SAB 2017: Salonul eleganţei

0
71

Au fost mai bine de 300 de modele la Salonul Auto București & Accesorii. Toate lustruite, ferchezuite și așezate în lumină ca să poată fi admirate și lăudate de vizitatori. Ca în fiecare an, au lipsit câteva nume importante. Nu am văzut BMW, Volkswagen, Renault și lista poate continua. Dar cel mai mult m-a durut absența noului model Dacia Duster, deși românii au întrebat cu foc de el. Poate data viitoare…

Cu toate acestea am aflat de la Andra că „inevitabil va fi bine”. Vedeta a cântat la lansarea noii clase X de la Mercedez Benz și a ajutat primul pick-up din istoria constructorului german să iasă în lumina reflectoarelor. Eleganta doamnă Măruță a recunoscut că are o slăbiciune pentru mașinile care îi oferă confort și siguranță.
Tot în premieră am văzut, la standul Registrului Auto Român, noul echipament portabil de măsurare a emisiilor poluante. „Acest echipament permite efectuarea testului în regim real pentru orice autovehicul, de la cele mini până la camioane și autobuze” a explicat directorul tehnic al RAR, inginer Cristian Bucur. Colegii noștri au stat la stand pe toată durata salonului și au răspuns prompt la solicitările vizitatorilor.

Dar să ne întoarcem puțin la Mercedes. Am văzut o mulțime de modele din gama specială AMG și lângă ele am remarcat un Mercedes Benz SLR McLaren Stirling Moss Edition. „Bijuteria” face parte dintr-o ediție limitată, produsă în 75 de exemplare. Mașina se află în proprietatea lui Ion Țiriac și are doar 390 de kilometri la bord, iar motorul este de 640 CP. La doar câțiva pași, găsim altă minunăție: DeLorean DMC12 din anul 1981, o mașină sport, fabricată în Irlanda de Nord, destinată pieței americane. Modelul a apărut în celebra trilogie „Back to the Future”.

Cea mai rapidă mașină de la salon a fost o Honda NSX. Modelul are 600 de CP și ajunge la 100 km/h în mai puțin de trei secunde, iar viteza maximă este 308 km/h. Automobilul prezentat este unicat în Europa și costă 200.000 de euro.
În lipsa Daciei, românii s-au  delectat cu Ford EcoSport. Noul model este dotat cu un sistem care îmbunătățește tracțiunea și aderența pe șosea, dar și în afara acesteia. Mașina produsă la Craiova va ajunge pe patru continente și va fi condusă inclusiv în Noua Caledonie.
Jaguar E-PACE și-a cucerit din nou fanii prin eleganță și rafinament. Motorul pe benzină, ce dezvoltă 300 CP, are o accelerație de 0 la 100 de km/h în 6,4 secunde și asigură o viteză maximă de 243 km/h. Propulsorul diesel dezvoltă „doar” 150 CP.
Cea mai ieftină mașină electrică de la salon a fost noul Smart. Automobilul cu emisii zero pleacă de la 12.078 euro cu TVA, prin programul Rabla Plus. Bateria Li-Ion poate fi încărcată în șase ore la o priză normală. De la anul va fi disponibil și un încărcător rapid (va costa peste 700 de euro) care va permite încărcarea în mai puțin de 45 de minute.
Un eveniment special l-a avut în prim-plan pe Mihai Leu. Fostul campion mondial la box profesionist, versiunea WBO, își propune să câștige, în 2018, titlul în Campionatul Național de Viteză în Coastă. Mihai Leu va concura la volanul unui Ferrari 458 Challenge. „Am 49 de ani, dar simt că pot face în continuare performanță la cel mai înalt nivel”, a spus Mihai Leu.

Speak: Renunță la măgăruș

Fotografii, zâmbete, șampanie, autografe… apoi din nou zâmbete, din nou blițuri foșnind. Multă agitație? Așa a fost la Romexpo când a apărut Speak. Cântărețul nu își dezlipește nicio clipă privirea din ecranul telefonului. Vorbește „live” cu fanii, răspunde la întrebări și le arată mașinile. „Ești cumva Speak?”, îl întreabă un puști, cățărat pe o mașină. „Eu îs, te salut!”, răspunde cântărețul în timp ce îl arată fanilor de pe Facebook pe tânărul curios. Filmulețul are succes. A strâns rapid 60.000 de vizualizări. 60.000 de oameni au văzut mașinile de la salon, mulțumită lui Speak…

Speak este foarte des live pe Facebook. „Mă bucur că oamenii se conectează cu mine. Asta înseamnă că le place ceea ce fac”, spune cântărețul.

Auto Test: Văd că te urci la volan și vorbești la telefon…
Speak: Nu începe și tu… Știu că nu este indicat, mă ceartă și oamenii, dar eu îl folosesc doar când stau la semafor sau când înaintez greu în trafic. Totul este sub control, nu vă faceți griji.
Auto Test: Ce mașină conduci?
Speak: Îmi place foarte tare modelul Edge și mă tentează să-mi cumpăr unul, deși îmi este greu să renunț la „măgăruș”. Măgărușul este un Ford Kuga foarte tare, pe care îl conduc acum. Îs foarte mulțumit de el, consumă puțin (pronunță cu un simpatic accent moldovenesc și spune: „consumî puțân”), are 4×4, scaune și volan încălzite. Nu-ți mai spun câte lucruri încap în mașina asta, care pare cam micuță (spune micuțî).
Auto Test: Ce muzică se ascultă la tine în mașină?
Speak: Fac muzică în fiecare zi, muncesc foarte mult, așa că m-ar obosi foarte tare, să ascult și la drum. La mine în mașină este foarte liniște .

Speak, alături de unul dintre fani. Tânărul poartă un tricou pe care scrie: „Lasă-mă-n durerea mea”, titlul unei melodii cântate de Speak.

Auto Test: Cum conduci?
Speak: Nu merg cu viteză, nu forțez lucrurile și sunt foarte cuminte.
Auto Test: Nici ca să impresionezi o fată?
Speak: Da` să meargă ea! De ce să merg eu viteză ?
Auto Test: Prietena conduce?
Speak: Ștefania (n.r. cântăreața Libelula Ștefania) acum învață pentru permis. O mai ajut cu sfaturi și îi spun să fie atentă și la cei din trafic, nu doar la ea.
Auto Test: Îți plac motocicletele sau bicicletele?
Speak: Și acum mai am semne de la cascadoriile pe care le făceam în copilărie cu bicicleta. Ai mei spuneau mereu: „Iar ai căzut?” Așa era atunci. Ne jucam mult cu mingea, cu bicicleta și cu rolele, iar cei mai pricepuți aveau și skateborg. Acum copiii stau mai mult pe tablete și telefoane.
Auto Test: Văd că ai tras cu ochiul și la o bicicletă electrică. Te tentează?
Speak: Eu consider că o bicicletă este cea la care dai la pedale. De ce să fie electrică? Asta nu este bicicletă!
Auto Test: Ce planuri muzicale ai?
Speak: De curând am lansat un single. „Timpul” a strâns rapid vreo două milioane de vizualizări pe YouTube. Muncesc mult. Am concerte în fiecare zi, iar din luna ianuarie o să încep să lansez alte piese și videoclipuri.

Naționala prinde viteză

Alibec, gata de demaraj

Dacă ne gândim la ultimul meci, înfrângerea usturătoare din amicalul cu Olanda, titlul nu pare deloc potrivit. A fost mai degrabă o ieșire în decor care ne-a arătat că naționala nu are nici frâne, nici stabilitate. Cel puțin deocamdată.

Poate vizita pe circuitul de viteză să-i ajute pe jucătorii naționalei în meciurile viitoare. Băieții lui Contra s-au distrat de minune și și-au încercat abilitățile de piloți la volanul unor bolizi zdraveni oferiți la test de sponsorul echipei naționale.
Alibec și Țucudean s-au simțit în largul lor. În viața de zi cu zi conduc mașini puternice, așa că au fost iuți și rapizi și pe circuit, la volanul unui Mercedes AMG. Alibec a fost pus chiar pe glume: „Era unu` în fața mea, un melc”, a zâmbit atacantul roș-albaștrilor. Emoții au fost doar cu Eric Bicfalvi. Jucătorul lui FC Ural a frânat puțin cam târziu și i-a dat fiori selecționerului: „Când l-am văzut pe Eric părăsind traseul m-am gândit că am riscat puțin cu această vizită. Până la urmă a fost o idee bună. Mașinile au fost foarte bune, iar profesorii excelenți”, a spus Contra. În timp ce jucătorii se distrau pe circuit, președintele federației de fotbal a fost la Romexpo și a fost foarte interesat de modelele Ford.
Răzvan Burleanu – președintele Federației Române de Fotbal
Auto Test: Plecați des în călătorii cu mașina?
Răzvan Burleanu: Conduc destul de mult și merg aproape 40.000 de kilometri pe an. Îmi place să admir priveliștea și de fiecare dată ascult muzică în mașină.
Auto Test: Vă place viteza la volan?
Răzvan Burleanu: Am fost o singură dată agre­­siv și mi-a fost de ajuns .
Auto Test: Ce s-a întâmplat?
Răzvan Burleanu: Am depășit viteza regulamentară și mi-a fost suspendat permisul trei luni. Aveam posibilitatea să-l recuperez mai rapid, dacă dădeam un examen, dar am considerat că meritam să stau trei luni fără permis. A fost o pedeapsă pe care mi-am impus-o.
Auto Test: Mai am o singură întrebare, de ce l-ați ales pe Cosmin Contra pentru funcția de selecționer?
Răzvan Burleanu: Ooo, Doamne! Nu vă place?
Auto Test: Mă gândeam că un selecționer are nevoie de mai multă experiență…
Răzvan Burleanu: De curând am rememorat, alături de componenții mai multor generații din fotbalul românesc, calificarea la Campionatul European din 1984. Selecționerul de atunci, Mircea Lucescu, avea doar 36 de ani, când a început campania de calificare. Contra are 42. Eu cred că vârsta nu este o problemă, nici la fotbal, și nici în zona de management.

Jucătorii naționalei și Cosmin Contra s-au fotografiat pe circuit.

Călin Goia: Conduce „ca la 20 de ani”

„Dă vina pe…” este una dintre cele mai cunoscute expresii din melodiile Voltaj. Așa a făcut și Călin Goia, solistul trupei. A dat vina pe mașini, a plecat din studioul de înregistrări și a ajuns direct la salonul auto. Cel mai mult l-a atras standul în care se afla noul Jeep Compass. L-a studiat, s-a urcat la volan și a dat verdictul…

Auto Test: Îți place?
Călin Goia: Am condus acest model Jeep Compass chiar în ziua în care a fost lansat și mi-a plăcut foarte tare. Are un sistem nou de suspensie care te ajută să nu simți aproape deloc gropile. Spun asta din experiență. Am încercat acest SUV pe un drum care se afla în reparații și am trecut lejer, fără zgâlțâieli, peste câteva guri de canal destul de înalte. Este solid și are demaraj bun.
Auto Test: La ce te uiți când alegi o mașină?
Călin Goia: Vreau o mașină care să mă ajute în depășiri. Eu nu sunt vitezoman, dar îmi place să știu că am un automobil care mă scoate din încurcături.
Auto Test: Demaraj… am înțeles. Altceva?
Călin Goia: Este foarte important să aibă garda înaltă de la sol. Eu călătoresc foarte des la munte și îmi place să iau șleaurile fără emoții, să nu îmi fie teamă că rămân înțepenit. În ultimii ani m-am uitat mai mult după mașini spațioase. Îți dai seama, am doi băieți zburdalnici, Tudor și Petru, o prințesă mică, pe Maruca, așa că avem nevoie de mai mult loc.
Auto Test: Conduci mult?
Călin Goia: Când plec în turneu, cu trupa, de cele mai multe ori conduc eu. Cred că am peste un milion de kilometri, la volan, dar nu am avut decât probleme minore, câteva tamponări ușoare. „Doamne ajută!”, sper să rămân doar cu atât.
Auto Test: Mai plătești și câte o amendă?
Călin Goia: Cine nu plătește? Nu ai cum să călătorești prin țara noastră fără să te „izbești” de poliție. Dacă mergi legal, cu 50 de kilometri la oră prin localitate, faci două zile de la București la Baia Mare .
Auto Test: Îți plac mașinile moderne, cele care îți oferă fel de fel de gadgeturi?
Călin Goia: N….Da! Îmi place să am încălzire și ventilație în scaune, asistență la conducere, dar și să am la dispoziție un touchscreen modern în care să-mi găsesc rapid posturile de radio și să-mi caut destinația pe GPS. Îmi plac mașinile care au cutie automată și care îți oferă mai multe variante pentru tracțiune.
Auto Test: Mașinile electrice îți plac? Ai condus?
Călin Goia: Renault Twizy se pune? Stai că uitasem. Am mers cu un Golf electric și nu am simțit nicio diferență la capitolul demaraj, față de cele pe benzină sau motorină.
Auto Test: Ce planuri muzicale ai?
Călin Goia: O să lansăm curând o piesă frumoasă cu Andra, iar anul viitor pregătim un nou album.

Text / Foto: Sorin BARBU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


cinci − 4 =