Suzuki S-Cross: Aventura incepe oriunde

0
124

Suzuki S-Cross (4)Cine nu a auzit de Jimny, Samurai sau Vitara? Povesti de toate felurile, filmulete pe internet cu diverse nazdravanii off-road, fotografii „tari” si cate si mai cate. Toate au insa ceva in comun: sunt adevarate. Si, poate si mai important, sunt onest laudative. Asadar, cu ce ganduri ma urc in Suzuki S-Cross?

Fisa tehnica 1Cu impresia ca este vorba de o masina practica, temerara si robusta. N-ar fi rau sa inchei testul cu impresia schimbata in „convingere”… Noul crossover Suzuki S-Cross alimenteaza ambitia constructorului japonez de a se instala confortabil in clasamentul segmentului crossover compact, un segment devenit foarte popular in ultima vreme si dominat dintotdeauna de Nissan Qashqai. Design-ul curat, cu rotunjimi bonome, inconjoara un spatiu generos oferit pasagerilor.

Suzuki S-Cross (2) Suzuki S-Cross (1)Un plus important este confortul banchetei spate unde pot calatori lejer persoane cu inaltimea peste medie. Portbagajul cu un volum util de 440 litri completeaza aptitudinile practice ale noului Suzuki S-Cross astfel incat notiunea de „masina de familie” este cat se poate de bine conturata. In varianta de echipare Elegance Top, plafonul panoramic include o trapa care asigura o deschidere pe o lungime de 560 mm, ceea ce poate sa adauge multa savoare oricarui drum. Chiar si cu trapa inchisa, lungimea de un metru a zonei vitrate este suficienta ca sa creeze, prin aportul de lumina pe care il aduce, un sentiment reconfortant de buna dispozitie.

Suzuki S-Cross (6)Suzuki S-Cross (5)Suzuki S-Cross (3)Fisa tehnica 2Tapiteria din piele, cu scaune fata incalzite, este un alt reper important din dotarea versiunii de varf. Motorizarea diesel de 1,6 litri (120 CP / 3750 rpm si 320 Nm / 1750 rpm) si sistemul de tractiune integrala „AllGrip” completeaza in registru tehnic aptitudinile practice si ergonomice ale noului crossover Suzuki S-Cross. Comandat electronic, sistemul de tractiune integrala dispune de un singur modul de comanda care include si un buton de blocare a diferentialului central in situatia in care se ruleaza in teren dificil, cum ar fi zapada sau noroi. Programele de lucru sunt trei: Snow, Sport si Auto. Am utilizat 90% programul AUTO si dupa 360 km de test consumul mixt a fost de 6,8 litri. Un mic addendum: cel putin 250 km au fost facuti numai in oras. Si inca unul: sistemul Start &Stop are interventii frecvente si, se pare, eficiente in reducerea consumului de combustibil. Vioi si destul de precis in pastrarea traiectoriei in viraje, S-Cross se conduce cu usurinta, comportamentul general fiind unul cat se poate de cordial. Condus ceva mai patimas, nu se face de ras. Cu o plafonare a motorului la 5000 rpm in cazul accelerarilor fortate, treapta intai urca acul vitezometrului pana la 50 km/h, a doua pana la 85 km/h iar a treia il fixeaza in dreptul numarului 140. Pentru cei care ies pe usa la ora la care ar fi trebuit sa fie deja cine stie unde, programul Sport este un aliat de incredere. Asta nu saboteaza cu nimic prestatiile asigurate de programul AUTO a carui adaptabilitate am apreciat-o in toate scenariile de trafic cu care m-am confruntat pe durata testului. Vizibilitatea excelenta, generozitatea echiparii standard si intregul arsenal cunoscut pentru siguranta pasagerilor (inclusiv airbag pentru genunchi la sofer) fac din S-Cross o masina care stie sa se faca mai mult decat utila sau placuta: iti face pofta de drum!

George Drugescu
Credit foto

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


6 − cinci =