TEST: Ford Tourneo Connect – În numele familiei

0
79

Cred că acesta a fost punctul de plecare al celor de la Ford când s-au gândit să transforme un van în mașină pentru transport de persoane. Astfel a apărut Tourneo Connect.

fisa tehnica 1Tourneo Connect are ampatamentul este mărit și dispune și de al treilea rând de scaune cu o lungime totală de 4818 mm. Poate că din cauza lungimii o să rezumați totul la „eh, mașină de marfă!” și o să gândiți că manevrabilitatea pentru oraș lasă de dorit. Este destul de corect dacă vă gândiți la diametrul de bracare de 12,5 m, dar… cam atât. Practic aveți la dispoziție o platformă de van transformată într-un monovolum care poate duce șapte persoane și care mai dispune și de un volum de încărcare de 322 de litri.

În cazul de față este lesne de înțeles că pentru Tourneo Connect cuvântul de ordine este modularitatea, în ideea că o asemenea mașină poate deservi în egală măsură afacerea familiei dar și familia însăși. Dacă vorbim doar de cinci persoane ultimul rând de scaune se pliază și aveți la dispoziție o platformă de încărcare cu o capacitate de 1,53 m3 pe care îi puteți umple, de exemplu, cu bagajele necesare plecării în vacanță fără să aveți impresia că cineva și-a luat dulapul cu haine. Pe de altă parte, în cazul în care trebuie să transportați obiecte voluminoase pliați și rândul al doilea de scaune și obțineți un spațiu cu o lungime de peste doi metri și un volum de 2,67 m3. ­Altfel, imaginați-vă că ați putea transforma această platformă într-un veritabil loc de dormit dacă sunteți amatori de camping, fie el de două zile sau mai mult. 

Odată instalat în postura șoferului remarci că poziția la volan este înaltă, specifică vanurilor, și îți permite o bună vizibilitate frontală, mai ales laterală. Scaunele comode sunt potrivite pentru deplasări lungi sau coborâri și urcări repetate.
Oglinzile laterale, în două secțiuni, sunt foarte utile în manevre de dat cu spatele pentru că nu mai este nevoie să le reglezi în mod special pentru aceasta. Iar dacă porniți la drum cu toată gașca de copii, plus cei ai prietenilor, și vreți să vedeți că în spate este liniște (sau de ce este liniște) apelați fără probleme la oglinda „spion”, de sub cea din plafon pentru urmărirea „combatanților din liniile 2 și 3” ale mașinii.
Motorul este Duratorq TDCi de 1,6 litri și 115 CP cuplat la o transmisie manuală în 6+1 raporturi. Pentru un vehicul cu o masă proprie de 1529 kg, la care se adaugă și o sarcină utilă de peste 700 kg, poate părea puțin însă cuplul motor maxim de 270 Nm vă poate scoate din încurcătură cu condiția să nu deveniți competitori ai lui Lewis Hamilton, de exemplu. Consumul mediu obținut este undeva la 8,5 litri însă în condițiile în care rulajul a fost în egală măsură urban și la drum lung. Ce sunt convins că o să vă placă este confortul și dinamica condusului datorate sistemului de suspensie cu bară de torsiune pe puntea spate, care înlocuiește sistemul cu foi de arc de pe vechiul model. Mai ales că este silențios chiar dacă rulați pe suprafețe fără asfalt.

Drive-test realizat de Radu BUHĂNIŢĂ
Foto: Tibi MÎNZU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


9 − opt =