Stellantis – Motor eficient

0
254

Ghiciți ce face grupul Stellantis în curtea unchiului Sam? Motoare care fac parte din categoria celor mai bune 10 motoare și sisteme de propulsie. Vorbim despre motorul Hurricane High Output (H/O) Straight-Six Turbo (SST) de 3,0 litri, testat pe un Ram 1500 Tungsten.

Cu 540 CP și un cuplu motor maxim de 706 Nm este considerat unul dintre cele mai puternice motoare cu șase cilindri din segmentul utilitarelor ușoare, oferind o economie de combustibil îmbunătățită și mai mulți cai putere și valoare de cuplu decât alte motoare V-8 cu aspirație naturală. De altfel este interesant că un 6 în linie înlocuiește V8-ul HEMI de 5,7 și 6,4 litri.

Despre noul motor, Micky Bly, șeful Global Propulsion Systems al Stellantis, declara:

„Am proiectat motoarele noastre Hurricane twin turbo pentru a fi puternice, eficiente, robuste și versatile oferind performanțe care îmbunătățesc experiența de condus atât pe drum, cât și în afara drumului, precum și în timpul remorcării”. (…) „Motorul Hurricane High Output de 3,0 litri, standard pentru Ram 1500 Tungsten 2025, exemplifică capacitatea noastră de a satisface o gamă largă de nevoi ale clienților de camioane oferind putere, performanță, capacitate și NHV de vârf într-un singur pachet.”

Însă prea multe informații, de la staful tehnic al Stellantis n-au răsuflat, ci doar cele gen motorul Hurricane Twin Turbo I-6 se bazează pe un bloc de aluminiu turnat cu manta adâncă, cu o baie de ulei structurală făcută, de asemenea, din aliaj de aluminiu. Fiind cel mai puternic motor montat pe Ram până acum, folosește rulmenți principali din oțel cu șuruburi în cruce pentru asigurarea forței ansamblului rotativ, care include un arbore cotit din oțel forjat și biele din oțel forjat. În timpul producției blocul este planat împreună cu chiulasa pentru optimizarea formei alezajului cilindrului, contribuind astfel la eficientizarea arderii combustibilului.

Apoi cei de la Stellantis au încorporat tehnologii inovatoare pentru reducerea emisiilor și obținerea unei puteri extinse a motorului. Aici erau incluse două turbocompresoare cu inerție redusă și debit mare, optimizate, care alimentează fiecare câte trei cilindri pentru un răspuns rapid la accelerație. Adăugați injecția directă de combustibil de înaltă presiune (5.075 psi/350 bar) și un cooler apă-aer montat pe motor cu un circuit de răcire dedicat.

Și au menționat că motoarele Hurricane de 3,0 litri sunt produse la uzina de motoare Saltillo a Stellantis din Mexic.

Ideea era că noul motor constribuie la flexibilitatea sistemului de propulsie, care include opțiuni cu combustie internă, hibrid și BEV pe piețele globale și este o parte esențială a planului strategic Dare Forward 2030 al Stellantis care vizează soluții de mobilitate inovatoare, curate, sigure și mai ales accesibile.

Vă recomandăm și:

Stellantis ar putea elimina mărcile sale care aduc pierderi. Dispare Maserati?

Stellantis aduce marca Leapmotor în România

Grupul Stellantis: cea mai profitabilă marcă auto din lume?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


9 × = treizeci sase