TEST: Ford Kuga Full Hybrid AWD – Ultimul nivel

0
255

Ford Kuga Hybrid elimină anxietatea legată de autonomia auto­mobilelor electrice şi, mai ales, pe cea alimentată de necesitatea încărcării bateriei de la o priză. Echiparea Vignale adăugă tuşa de confort şi lux care îl propulsează în galeria modelelor elitiste.

Elevarea preocupărilor legate de aspectul maşinii se observă uşor. Cumva înțelegi dintr-o privire că este vorba despre un pachet de dotări cuprinzător. Cea mai interesantă dotare de care dispune este, fără îndoială, tehnologia full hybrid (FHEV). Este compusă dintr-un motor pe benzină de 2,5 litri (190 CP) care funcţionează după un ciclu Atkinson, o baterie litiu-ion de 1,1 kWh, un motor electric sincron trifazic şi o transmisie automată cu raport de transmitere continuu variabil (CVT). Ciclul Atkinson creşte ­eficienţa motorului termic, dar îi micşorează caracteristicile de putere şi cuplu.

Pierderea asumată prin utilizarea acestui ciclu este compensată de motorul electric. Acesta poate interveni în orice scenariu de rulare ­pentru a sprijini ­efortul făcut de motorul termic. Interacţiunea dintre cele două propulsoare este mediată de un soft ultra-performant care exclude orice implicare din partea celui aflat la volan. Aşadar, mă aflu în plăcuta postură de a culege doar beneficii, fără ca sistemul hibrid să aştepte din partea mea acţiuni care să-i autorizeze multiplele şi permanentele sale ajustări. Tracţiunea integrală se conformează aceluiaşi principiu de funcţionare, astfel încât sunt exonerat de orice atribuţii legate de gestionarea fluxului de putere sau de distribuţia ­acestuia între punţi. Cinci moduri de condus – Normal, Eco, Sport, Slippery, Snow / Sand – nuanţează răspunsul din partea ­sistemului hibrid şi prioritizează utilizarea tracţiunii: 4×2 în ­Normal şi Eco, 4×4 în celelalte. Desigur, ­indiferent de programul ales, bruscarea acceleraţiei, ­abordarea curajoasă a virajelor sau condiţiile precare de aderenţă amorsează automat tracţiunea ­integrală. Greutatea proprie de 1.773 kg, anvelopele de 225/60 R18, suspensia spate independentă plus barele stabilizatoare la ambele punţi asigură un suport mecanic performant în cazul în care vrei să profiţi de întreaga detentă pe care o poate genera ­sistemul hibrid. Deşi este unul ermetic, care nu lasă nicio portiță deschisă pentru control, încearcă să se revanşeze pe partea de comunicare. De exemplu, deși lipsește afişarea treptei de viteză, orice frânare până la oprire este finalizată cu prezentarea procentajului de energie care a putut fi recuperată. Rar am obţinut valori mai mici de 90%. Prin urmare, bateria litiu-ion este frecvent şi eficient încărcată mai ales în traficul urban. În acelaşi timp, sub tab-ul Power Flow integrat în tableta centrală, descoperi o pictogramă animată care indică, în timp real, funcţionarea sistemului hibrid şi modul de lucru al tracţiunii. Plecările de pe loc se fac cu precădere cu susținere din partea motorului electric, fază caracterizată de un consum mare de combustibil.

Poţi păstra acest mod de propulsie până la viteze ridicate dacă apeşi acceleraţia cu delicateţe. Din câte mi-am putut da seama, am reuşit să rulez astfel până la 75 km/h. Versiunea FHEV este disponibilă inclusiv în varianta de echipare Trend, aşa că dacă nu eşti dependent de o atmosferă elitistă, există şi soluţii mai accesibile pentru a te bucura de aportul adus călătoriilor de tehnologia full hibrid. Foarte interesant şi mobilizator este rezumatul experienţei avute cu Ford Kuga FHEV. Dintr-un total de 333,3 km, 88,7 km au fost parcurşi în mod pur electric. Asta înseamnă că mai bine de 26% din distanţă a fost acoperită fără consum de combustibil. Un procent meritoriu care justifică consumul mediu de numai 6,4 litri / 100 km obținut pe durata testului. În acelaşi timp justifică şi existenţa acestui tip de propulsie în gama Ford Kuga, capabil să ofere consumuri minimale, la paritate cu cele realizate de motoarele diesel performante, fără să sacrifice nimic din ­plăcerea condusului sau să îngrădească în vreun fel confortul oferit pasagerilor. Ba chiar dimpotrivă!…

Foto: George Drugescu

http://www.autotestmagazin.ro/test-ford-kuga-mhev-performant-si-economic/

http://www.autotestmagazin.ro/test-ford-kuga-traditional-si-modern/

http://www.autotestmagazin.ro/test-ford-kuga-american-made-in-europe/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


2 − = unu