TEST: BMW 740 Ld xDrive – Arta de a călători cu… artă

0
67

Segmentul premium de clasă mare este câmpul de luptă al celor care stăpânesc şi perfecţionează continuu alchimia luxului suprem. Combinaţie ideală între eleganța impecabilă, confortul absolut şi performanțe dinamice fulminante, BMW Seria 7 este un exponent redutabil al acestuia. Mai ales în varianta cu ampatament mărit, echipat cu Executive Lounge şi animat de un diesel cu un cuplu motor de 680 Nm.

Nu mai puţin de 14 cm separă varianta cu ampatament lung de cea normală şi fiecare centimetru costă 663 Euro. Adaosul de spaţiu pe care îl oferă ampatamentul de 3210 mm dublat de scaune spate precum cele din pachetul Executive Lounge frizează răsfăţul suprem şi capătă sens dacă privim lucrurile din punctul de vedere al clienţilor care au cărţi de vizită purtătoare de acronime precum CEO, GM sau CFO. Pe de altă parte, nu trebuie să ai parte neapărat de un asemenea job pentru a înţelege dimensiunea confortului, tehnologiei şi forţei de care dispune un model precum 740 Ld xDrive.

Revelaţia, pentru cei mai mulţi dintre pământeni, dacă nu cumva pentru toţi, începe cu momentul în care îţi este înmânată „cheia”. Privesc surprins microtableta care înglobează acum funcţiile telecomenzilor de tip keyless plus alte câteva precum posibilitatea de verificare a închiderii maşinii, a alarmei, a autonomiei, controlul climatizării auxiliare sau, cea mai spectaculoasă dintre toate, parcarea automată fără şofer. Realizez că m-am grăbit lăsându-mă surprins cu atâta uşurinţă de cheia high-tech după ce ajung în preajma BMW-ului care măsoară nu mai puţin de 5238 mm. O alură care emană eleganță şi putere în proporţii perfect armonizate îmi stârneşte un amestec ciudat de admiraţie, respect şi invidie. De ce oare nu pot toate maşinile să arate astfel?…

Emblema „Carbon Core” de pe montantul central, care se lasă văzută la deschiderea portierei, mă avertizează că sunt pe cale să pătrund într-una dintre cele mai avansate structuri din industria auto. Se pare că Seria 7 este primul model din clasa sa care a apelat la combinaţia dintre fibra de carbon, oţel şi aluminiu pentru realizarea șasiului. Proba cântarului a demonstrat o scădere a greutăţii cu 130 kg faţă de generaţia precedentă, iar calculele tehnice arată o creştere a rezistenţei structurale. Aşadar, câştig pe ambele planuri.

Din scaunul rezervat şoferului, priveliştea este cel puţin remarcabilă. Fast, opulență, calitate ireproşabilă, simplitate, atenţie la detalii, minuţiozitate, bun gust, eleganță, confort, plăcere, toate impresiile se îmbină şi combină într-un asemenea mod încât mi se aşterne un zâmbet larg pe faţă. O scurtă privire aruncată către locurile din spate mă catapultează instantaneu pe unul dintre ele. Pe cel din dreapta, mai exact. Acolo unde călătoreşte proprietarul de drept al acestei maşini. Pachetul Executive Lounge, cu fotolii separate și o panoplie de comenzi electrice din care nu lipseşte funcţia de masaj, augmentat de un sistem multimedia cu două tablete de 10”, player Blu-ray şi conexiune HDMI redefineşte… luxul în segmentul de lux. Faptul că există o foarte cochetă măsuţă de lucru, care se cuibăreşte în cotiera centrală şi climatizare bi-zonă pentru cei de aici nu mai este nicio surpriză. Surprinde, însă, maniera în care pot fi operate toate aceste gadget-uri: prin intermediul unei tablete. Luminile ambientale, copertinele de protecţie solară (cinci la număr), scaunele, climatizarea, sistemul media, informaţii despre călătorie şi setările generale – toate pot fi controlate cu o simplă atingere a ecranului. Cu greu mă las smuls din confortul absolut oferit de scaunul dreapta spate aranjat în  poziţia „şezlong”, cu picioarele sprijinite de suportul moale, îmbrăcat în piele, rabatat din spătarul scaunului din faţă.

Promisiunile pe care le face specificaţia tehnică a modelului 740 Ld xDrive, creditat cu un sprint 0-100 km/h de 5,3 secunde au, însă, o forţă căreia nu mă pot opune. 320 CP şi 680 Nm indiferent cu ce îi compari sunt valori fabuloase. Iar faptul că o maşină de 5240 mm care cântăreşte în cel mai bun caz 1.945 kg la gol, poate accelera în așa măsură încât să pună în dificultate modele cu un autentic ADN sportiv nu poate să nu te surprindă şi să te încânte în acelaşi timp. Ca şi suspensia pneumatică la ambele punţi care are strania calitate de a transforma orice trecere peste denivelări într-un balans cu efect terapeutic. Trei moduri clasice de reglaj pentru șasiu, Eco Pro, Comfort şi Sport – plus unul complet automat Adaptive – nuanţează în cel mai variat mod posibil experiența condusului şi reacţiile maşinii. Faptul că se poate seta răspunsul din partea suspensiei, direcţiei şi transmisiei amplifică cum nu se poate mai pregnant comportamentul dinamic atât în ceea ce priveşte confortul suveran cât şi sportivitatea atroce. Mai mult – poți adăuga direcţia activă integrală, bare active antiruliu sau roţile de 20 inci cu anvelope de 245 mm pe faţă (talon 40) şi 275 mm pe spate (talon 35) pentru a ridica și mai mult ștacheta sportivității fără compromisuri. Imediat ce ai pornit de pe loc, imensa forţă a motorului se manifestă mai mult sau mai puţin voalat în funcţie de opţiunea aleasă pentru răspunsul din partea mecanicii. Dar nu dispare nicio clipă, fiind gata să se dezlănţuie oricând dorești. La fel, confortul. Te însoţeşte permanent indiferent de regimul de rulare. La 180 km/h face acelaşi zgomot ca la 130 km/h, iar la 40 km/h la fel ca la 180 km/h… Nimic nu tulbură tihna călătoriei. Iar farurile cu tehnologie laser pentru fază lungă (care se amorsează la viteze mai mari de 60 km/h) capabile să lumineze până la 600 de metri fac zi în miez de noapte. Despre sistemul audio Bowers & Wilkins Diamond ce aş putea să spun? Divin… 16 difuzoare (între care tweetere cu diamante sintetice pentru redarea cu acurateţe nepământeană a sunetelor înalte, difuzoare de medii cu membrane din kevlar şi două subwofere cu tehnologie Rohacell) cu o putere totală de 1400 watti transformă habitaclul într-o ultra sală de cinema cu o particularitate deloc de neglijat: are doar patru locuri. În mod cert, cele mai bune!

Text: George Drugescu /Foto: Radu BUHĂNIŢĂ

CITEȘTE ȘI ALTE ARTICOLE

http://www.autotestmagazin.ro/test-bmw-seria-1-adn-bavarez/

http://www.autotestmagazin.ro/test-bmw-x4-m40i-xdrive-bolid-pur-sange/

http://www.autotestmagazin.ro/test-bmw-seria-1-adn-bavarez/

http://www.autotestmagazin.ro/monica-rosu-provocarea-campionilor/

Articolul precedentȘocul termic pentru copii
Articolul următorDacia Sandero 2019, prima imagine
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ unu = 4