Noua gamă Skoda Octavia pare să fie completă acum. După lansarea noii generații, a patra, la sfârșitul anului 2019, ocazie cu care au fost prezentate variantele sedan și break, apoi am făcut cunoștință cu sportiva RS, în martie anul acesta, iată că, la începutul acestei luni, a sosit și Scout, cea mai „dură” dintre versiunile Skoda Octavia.
Ca și la generațiile anterioare, Scout preia elemente estetice tipice de SUV, așa cum sunt protecțiile din plastic dur pentru zona inferioară a caroseriei: scuturi, praguri, arcele roților. Pentru accentuarea caracterului de mașină cu care te poți aventura și în afara asfaltului, cel puțin la nivel de imagine, Skoda Octavia Scout a primit standard roți de 18 inci din aliaj cu design special, care sunt disponibile și în dimensiunea de 19 țoli.
La bord, schimbările față de versiunile „civile” sunt minimale și țin tot de estetică: tapiserie dedicată acestui model, cusută cu ață maro, pedalier și detalii cromate, aplicații din plastic ce imită lemnul. În rest, tabloul de bord e cel al versiunii standard, cu același ecran tactil de până la 10 inci, ce imită o tabletă, pentru centrul multimedia.
Skoda Octavia Scout are tracțiune integrală standard pentru motorizările 2.0 TSI 190 CP pe benzină și diesel 2.0 TDI de 200 CP. Ambele propulsoare folosesc o transmisie cu ambreiaj dublu DSG cu 7+1 rapoarte. Însă, pentru prima dată în istoria acestei versiuni Skoda Octavia, aceasta poate avea și doar tracțiune pe roțile din față. În această situație, se poate alege între motorul pe benzină 1.5 TSI 150 CP și cel pe motorină 2.0 TDI 115 CP.
Foto: Skoda