Rolls Royce Black Badge: Adio V12 coupe!

0
381

Era electrică nu „iartă” pe nimeni, nici măcar pe un brand de talia lui Rolls Royce. Constructorul britanic închide capitolul V12 pentru Wraith, unul dintre cele mai importante și influente modele proiectate și construite vreodată la Goodwood.

Ultimul coupé V12 pe care marca îl va construi înaintea viitorului său complet electric se numește Rolls Royce Black Badge Wraith Black Arrow. Acesta face parte dintr‑o colecție „foarte” limitată de doar 12 unități disponibile în întreaga lume.

Ultima materializare a lui Wraith…

…s-a petrecut în 2012, modelul transformându-se într-un coupe considerat atunci supremul „gentlemen’s gran turismo”. Era un fastback cu patru locuri reale care întruchipa spiritul lui ­Charles Stewart Rolls. Însă varianta Black Badge s-a lansat în 2016 fiind răspunsul Rolls-Royce pentru un nou tip de clienți, mai tineri. Era o abordare concentrată pe performanță, față de predecesorii săi Phantom și Ghost. Și era mai „întunecată” din punct de vedere estetic ca personalitate și materiale folosite la interior.

Proiectat cu mai mult cuplu, control și putere, Rolls-Royce Black Badge este perfect pentru cei care resping conformitatea și trăiesc după propriile lor reguli. Reprezintă, practic, o rupere de la formalismul rigid prin care un model construit la Goodwood putea fi destul de „cool” pentru noile generații de fani ai mărcii. Vorbim despre un V12 de 6,6 litri, cuplat cu o cutie automată ZF cu 8 trepte. Dezvoltă 624 CP și un cuplu motor maxim de 870 Nm, valori „suficiente” pentru ca mașina de 2440 kg să atingă 100 km/h în 4,5 secunde, dar viteza este limitată la 250 km/h.

Inspirație

Atunci când s-au gândit cum să marcheze cel mai bine sfârșitul erei Wraith, designerii și inginerii de la Goodwood s-au inspirat pentru colecția Black Badge Wraith Black Arrow dintr-un V12. Acesta era la fel de semnificativ din moștenirea îndelungată și istorică a Rolls-Royce.

În 1938, căpitanul George Eyston, al cărui efort și curaj definește spiritul Black Badge, a stabilit un record mondial de viteză pe uscat. A atins 575,335 km/h cu Thunderbolt, un vehicul de viteză cu opt roți echipat cu două motoare Rolls Royce V12 „R” Series aero. În fapt, vehiculul putea fi considerat un fuzelaj de avion cu roți mai mari. Declanșarea celui de-al Doilea Război Mondial în anul următor a pus capăt eforturilor lui Eyston. Toate recordurile ulterioare au fost stabilite cu diferite tipuri de motoare și configurații, consacrând pe Thunderbolt pentru totdeauna drept cel mai rapid autovehicul cu motor V12 construit vreodată.

Încercările de record ale lui Thunderbolt au avut loc pe legendara „pistă” Bonneville Salt Flats din Utah. Împotriva strălucirii suprafeței albe și sub un soare puternic de deșert, reflexiile de pe caroseria din aluminiu lustruit a mașinii făceau aproape imposibilă marcarea cu precizie a momentului când mașina trecea de echipamentul de cronometrare.
Soluția simplă, dar ingenioasă, a lui Eyston a fost să picteze o săgeată mare neagră pe părțile laterale ale mașinii. A încorporat un motiv galben de cerc central care putea fi văzut clar chiar și la viteză mare. Astfel și-a căpătat colecția Black Badge Wraith Black Arrow numele.

Design Rolls Royce

Același contrast galben-negru s-a păstat până astăzi. Finisajul elegant al vopselei cu gradient al lui Black Arrow este accentuat de ornamentele galbene strălucitoare din bara de protecție față, de cel de la baza statuetei Spirit of Ecstasy de pe capotă și de cele de pe inelele din jurul logourilor jantelor.

Apropo de gradient, partea din față este în Celebration Silver și se îmbină cu spatele Black Diamond. Pentru gradarea trecerii dintre cele două zone au fost necesare 18 luni ca execuția să fie perfectă.

Interiorul preia contrastul prin pielea galbenă care îmbracă scaunele, volanul și tabloul de bord. Tetierele scaunelor au pe lateral un model stilizat în formă de săgeată. Ceasul analogic montat în tabloul de bord afișează vizibil viteza maximă a lui Thunderbolt de 357,497 mph (575,335 km/h).

Iar partea cea mai spectaculoasă o reprezintă plafonul care încorporează 2.117 „stele” din fibră optică. Este cel mai mare număr văzut vreodată într-o mașină Rolls-Royce. Stelele sunt montate manual și înfățișează Calea Lactee așa cum s-ar vedea din spațiile deschise vaste. Constelațiile sunt exact așa cum au apărut peste Salina din Utah, la 16 septembrie 1938, data ultimei înregistrări a lui Eyston. Și încă ceva, cele 12 exemplare sunt deja vândute.

(Articol publicat în nr. 280 al revistei Auto Test Magazin)

Vă recomandăm și:

Draga mea mașină: Rolls Royce Silver Shadow – Dragoste la prima vedere

Rolls Royce Boat Tail: Ultra-exclusiv

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sapte + 3 =