Razvan Fodor despre Opel Adam: Mărimea nu contează

0
64
razvan fodor 14 (2)
Fost solist al trupei Krypton și actor în câteva seriale și filme românești (ultimul dintre ele – #selfie), Răzvan Fodor este și un șofer experimentat. A condus multe mașini și acum se pregătește să treacă pe două roți… mici: este convins că un scuter l-ar ajuta să-și rezolve mai rapid cumpărăturile urgente, lăsându-i mai mult timp pentru familie și prieteni.

Razvan Fodor, imaginea Opel în România, l-a scos deja la plimbare. Probabil că i-a plăcut foarte mult din moment ce ne-a molipsit cu entuziasmul lui. Cu un aer macho, nedisimulat și cu motorizare nouă, performantă, Adam Rocks trezește pilotul din tine.

CLICK PENTRU GALERIA FOTO

razvan fodor (4)
După 300 km de oraş, consumul a fost de 7,7 litri.

razvan fodor (5) Cu silueta bărbătească şi jantele fumurii de 17 inch (dacă ți se par prea mici poţi opta pentru unele de 18 inch), Adam Rocks se pricepe de minune să atragă atenţia fie că stă pe loc sau nu. Probabil, ca şi mine, te întrebi cât de fâşneţ este. În primul rând ţine cont că este vorba de un motor pe benzină care prin definiţie are un evantai de turaţii de lucru larg – până la 6.500 rpm în cazul de faţă. Asta înseamnă mult loc de joacă pentru şoferii care vor să testeze potenţialul ascuns în cei trei cilindri care totalizează 999 cmc. În al doilea rând este vorba de un motor „dopat” cu tehnologia de top din perimetrul mişcării downsizing: injecţie directă, turbină ultra-compactă, distribuţie variabilă dublă. Toate demersurile tehnologice converg către două seturi de cifre care ar trebui să te inspire: 115 CP şi 170 Nm. Ei bine, acum pune totul în balanţă cu o greutate proprie de numai 1.100 kg, adăugă o cursă totală a volanului sărită un pic de 2,5 ture, un sistem de frânare cu discuri de frână la toate roțile plus o transmisie manuală cu şase trepte.

razvan fodor (7)
Adam Rocks aliniază posibilităţile în materie de dotări/echipamente cu aşteptările celor mai pretențioși dintre clienţi. Nu lipsesc delicii ca volanul încălzit, asistența majorată la acţionarea volanului pentru un condus lejer în oraș – apasă butonul „city” şi ai să înţelegi despre ce vorbesc – scaunele încălzite sau navigaţie. Practic, orice este posibil.

razvan fodor (11) Chiar şi pentru un necunoscător devine clar că micul Adam Rocks este un Opel fără complexe, care nu se înclină nici măcar în fața bolizilor lucioşi care se leagănă maiestuos în timp ce croşetează flegmatic traficul de pe marile bulevarde. Disponibilitatea cuplului la valoare maximă între 1.800 rpm şi 4.500 rpm şi etajarea sportivă a transmisiei lansează micul bolid cu o furie încântătoare. Aşa se face că în primele trei trepte, la regimul de turaţie maximă al motorului, se ating vitezele de 50, 90 şi 130 km/h. Cumva cele 9,9 secunde cu cât este creditat că ar ajunge la 100 km/h par mult mai puţine în realitate. Deşi mai înaltă cu 15 mm decât Opel Adam, varianta Rocks este cât se poate de stabilă pentru un automobil cu o lungime de 3,7 metri şi o înălţime de aproape 1,5 metri. Ridicarea centrului de greutate a dictat intervenţii de ordin tehnic asupra componentelor esenţiale ale șasiului. Ruliul reţinut şi încăpăţânarea cu care constat că se agaţă de asfalt în virajele abordate vitejește dovedesc eficacitatea acestor modificări. Practic, s-a umblat la geometria punţii spate, a fost recalibrat sistemul de direcţie şi s-a făcut uz de arcuri şi amortizoare capabile să gestioneze solicitările mai intense la care poate fi supusă caroseria sub presiunea forţei mari a motorului. Nici sunetul nu este de lepădat. Galeria de evacuare integrată în chiulasă probabil că adăugă o rezonanţă aparte episoadelor de accelerare, corect acordată cu ritmul allegro în care răspunde motorul. Altfel, nu-mi explic cum de am ajuns să fiu subjugat de un stil de condus care nu-mi stă în fire.

razvan fodor (1) razvan fodor (8)E drept că nu am circulat cu viteze mari în oraş, dar am profitat la maxim de excelenta detentă a accelerărilor ori de câte ori am plecat de pe loc, de fiecare dată fiind urmărit de privirile pofticioase şi invidioase ale şoferilor mai puţin norocoşi. În ceea ce priveşte zgomotul interior, nimic de reproşat. Aceeaşi observaţie şi pentru nivelul de vibraţii al motorului la ralanti. Dar, datorită faptului că până la 140 km/h poţi rula cu soft-top-ul pliat, în absența ploii nu am reuşit să găsesc motive convingătoare care să mă facă să circul cu el altfel. Aşa că zgomotul străzii şi curenţii de aer m-au însoţit permanent pe durata testului.

razvan fodor 14 (1)
Unanimitate: suntem de acord cu Răzvan că acoperișul textil are o deschidere impresionantă și că plăcerea de a-l conduce pe Adam Rocks are o savoare aparte.

Am putut face asta pentru că în ciuda deschiderii mari pe care o lasă deasupra ta, curenţii de aer nu te deranjează deloc chiar dacă eşti ceva mai înalt. Deşi spaţiul de joacă este oraşul, abordarea unui traseu extra­urban merită luată în calcul. Locurile din faţă sunt încăpătoare şi deservite de o suită de echipamente arondate confortului care ar face să pălească multe modele de clasă compactă cu echipare de top. Aşadar, oboseala se instalează greu, iar vigoarea motorului întreţine o stare de bună-dispoziţie permanentă care îl va molipsi cu repeziciune şi pe eventualul pasager din dreapta. Veleităţile de grand-rutier sunt confirmate de turaţia de 3.250 rpm – fix la jumătatea turometrului – de care are nevoie motorul pentru a păstra viteza de 130 km/h în ultima treaptă. Consumul instantaneu într-un astfel de scenariu este de aproximativ 6 litri. Dar dacă o să pleci la drum vei avea răgazul să constaţi de ce Adam Rocks este mai aparte. Fără să împingă performanțele dinamice într-o zonă accesibilă doar fanaticilor, micul Opel este orientat către ceva ce majoritatea şoferilor fie au uitat că există, fie nu mai caută demult pentru că alegerea maşinii se rezumă doar la „cât costă”. Îţi aminteşte ce înseamnă plăcerea da a conduce şi altceva decât cuirasatele de talie mare care abia dacă reuşesc să întoarcă pe un bulevard cu patru benzi. Adam Rocks este dovada clară că mărimea nu contează.

Articolul precedentDacia electrica
Articolul următorSa desenam: masinuta 4×4
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− opt = 0