Rimac Nevera: Regele electric

0
86

Porsche nu a făcut o greșeală cumpărând acțiuni la Rimac Automobili, un mic producător croat care tocmai și-a dezvăluit noul hypercar electric de aproape 2.000 CP. Uitați de W16-urile cu patru turbine și de V8-urile dublu supraalimentate și faceți loc motoarelor electrice ale noului Rimac Nevera!

Noul coupe cu două locuri Rimac Nevera este, fără îndoială, cel mai rapid de pe această planetă atunci când este vorba despre un automobil „verde”. Patru motoare electrice, câte unul la fiecare roată, permit noului hypercar croat să dezvolte o putere de 1.914 CP și un cuplu maxim de 2.360 Nm. Aceste ajută Nevera să accelereze de la 0 la 100 km/h în 1,85 secunde și să continue așa până la viteza maximă de 412 km/h. Raportat la accelerația în linie dreaptă, Nevera este mai rapid decât Bugatti Chiron Super Sport 300+, chiar dacă acesta ajunge la 440 km/h viteză maximă. Mate Rimac, CEO și fondator al Rimac Automobili, vorbește despre noul Nevera la superlativ: „Aceasta este mașina pe care o aveam în minte când am început această călătorie în urmă cu zece ani. Toată munca noastră grea a dus la acest Nevera, un hypercar de record. Această mașină s-a născut pentru a depăși limitele, stabilind un nou standard pentru automobilele de înaltă performanță. […] Când am dezvăluit conceptul Rimac C_Two (2018), am stabilit niște ținte extrem de înalte. Nimic altceva nu se poate compara cu sistemul de propulsie electric avansat al mașinii noastre sau chiar cu performanțele sale extreme. Dar, pentru noi, acesta este doar punctul de plecare”. Un discurs care spune multe despre caracteristicile acestei mașini excepționale, care se propulsează la 300 km/h de la startul de pe loc în doar 9,3 secunde.
O baterie masivă litiu-ion, formată din 6.960 celule, îi oferă lui Rimac Nevera o autonomie de până la 550 km în ciclul WLTP, mai realist decât vechiul protocol de teste european NEDC. În conducerea sportivă, este puțin probabil ca autonomia să rămână atât de mare, dar majoritatea dintre noi, probabil că nu vom avea niciodată ocazia să verificăm direct… Capacitatea pachetului de acumulatori este de 120 kWh, pentru a permite alimentarea celor patru motoare electrice puternice. Forma bateriei a fost concepută pentru a se potrivi perfect caroseriei monococă din fibră de carbon, desenată de designerul croato-austriac Adriano Mudri. Puterea de încărcare suportată atinge valoarea spectaculoasă de 500 kW! Din păcate, niciun terminal public nu este încă capabil să furnizeze o astfel de energie. Un Porsche Taycan suportă până la 270 kW, pentru comparație, datorită sistemului său care funcționează la o tensiune de 800 volți.
Cabina minimalistă, dar luxoasă și ultratehnologizată, este formată din două scaune-cupă orientate spre un trio de ecrane de înaltă definiție, dintre care unul este întors spre pasager. Ocupanții Neverei vor putea conta pe 12 senzori cu ultrasunete, 13 camere, șase radare și cel mai recent sistem de operare Nvidia Pegasus pentru a fi complet siguri la bord. Rimac Driving Coach adaugă o experiență imersivă suplimentară celui care se află la volan. Acest sistem oferă îndrumare, audio și vizuală clară, precisă, în timp real, pe circuitele de curse selectate. Permite piloților să își perfecționeze traiectoria pe care rulează cu mașina, frânarea și punctele de accelerație. O inovație care va rămâne rezervată pentru o elită bogată, deoarece Nevera este afișată la 2 milioane de euro preț de bază. Este de înțeles că doar 150 de exemplare vor fi fabricate.

Foto: Rimac

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− unu = 2