celelalte emisii poluante, iar aglomerarea traficului rutier, concentrată mai ales în zonele metropolitane, costă UE aproximativ 1% din PIB.
Conştientizând efectele poluării mediului putem vizualiza riscurile majore la care suntem supuşi zilnic, dacă nu luăm măsurile necesare protecției mediului și anume: creșterea emisiilor de monoxid de carbon, creșterea temperaturii globale, creșterea cantității de polen din aer.
Dintre măsurile de protecţie a mediului aplicabile, „Diminuarea poluării prin emisiile de monoxid de carbon” poate fi obținută prin verificarea periodică a stării automobilelor, achiziționarea vehiculelor electrice sau hibride în locul celor clasice, cu motoare cu ardere internă, sau, o măsură ce este la îndemâna oricui – utilizarea mijloacelor de transport în comun.
Aceste măsuri de protecție a mediului sunt doar câteva dintre soluțiile pe care trebuie să le implementăm urgent; mai mult decât atât, cu cât conștientizăm mai repede și începem cu pași mici să fim responsabili cu mediul înconjurător, cu atât efectele nocive se vor diminua.
Trăind responsabil nu facem decât să asigurăm un viitor durabil generațiilor viitoare.

«Suntem la începutul unei colaborări, prin care autoritățile implicate urmăresc construirea unei relații dinamice care trebuie să asigure prin calitate securitatea vieţii, sănătatea tuturor şi a mediului în care trăim» a afirmat Directorul General al Registrului Auto Român, ing. George-Adrian Dincă

Rolul Registrului Auto Român, stabilit prin lege, este de a presta servicii publice la standarde înalte de calitate în domeniul rutier. Activitatea desfășurată are un impact major în diversificarea şi îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite publicului de către profesioniştii din industria auto, în creşterea siguranţei circulaţiei şi a securităţii transportului auto, în condiţii de minimizare a efectelor negative asupra mediului înconjurător.
De asemenea, Registrul Auto Român constituie o interfaţă necesară alinierii la standardele şi normele europene şi internaţionale din această sferă de activitate.
În urma acţiunilor de control în trafic desfăşurate la nivel naţional de inspectori ai Registrului Auto Român, împreună cu reprezentanți ai Poliției Române, în semestrul I al anului 2017 au scos la iveală că, din totalul celor 35.468 de vehicule verificate, aproape jumătate prezentau cel puţin o neconformitate tehnică. Mai mult decât atât, 1.758 (aproape 5 %) prezentau pericol iminent pentru siguranța rutieră, din cauza gravelor defecţiuni la sistemele de frânare și direcție, la punți și fuzete. De asemenea, pentru 8,07 % dintre autovehiculele verificate s-au constatat depășiri ale limitelor admise ale emisiilor poluante.
Precizăm că rezultatele controalelor desfășurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte R.A.R. – Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni.
În ideea alinierii la standardele şi normele internaţionale, Registrul Auto Român şi Autoritatea de Supraveghere Financiară au realizat de curând un parteneriat instituţional în vederea schimbului de informaţii, în scopul evaluării posibilităţilor de îmbunătăţire a activităţii, implicit a unei bune funcţionări a sistemului de asigurări – reasigurări din România. Drept urmare, inspectori din cadrul RAR au participat la cursurile de formare “Evaluator de competenţe profesionale” pentru dobândirea cunoştinţelor şi dezvoltarea competenţelor în domeniul evaluării: rolul evaluatorului, derularea procesului în sine şi comunicarea rezultatelor.

Articolul precedentJackie Chan, căpitan de vas
Articolul următorJeep Wrangler: Legenda continuă
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


noua − 3 =