TEST: BMW i3 – Carbonomania

0
273

Suntem în anul 2022 și a venit vremea să ne despărțim de un model electric ce a asistat din umbră la redescoperirea automobilului… electric. Este vorba despre BMW i3 și a sa tehnologie revoluționară, care așteaptă, încă, să fie adoptată la scară largă. Să vă lămuresc.

Nu mai are rost să discutăm acum despre designul lui i3, subiectul fiind întors pe toate părțile de-a lungul timpului, însă un singur lucru este unanim acceptat: BMW i3 este oricum, numai banal nu.
Pornind de la materialele reciclate folosite la construirea habitaclului sau ușile spate cu deschidere în oglindă și până la lipsa montantului central, micul automobil electric, ce măsoară puțin mai mult de patru metri lungime, este un pachet de soluții originale. Unele dintre ele, cum ar fi plasticul ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) folosit pentru structura de rezistență, încă este „rezervat” acelor supercarurilor cu puteri „magice” care fac să vă dispară din cont câteva milioane de euro.

Deschiderea opusă a portierelor și lipsa montantului central sporesc accesul în habitaclu. Portbagajul frontal nu este mare, dar poate adăposti fără probleme cablurile de încărcare.

Chiar dacă designul este în continuare original și interesant, timpul nu a trecut fără să lase urme, iar cel mai afectat este sistemul multimedia, aflat acum cu câteva generații în urmă. Lipsa interfeței Android Auto sau Apple CarPlay nu poate trece neobservată, în aceeași situație fiind și asistentul la parcare, ce se bazează pe senzorii cu ultrasunete și pe o singură cameră video plasată în spate.
Ediția specială „Unique Forever” marchează simbolic sfârșitul producției unui model care a vrut, prea devreme, să ne prezinte viitorul.


Sistemul electric de propulsie a fost îmbunătățit de-a lungul timpului, ajungând acum să dispună de o putere maximă de 170 CP. Nu este mult, dar pentru caii putere „electrici” este mai mult decât suficient, atât timp cât nu uităm că avem de-a face cu o mașină de oraș. Viteza de 100 km/h poate fi atinsă după 7,3 secunde, iar răspunsul imediat al motorului la accelerație induce o siguranță suplimentară la „strecuratul” prin trafic. Bateria Litiu-Ion are o capacitate netă de 37,9 kWh și poate fi încărcată fie de la o stație publică CCS de 50 kW, fie de la priza de 220V de acasă, care are nevoie de aproximativ 13 ore pentru a ajunge de la 0 la 100%. BMW promite o autonomie maximă de 308 km, dar, în lipsa condițiilor ideale și cu o utilizare normală a climatizării, vă puteți baza pe o autonomie de 260-270 km sau chiar mai puțin, în funcție de cât de tare apăsați accelerația și cât de repede mergeți.
Orientarea către o utilizare urbană a lui i3 iese în evidență când trebuie să parcați. Dimensiunile reduse, în ciuda unui spațiu interior impresionant pentru ocupanții locurilor din față, precum și diametrul de bracare de doar zece metri, nu pot fi compensate de niciun sistem electronic de asistare la parcare.
Acum BMW i3 se pregătește să părăsească scena lăsând locul liber unui nou model electric de oraș și pentru a „elibera” denumirea predestinată versiunii electrice a Seriei 3. Acest lucru nu se va întâmpla, însă, înainte de a oferi nostalgicilor o ultimă șansă de a avea un automobil electric cu butoane reale pentru climatizare și instalația multimedia, precum și o ambianță interioară deosebită, care nu va fi preluată de generația următoare.
Așadar, tehnologia micului i3 este competitivă și nu poate influența negativ decizia de achiziție, însă nu în aceeași situație se află și prețul de pornire de 41.471 euro cu TVA, pe care ar trebui să-l citiți 54.806 euro, daca vă doriți un i3 cu aceleași dotări ca cel din imagini.

Foto: Bogdan Pispiris

http://www.autotestmagazin.ro/test-bmw-i3-electric-blue/

http://www.autotestmagazin.ro/bmw-ix3-primul-suv-electric-bmw-de-serie/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


6 × = doisprezece