Sake-ul de la ora 5

0
35

Nu este o maşină pentru părinţi, dar nici nu poţi să îi pui jante de 19 inci şi un eleron mare în spate. Este un Avensis şi atât.

Ne-am obişnuit să caracterizăm o maşină ţinând cont de primele impresii legate de design sau după anumite caracteristici şi performanţe. Ce am putea spune despre noul Avensis? Mai nimic! Si atunci când nu ai nimic de comentat despre o maşină înseamnă că este foarte bună. Mai nimic, pentru că este o Toyota. Mai nimic pentru că nu ai nimic ce să îi reproşezi. Este exact ceea ce te aştepţi să fie. Și este!
Deşi nu este un automobil ce se adresează tinerilor, ci mai degrabă persoanelor trecute de 35 de ani, noul Avensis a primit un facelift reuşit, cu faruri alungite, ce denotă originea niponă, având luminile de zi integrate. Arată bine din ­orice unghi este privit, iar luneta înclinată, împreună cu stopurile tridimensionale, îi conferă o notă de eleganţă. Proiectanţii s-au concentrat foarte mult asupra aerodinamicii, obţinând un coeficient de 0,28. În acest sens, partea inferioară a spoilerelor, precum şi pragurile au fost optimizate în tunelul aerodinamic.
Avensis este o limuzină bine proporţionată, cu geamuri ample şi portbagaj suficient de mare şi uşor accesibil. Există şi varianta break, însă sedanul are un volum pentru bagaje de 509 litri, ce se poate extinde, prin plierea banchetei, la 1.320 litri.
Interiorul oferă suficient loc pentru patru adulţi, chiar mai voluminoşi sau mai înalţi. Calitatea materialelor utilizate este foarte bună, iar scaunele şi, mai ales, bancheta sunt mai confortabile decât în trecut. Planşa de bord oferă informaţiile necesare, comenzile fiind uşor de accesat. Se remarcă display-ul de pe consola centrală pe care rulează sistemul Touch and Go Plus şi pe care sunt afişate imaginile camerei video pentru mers înapoi. Această cameră este foarte utilă în oraş, deoarece vizibilitatea în spate este mai redusă decât în cazul automobilelor hatchback.
Am testat versiunea echipată cu motorul diesel D-CAT de 2,2 litri, asistat de o transmisie automată cu şase trepte, ce poate fi acţionată şi manual. Puterea maximă dezvoltată de acest diesel este de 150 CP la 3.500 rpm, cuplul maxim fiind de 350 Nm, începând cu 2.000 rpm. Nu este un motor ce excelează prin performanţe, dar este foarte fiabil, însă şi puţin cam zgomotos, dacă se abuzează de pedala de acceleraţie, deşi acest lucru nu este perceput în habitaclu. La drum îşi face foarte bine datoria, iar transmisia automată este bine etajată în raport cu acest propulsor, schimbarea vitezelor făcându-se silenţios, fără întreruperi de ritm. Pe consola centrală există şi un buton Sport, ce nu transformă Avensis-ul într-un Ferrari, dar îi asigură un plus de energie pe durata depăşirilor mai rapide. Cutia de viteze permite şi schimbarea manuală a treptelor, prin intermediul clapetelor din spatele volanului. În acest mod, cei 150 CP ai diesel-ului sunt mai bine puşi în evidenţă, dar consumul creşte pe măsură. Avensis se simte cel mai bine pe şosea, unde accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,5 secunde şi atinge o viteză maximă de 205 km/h. Trenul de rulare absoarbe foarte bine denivelările şi asigură o stabilitate bună la viteze ridicate, iar nivelul sonor perceput în habitaclu este redus. Suspensia este moale şi silenţioasă, fiind concepută pentru a oferi maximum de confort.
Consumul de motorină este bun, având în vedere gabaritul. În trafic tipic bucureştean, nu am reuşit să coborâm sub 9 l/100 km, în condiţii ideale producătorul avansând valoarea de 7,5 l/100 km. Pe şosea, datorită etajării foarte bune a cutiei de viteze, consumul scade sub 6,5 l/100 km, iar la viteza economică de 90 km/h, se stabilizează la 5,5 l/100 km.
Actuala generaţie datează din 2009, iar acest lucru nu este un dezavantaj. Din contră, după acest facelift, Avensis se află la maturitate, iar anii trecuţi de la lansarea acestui model sunt o carte de vizită în materie de fiabilitate. În 2009, Avensis a obţinut cinci stele la testele EuroNCAP, fiind echipat cu airbag-uri frontale, laterale, tip cortină și unul pentru genunchii şoferului, tetiere faţă active şi sistem de control al stabilităţii.
Modelul testat a avut un preţ de 30.992 euro cu TVA, Toyota oferind o garanţie de cinci ani.

Drive-test realizat de Valentin Brădăţeanu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


8 × = douazeci patru