Roger Daltrey şi Rolls Royce – Între tradiție și muzică

0
80

P90252864_highRes_roger-daltrey-cbe-toCând este vorba de mașini de colecție unice Rolls-Royce Motor Cars demonstrează că un brand premium cu o veche tradiție știe să aprecieze valorile universale. Legendarul constructor arată că propria istorie are multe puncte de tangență cu istoria muzicii britanice.

Cea mai nouă demonstrație o face printr-o serie de nouă modele Wraith „Inspired by British Music”, create în colaborare cu artiști rock și pop de renume, prin care le sunt recunoscute meritele și succesul acestora la nivel mondial de-a lungul timpului.

28/02/2017 - Ciaran McCrickard / Mindworks - Body spray sepcialist Neil Melliard (glasses) works with Artist Mike McInnerney on the bonnet of the Rolls-Royce to be auctioned for charity.

Primele patru dintre aceste mașini făcute la comandă au fost deja prezentate de artiștii care le-au creat în parteneriat cu constructorul britanic cum sunt Sir Ray Davies de la „The Kinks”, Giles Martin, producător și scriitor de renume mondial, fiul compozitorului și producătorului Sir George Martin. Iar ultimul adăugat este Roger Daltrey, vocalistul și fondatorul legendarului grup rock „The Who”, totodată și Cavaler al Ordinului de Excelență al Imperiului Britanic.
P90252807_highRes_tommy-bonnet-closeFiecare model Wraith personalizat a fost creat prin abordări unice de design care ilustrează drumul parcurs de artiști pe tărâmul muzicii. Legendele muzicii britanice implicate în proiect au fost invitate la Casa Rolls-Royce din Goodwood, în Anglia, sediul renumitei mărci auto. Aici au colaborat îndeaproape cu designerul Matthew Danton, sub conducerea directorului de design, Giles Taylor, care a lucrat cu fiecare artist în parte pentru stabilirea elementelor cele mai reprezentative și personale ale carierelor artistice. Fiecare rezultat obținut reprezintă o piesă unică de colecție.
Dacă ne referim la ultimul amintit, Roger Daltrey, atunci trebuie să precizăm că s-a angajat să creeze două mașini pentru proiect. Prima este inspirată din propria experiență muzicală și prezintă piese iconografice, expuse elegant, din istoria legendarului grup rock englez. Motivele de design pe Wraith-ul inspirat de „The Who” includ celebru logo al trupei, „bullseye”, care ornează panoul ceasului de bord. Același logo, despre care se spune că este inspirat din însemnele avioanelor de vânătoare engleze din al doilea război mondial, este cusut pe reazemul din piele dintre cele două scaune din spate. Cele două ușițe arămii din consola centrală din spate sunt gravate cu versuri celebre ale single-urilor din 1972, „Join Together” și „I Can See for Miles”, din albumul „The Who Sell Out” din 1967.

Rolls-Royce Wraith Inspired by Music, March 2017 Photo: James Lipman / jameslipman.com

Tetierele sunt brodate cu semnătura lui Daltrey, în timp ce partea din spate a tetierei scaunului șoferului are un semn care amintește de obiceiul trupei de a-și distruge instrumentele la sfârșitul fiecărui concert. Una dintre cele mai memorabile experiențe ale lui Daltrey este „broderia” unică denumită „Tablou cu crini”, pictată pe setul de tobe al lui Keith Moon care a explodat într-un magnific spectacol pirotehnic, evident, de la sfârșitul unui concert. Se întâmpla în 1967 după ce au cântat în emisiunea „The Smothers Brothers Comedy Hour” din rețeaua americană de televiziune CBS.
P90252810_highRes_tommy-carCea de-a doua mașină a lui Roger Daltrey a fost creată în colaborare cu Mike McInnerney, artistul responsabil de faimosul album „Tommy”, din 1969, al grupului The Who. McInnerney a colaborat cu experții Rolls-Royce pentru ca expresia alambicată a designului de pe coperțile operei rock să fie aplicată pe capota mașinii. Daltrey și McInnerney au căutat să aducă alte elemente ale lucrării de artă în toată maşina, cu exteriorul Lyrical Copper terminat cu tema decorativă albastră a unei păsări în zbor, o referire la manșeta albumului. Fiecare dintre cele patru tetiere sunt cusute cu motive unice de design, în timp ce melodia „Pinball Wizard” a inspirat designul consolei centrale din piele a locurilor din spate.
P90252799_highRes_the-tommy-car-birdsToate mașinile care au rezultat din acest proiect reprezintă adevărate piese de bază pentru colecționari sau pentru cei mai înfocați fani ai fiecărui artist sau trupe. Vor fi scoase la vânzare spre sfârșitul acestui an, iar Rolls-Royce va dona o parte din valoarea fiecăruia pentru organizațiile caritabile selectate de fiecare artist, incluzând Teenage Cancer Trust al cărui patron este Roger Daltrey.

Text: Radu BUHĂNIŢĂ / Foto: Rolls Royce 

Articolul precedentDacia amintirilor noastre
Articolul următorJeep Compass: Micul Cherokee
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


9 × = patruzeci cinci