Reprezentanţe de top: RAR Prahova

0
159
Emil Jipa - RAR Prahova (4)
Emil Costin Jipa, şeful reprezentanţei RAR Prahova

„Am copilărit în localitatea Lipănești, la aproape 15 kilometri de Ploiești. Tata nu a avut mașină şi nici permis de conducere, dar m-a susţinut foarte mult şi m-a încurajat când a aflat că îmi doresc să lucrez în domeniul auto” își începe povestea Emil Jipa.

Dumitru Dumitrescu şi Emil Jipa
Dumitru Dumitrescu şi Emil Jipa

Suntem undeva la margine de Ploiești, în biroul șefului reprezentanței Registrului Auto Român din Prahova. Din bibliotecă, de lângă o motocicletă sculptată în lemn, „ne privesc” două perechi de ochi vioi. „În fotografii sunt cei doi băieți ai mei, sunt cuminți, învață bine și sunt tare mândru de ei” ne spune emoționată gazda noastră. Emil Jipa a ajuns la RAR imediat după ce a absolvit Facultatea de Transporturi. În luna august s-au împlinit 20 de ani de când a început lucrul la reprezentanța din Grivița, pe linie, unde s-a ocupat de omologări individuale și de tip. După un an s-a ivit un loc mai aproape de casă și a cerut transferul. Așa a ajuns la Ploiești. Aici a urcat treaptă cu treaptă, până în anul 2012 când a fost numit șeful reprezentanței. Nu o să uite însă niciodată prima zi de lucru la Ploiești. De ce? Ne lămurește zâmbind enigmatic un domn cu părul alb, pe care colegii îl înconjoară cu respect: „A avut emoții mari de tot. Era normal să aibă. Trebuia să dea ochii cu mine și eu eram cam dur. I-am dat o salopetă și l-am trimis la canal să știe ce are o mașină pe dedesubt”. Tocmai ne-a vorbit Dumitru Dumitrescu. A fost primul șef al reprezentanței prahovene și acum este inginer pe linie. Lucrează la RAR din anul 1991 și a fost angajatul cu numărul 101. „M-au trimis cu o ștampilă și o mașină de scris să deschid reprezentanță în Ploiești. Vă dați seama? Așa erau vremurile, ne desfășuram activitatea cu lucrători pe care îi împrumutam de la alte societăți. Am fost mult timp singurul angajat, al doilea a apărut când am spus că vreau concediu” își amintește cu nostalgie Dumitru. Cei doi sunt colegi de mult timp și nu au uitat în ce condiții grele au lucrat până în anul 2008. „Munceam într-o baracă din tablă pe care începuse să o cuprindă rugina. Iarna era cam frig, vara mureai de cald, iar mașinile așteptau în stradă, ore întregi, să le vină rândul.

Aici s-au făcut până în anul 2008 inspecţiile  tehnice periodice.
Aici s-au făcut până în anul 2008 inspecţiile tehnice periodice.

În baracă nu eram singuri, pe una dintre linii făcea ITP-uri o altă societate” povestește actualul șef al reprezentanței. Acum la Ploiești sunt condiții foarte bune, atât pentru clienți cât și pentru angajați. Parcarea are aproape un hectar și jumătate, sala de așteptare este spațioasă, iar la ghișee ți se răspunde amabil, cu multă răbdare. Activitatea se desfășoară pe trei linii, două de ITP și una de Autentificare, iar anul trecut s-au înregistrat 36.121 de clienți. Este o cifră care asigură locul șase într-un clasament al reprezentanțelor RAR. „Practic, în fiecare zi, ne trec pragul minimum 120 de clienți, sunt și zile în care avem peste 150” spune Emil Jipa. Activitatea se desfășoară mai bine și mai rapid de când a fost implementată noua linie integrată.

Emil Jipa - RAR Prahova (1)Este mult mai eficace, iar inginerii câștigă timp. Erorile de sistem, care apar destul de rar, sunt rapid rezolvate cu un simplu telefon la firma care se ocupă de întreținere. Sunt și alte probleme? „Mai sunt” ne răspunde Emil Jipa. Nu apucăm să mai punem o întrebare că își spune oful. „Să luăm un exemplu: de multe ori clientul vine la RAR convins că mașina lui are norma de poluare, să zicem, Euro 4. De fapt, este Euro 3. Gradul de poluare al autovehiculului şi valoarea de CO2 sunt stabilite de constructor. Noi la RAR doar constatăm şi verificăm gradul de poluare stabilit de fabricant.

Emil Jipa - RAR Prahova (3) Emil Jipa - RAR Prahova (2)După aceste valori, Fiscul calculează timbrul de mediu” ne povestește Emil Jipa. Șeful reprezentanței ne spune că face eforturi ca oamenii să stea cât mai puțin la RAR și încearcă să aducă intervalul de programare la un maximum cinci zile. „Să vă spun ceva. Pe data de 23 august aveam 70 de locuri disponibile. În câteva ore au fost rezervate toate. Sunt tot mai multe cereri” ne spune Emil. Statisticile oficiale îi dau dreptate șefului reprezentanței RAR. Dacă vorbim doar despre mașini noi creșterea este spectaculoasă. În anul 2015, conform unor informații oferite de AGERPRES, în România au fost înmatriculate 81.162 de unități cu 15,77% mai mult decât în 2014. Doar în luna decembrie din 2015 au fost înmatriculate 11.570, numărul acestora fiind dublu față de perioada similară din 2014.

Sorin BARBU  / Emilia PETRE

Articolul precedentCu Porsche pe Transalpina și Transfăgărășan
Articolul următorCu Fiat 500 grăbeşte-te încet!
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


4 × doi =