Honda Forza 750 are un nume care îi face cunoscute calităţile înainte de a apuca să urci în şa. Nicio surpriză că sprintează cu multă poftă şi nu se intimidează dacă trebuie să menţină un ritm susţinut, cum este cel de pe autostradă. În plus, promite o protecţie la vânt net superioară unei motociclete, dar şi o manevrabilitate intrinsecă perfect adaptată înghesuielii din traficul urban.
Maxi-scooter-ul Forza 750 este aşezat strategic în vitrina cu modele Honda echipate cu motorul de 750 cmc şi transmisia automată cu dublu ambreiaj (DCT). Prin urmare, îl găsim flancat de NC 750 X şi X-ADV. Ambele motociclete, ambele din clasa Adventure.
Diferenţa evidentă faţă de acestea este dată în primul rând de apartenenţa totală la clasa maxi-scooter. Deşi Honda a reuşit să reasambleze într-un mod cât se poate de ingenios trăsăturile specifice unei motociclete cu ale unui scuter în cazul lui X-ADV, acesta conţine suficient ADN moto încât să fie încadrat în continuare în această categorie. O gardă la sol mai mare cu trei centimetri, un ampatament mai mare cu un centimetru plus modul Gravel din meniul de configurare al răspunsului dinamic sunt câteva dintre caracteristicile care separă cele două modele şi care sunt cuantificate în diferenţa de preţ.
Dacă ne raportăm la NC 750 X, principalele diferenţe sunt alimentate de caracteristicile specifice fiecărei clase în parte, cu accent pe protecţia la vânt în favoarea lui Forza 750. Constructiv, NC-ul are un ampatament mai mic cu 45 mm, o gardă la sol mai mare cu un centimetru, o roată spate de 17 inci şi 11 kg în minus. Pornirea fără cheie trezeşte motorul la viaţă printr-o procedură foarte simplă: o rotire a contactului general urmată de o apăsare de buton. Evacuarea vibrează scurt şi zgomotul care însoţeşte mişcarea pistoanelor capătă o tonalitate baritonală foarte plăcută. Din cele patru moduri de condus de care dispune, Standard, Rain, Sport şi User, în mod implicit este selectat primul. Reglajul fin al acceleraţiei electronice o face extrem de responsivă chiar şi la unghiuri mici de rotaţie a manşei. Aşa că trebuie să mă adaptez rapid la interacţiunea cu clapeta de acceleraţie şi iată-mă deja avântat curajos în trafic. Transmisia automată cu dublu ambreiaj colaborează foarte bine cu motorul de 58 CP şi 69 Nm. Aglomeraţia în care mă zbat impune un condus fragmentat, pigmentat cu frânări şi accelerări dese. Prin urmare, călătoria este însoţită permanent de zgomote care consfinţesc schimbările de treaptă. DCT-ul ia decizii rapid, corelate inspirat cu sarcina şi acceleraţia. Câteodată, succesiunea în care sunt selectate treptele poate părea ezitantă. Dar în niciun scenariu de rulare nu s-a întâmplat să am de-a face cu o treaptă livrată neconform. Dacă la un moment dat am fost evaziv în ceea ce priveşte stilul de condus, forţat fiind de împrejurările din trafic, DCT-ul mi-a oglindit oarecum deruta. Dar s-a corectat rapid, fără să perturbe fluiditatea condusului, dovedindu-se a fi un partizan constant al eficienţei şi confortului. Apetitul pentru viteză și sprinturi se păstrează indiferent de programul de condus ales, cu o accentuare proeminentă a răspunsului în modul Sport. Vocaţia drumurilor lungi este confirmată de parametrii deplasării cu 130 km/h în treapta a şasea: 4000 rpm şi consum instantaneu de circa 4,5 litri. Poţi profita mai mult de cei 13 litri de benzină din rezervor dacă reduci viteza la 90 km/h. Pe lângă îndulcirea confortului, scade şi consumul până la aproximativ 2,5 litri ca urmare a reducerii turaţiei motorului sub 3.000 rpm. Agil şi rapid, economic şi confortabil, Honda Forza 750 dispune de calităţi atent mixate pentru a oferi un răspuns complet la provocările ridicate de traficul din ziua de astăzi, fiind însă departe de a se limita doar la rezolvarea mobilităţii în interiorul teritoriilor urbane sau metropolitane.
http://www.autotestmagazin.ro/test-bmw-r18-transcontinental-transcruiser/
http://www.autotestmagazin.ro/test-honda-nc750x-dct-confortabil-si-stabil/
http://www.autotestmagazin.ro/test-honda-cbr650r-experienta-completa/