Skoda Felicia: 30 de ani de la debutul modelului ceh

0
64

Skoda sărbătorește 30 de ani de la lansarea modelului Felicia, un model de succes din era modernă a constructorului ceh.

Acum 30 de ani, Skoda punea pe piață modelul Felicia, un hatchback de clasă mică ce înlocuia bătrânul Favorit. Felicia debuta în octombrie 1994 și avea să devină rapid un model de succes pentru constructorul ceh din Mlada Boleslav.

Produs între 1994 și 2001, modelul Skoda Felicia avea să se vândă în peste 1,4 milioane de exemplare.

Șase luni mai târziu, a urmat varianta practică break. A fost prima mașină dezvoltată în colaborare cu Grupul Volkswagen după unirea forțelor cu Skoda în 1991. Între 1994 și 2001, au fost produse peste 1,4 milioane de modele Felicia, mașina obținând succes și în motorsport.

Premiera modelul Felicia a avut loc în 26 octombrie 1994 pe emblematicul Karlovy Most din Praga (podul Carol peste râul Vltava). Producția noului model începuse deja în septembrie la fabrica din Vrchlabi, iar fabrica din Mlada Boleslav i-a urmat exemplul la 17 octombrie 1994. Felicia a devenit prima mașină dezvoltată după ce Grupul Volkswagen a achiziționat o participație în Skoda în 1991, utilizând tehnologia și componentele acesteia. Astfel, Skoda a avut acces la echipamentele și motoarele grupului, precum și la caracteristicile moderne de siguranță și confort, contribuind la succesul comercial al modelului Felicia.

Începutul unei noi ere

Gama de modele Felicia a apărut în urma unei modernizări cuprinzătoare a modelului anterior Skoda Favorit. Felicia a avut un design nou, hatchback-ul cu cinci uși fiind cu 40 mm mai lung și cu 15 mm mai lat decât Favorit, ceea ce a dus și la creșterea capacității portbagajului cu 21 de litri, la un total de 272 de litri.

Motorul de bază era alimentat cu benzină și avea patru cilindri și o capacitate cilindrică de 1.289 cmc, disponibil în două puteri (54 CP și 68 CP). În 1995, gama a fost mărită cu un motor 1.6 MPI mai puternic (75 CP) și un motor diesel aspirat natural 1.9 D (64 CP). Datorită colaborării strânse cu Grupul Volkswagen, pe Felicia au fost introduse caracteristici moderne pe parcursul producției, inclusiv ABS, până la patru airbag-uri, servodirecție, aer condiționat, computer de bord, scaune față încălzite și tapițerie din piele. Skoda Felicia a fost desemnată Mașina Anului în Republica Cehă în 1994.

În iunie 1995, gama de caroserii a fost extinsă pentru a include modelul break, cu o lungime de 4.205 mm și un spațiu pentru bagaje de 447 litri. În august 1995, uzina Kvasiny a început să producă versiuni utilitare – Pickup și Vanplus. În plus, pe baza modelului Pickup, au fost produse mai mult de 4.000 de unități ale modelului Skoda Felicia Fun în scopuri de agrement. Acest vehicul unic, în culoarea sa galbenă distinctivă, avea un aranjament neconvențional al locurilor 2+2, cu o banchetă rabatabilă în benă pentru pasagerii din spate.

Facelift

În februarie 1998, a fost introdus un facelift major, care a aliniat exteriorul mașinii cu limbajul de design Skoda de la acea vreme, care fusese stabilit de modelul mai mare Octavia (în producție din 1996). Odată cu această actualizare, lungimea modelului Felicia a crescut cu 28 mm, sau cu 32 mm pentru versiunea break, și au fost introduse, de asemenea, noi culori pentru caroserie și opțiuni suplimentare de echipare.

Felicia și-a dovedit robustețea și versatilitatea și în sporturile cu motor, concurând în Campionatul Mondial de Raliuri între 1995 și 1997, unde s-a clasat în mod regulat în fruntea clasamentului general. Skoda Felicia Kit Car a fost propulsat de motoare cu patru cilindri de 1.3, 1.5 și, ulterior, 1.6 litri, acesta din urmă fiind reglat de echipa Skoda Motorsport pentru a furniza până la 174 de cai putere.

Vă recomandăm și:

25 de ani de Skoda Felicia: Hatchbackul din Est

Skoda Fabia: 25 de ani de la debutul modelului de clasă mică

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


3 × noua =