Renault Clio 5 – O carieră de succes

0
49

Noul Renault Clio a sosit oficial în România la sfârşitul lunii trecute. Lansarea celei de-a cincea generaţii încununează o carieră de succes reflectată de cele peste 15 milioane de unități comercializate până în prezent, ceea ce îl face cel mai vândut automobil francez atât la el acasă cât şi peste hotare.

Disponibil în patru niveluri de echipare, șase variante de motorizare şi cu transmisii manuale şi automate, noul Clio propune o soluţie stilistică revizuită, cu accent mai ales pe spaţiul interior. Reproiectarea sa a însemnat o evoluţie în designul exterior şi o revoluţie în ceea ce priveşte spaţiul interior. Formele apetisante ale modelului precedent care au reorientat busola clienţilor de la raţional spre achiziţia emoţională, au suferit retuşuri savante pentru a se obţine o alură zveltă şi compactă. Mai scurt cu 14 mm şi cu 30 mm mai scund, noua generaţie Clio etalează avansul tehnologic prin detalii deloc neglijabile, precum farurile Pure Vision cu LED disponibile ca dotare standard pe întreaga gamă. Afluxul de tehnologii şi ergonomia complet revizuită reflectă ambiţia constructorului francez de a crea un model etalon în segmentul B, proiect demarat prin adoptarea a mai mult de 93% din reperele prototipului (cu 10% mai mult decât în cazul lui Clio IV). Materialele din interior au evoluat substanţial din punct de vedere calitativ în timp ce desenul planşei de bord speculează cu mult tact influenţele germanice în materie de simplitate a stilului şi de organizare a comenzilor. Life, primul nivel de echipare, abundă în dotări arondate siguranţei active: frânare de urgenţă autonomă cu posibilitate de detectare a pietonilor şi bicicliştilor, sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie,  avertizare de proximitate faţă de vehiculul din faţă, sistem de menţinere a benzii de rulare, comutare automată între faza de drum şi cea de întâlnire, apelare automată a serviciului de urgenţă 112. Scaunele mult mai suple faţă de cele ale generaţiei anterioare sunt dotate cu tetiere tip virgulă, cu un design zvelt, minimalist. Geamurile electrice față şi afişajul de bord TFT cu diagonala de 4,2 inci întregesc o ofertă standard generoasă. Următorul nivel de echipare, Zen, adăugă pe lista dotărilor standard sistemul Easy Link cu ecran de 7 inci (compatibil cu Apple Car Play şi Android Auto), oglinzile electrice şi încălzite cu semnalizator LED integrat plus jantele de 16 inci. Varianta Intens se remarcă prin materialele moderne şi planşa de bord orientată către şofer. Oferta stilistică este completată de acces hands-free, oglinzi rabatabile electric, bord digital, aer condiţionat automat şi senzori de parcare spate. Sistemul Multi-Sense cu trei moduri de condus selectabile (My Sense, Eco şi Sport) plus opt variante ­coloristice pentru iluminarea ambientală completează oferta celui mai rafinat nivel de echipare disponibil pentru noul Clio. Nu au fost uitaţi nici pasionaţii condusului sportiv care au la dispoziţie versiunea R.S. Line, cea care înlocuieşte precedenta linie de echipare GT Line. Un design exterior agresiv, jante de aliaj de 17 inci, scaune sport cu susţinere laterală, pedalier din aluminiu şi o ambianţă interioară în tonuri închise, tipică R.S., individualizează acest model faţă de restul gamei. Sunt disponibile patru motorizări pe benzină (SCe 65, SCe 75, TCe 100 şi TCe 130) şi două diesel (dCi 85 şi dCi 115) cuplate fie la o transmisie manuală cu 5 trepte (SCe 65, SCe 75 şi TCe 100), fie la una cu șase trepte (motoarele diesel) sau automată (dublu ambreiaj – TCe 130 sau cu raport continuu variabil, X-Tronic – TCe 100). Am remarcat o insonorizare foarte bună a habitaclului în cazul modelului echipat cu motorul TCe 100, variantă care mi-a ţinut companie în timpul evenimentului de lansare. Transmisia cu cinci trepte este bine etajată, resursele motorului fiind exploatate cu o intensitate care face condusul foarte plăcut.  Forţat la limită, duetul motor-cutie, oferă accelerări palpitante: 53 km/h în prima treaptă şi 93 km/h în cea de-a doua, obţinute la o turaţie maximă de circa 6500 rpm. În regim de autostradă (130 km/h) motorul are 3000 rpm în ultima treaptă, ceea ce îl predispune la călătorii lungi. Preţurile pornesc de la 11900 EUR (cu TVA) pentru echiparea Life cu motor SCe 65 şi de la 14800 EUR (cu TVA) pentru acelaşi nivel de echipare, dar în varianta cu motorul diesel dCi 85.

Text: George Drugescu / Foto: Renault

Articolul precedentDenise Vișineanu: Călător pe tărâmul făr` de noapte
Articolul următorOpel Corsa, modelul cu inimă de leu
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


patru + = 9