DS Automobiles este o marcă a grupului Stellantis și este inspirată de celebrele limuzine DS. A fost înființată în anul 2014 și oferă electromobilității un rol foarte important. Din anul 2024 pregătește o gamă sută la sută compusă din vehicule electrice și DS E-Tense Performance Concept pregătește acele vremuri.
Se anunță schimbări foarte mari pe piața auto. Vehiculele electrice sunt tot mai apreciate de public, iar producătorii, de voie de nevoie, merg tot mai vârtos în această direcție, încercând să-și obțină o felie cât mai mare de tot. Și divizia DS Performance s-a înscris în această cursă și are de gând să-și mențină terenul pe care acționează de ceva vreme, așa că investește foarte mult în vehicule și în tehnologie electric. Să ne gândim, de altfel, că acest producător a fost primul de pe segmentul premium care s-a implicat în Formula E, o competiție unde se folosesc doar motoare electrice.
„Obiectivul nostru este să aplicăm cunoștințele dobândite în Formula E și experiența pe care am acumulat-o de-a lungul participării noastre competiționale internaționale într-un proiect care conturează mașina electrică de înaltă performanță de mâine. E-Tense Concept este un laborator pe care îl vom folosi pentru a analiza comportamentul diverselor componente în perspectiva dezvoltării lor spre integrarea în viitoarele automobile de serie”; a declarat Thomas Chevaucher, director DS Performance.
Oficialul producătorului a recunoscut că se caută mereu soluții pentru eficientizarea soluțiilor tehnice, dar și pentru reducerea costurilor.
„Ideea este și de a găsi soluții pentru reducerea costurilor, pentru simplificarea fabricației, plus stabilirea domeniului de aplicabilitate pentru fiecare subansamblu sau piesă. Următoarele expresii de serie ale temei materializate prin E-Tense vor beneficia de aceste dezvoltări ” a mai spus Thomas Chevaucher.
Să ne întoarcem la DS E-Tense Performance Concept. Are o structură monococă, din material compozit bazat pe fibre de carbon și preia sistemul de motorizare al monopostului din Formula E. Este dotat cu două motoare electrice care pot furniza 600 kW, 250 de kW pentru cel din față și 350 de kW pentru cel din spate. În total avem un motor de 800 CP, în condițiile unui cuplu de 8000 Nm.
Interesant este faptul că funcția de încetinire regenerativă poate atinge puterea de 600 kW și asta înseamnă că eficientizează la maximum exploatarea resurselor de energie din mers. Bateria se află într-o carcasă din aluminiu și carbon și este amplasată într-o poziție central/spate, iar asta ajută foarte mult când vorbim despre comportamentul dinamic al mașinii.Cockpitul conține scaune sport preluate din Formula E, iar îmbinarea sofisticată de elemente estetice premium cu forme sculpturale asociabile sportivității ne fac să îl privim pe DS E-Tense Performance Concept ca pe un fel de Bugatti Veyron al erei electromobilității.