Renault Kadjar – Big Brother

0
25

Renault Kadjar (1)renault kadjar fisa 2Parcat lângă Captur, noul Renault Kadjar îşi surclasează fratele mai mic cu condescendenţă. Nu se remarcă neapărat prin faptul că este mai mare, cât prin încordarea mocnită pe care o transmite caroseria cabrată, desenată de un român de-al nostru.

Victor Sfizaof este cel care a trasat conturul caroseriei lui Renault Kadjar, cu gândul la alura zveltă a multiplului campion mondial Usain Bolt. Nu îţi ia mult să înţelegi că a făcut o treabă bună. În ciuda unei lungimi de aproape 4,5 metri şi a unei înălţimi de 1,6 metri, noul SUV Renault de clasă compactă afişează o statură suplă, cu o musculatură sugerată discret de faldurile caroseriei. Gama de motorizări limitează „masa musculară” la maxim 130 CP sau 320 Nm.

Renault Kadjar (4)În cazul variantei testate, ne-am ales cu numărul maxim de cai, dar numai cu 205 Nm, pentru că am avut parte de motorizarea de 1.197 cmc, care reprezintă şi singura opţiune dacă vrei să arzi benzină. Greutatea proprie de 1.396 kg pare satisfăcătoare în raport cu resursele motorului, pe care le exploatezi prin intermediul unei transmisii manuale cu şase trepte şi a unei tracţiuni de tipul 4×2. Dar până să-i pun muşchii la treabă m-am lăsat furat de confortul şi spaţiul oferite pasagerilor. Ergonomia scaunelor faţă este ireproşabilă, în timp ce bancheta spate oferă condiţii optime de călătorie pentru pasagerii înalţi. Chiar şi în cazul excursiilor interstatale. Tratamentul cromatic este în ton sobru, doar plafonul şi materialul care îmbracă de la jumătate în sus montanţii A şi B fiind de culoare deschisă. Dacă pe dinafară formele unduioase ale caroseriei îl fac atrăgător şi prezentabil, plasticul din interior înăspreşte percepţia pasagerilor şi mai atenuează din nivelul simpatiei abia câştigate. Noroc că sistemul multimedia R-Link 2 (standard pe versiunea testată – Intens) şi ergonomia scaunelor îndulcesc mult atmosfera la bord şi creează premisele unei călătorii plăcute.

Renault Kadjar (5) Modul silenţios în care funcţionează motorul şi maniera blajină cu care sistemul de suspensie tratează denivelările îşi aduc contribuţia din plin la menţinerea unui nivel de confort pe care nu ai cum să nu-l apreciezi. Deşi motorul este unul pe benzină, cuplul maxim este obţinut încă de la 2.000 rpm, cu numai 250 rpm mai sus decât la gama diesel. Buna valorificare a sa prin intermediul primelor trei trepte de viteză fac din Renault Kadjar o prezenţă agilă şi agreabilă în traficul urban, în timp ce ieşirile din oraş se bazează pe o treaptă a şasea, care temperează atât turaţia motorului cât şi consumul de combustibil.

Renault Kadjar (2)renault kadjar fisa 1Aşa se face că la 90 km/h poţi admira afişat pe ecranul computerului de bord un consum instantaneu de aproximativ 5 l/100 km. Am fost surprins să constat că turometrul a dispărut şi că s-a preferat o reprezentare stilizată a sa, sub forma unui arc de cerc, fără niciun marcaj numeric, dispus pe laterala vitezometrului digital. Practic, îţi oferă doar posibilitatea de a te încadra în regimul ECO de funcţionare a motorului. Legat de caracterul „verde” al lui Renault Kadjar, nimic de spus, francezii au fost scrupuloşi. Există atât buton de activare al modului de condus economic cât şi funcţia Start&Stop, ambele disponibile ca dotări standard indiferent de motorizare şi nivel de echipare. Pentru cei care nu agreează oprirea motorului atunci când maşina stă în trafic îi sfătuiesc să acorde sistemului o şansă: este prompt şi are o intervenţie discretă, care nu stânjeneşte cu nimic cursivitatea călătoriei. Aceeaşi observaţie şi pentru sistemul automat de schimbare a fazei de întâlnire cu cea de drum: trecerile în cascadă de la o fază la alta se fac rapid şi la momentele oportune, fără bâlbe sau întârzieri nejustificate. Un plus în cazul călătoriilor nocturne îl reprezintă şi farurile cu tehnologie LED. Le-am testat puterea pe platoul de lângă cabana Muntele Roşu, loc în care ajungi dacă reuşeşti să treci peste crevasele care brăzdează drumul ce urcă din DN1A. Cu câteva opintiri care au solicitat intens duetul motor-transmisie şi datorită unei gărzi la sol mai mult decât convenabilă, 200 mm, chiar şi în varianta cu tracţiune faţă, Kadjar s-a căţărat cu iscusinţă şi tenacitate până la 1.280 metri altitudine. Sunt sigur că poate mai mult. Mai ales dacă optezi pentru varianta cu tracţiune integrală cu motorul 1.6 dCi.

Mai jos puteţi vedea cum funcţionează asistenţa la parcare:

Articolul precedentPepe nu ascultă Pepe la volan
Articolul următorUn pahar cu apa Honda
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− trei = 1