TEST: Honda HR-V – Un mix cu stil

0
83

Pare destul de puțin plauzibilă o afirmație de genul că un crossover subcompact poate să aibă carisma și dinamica unui coupe, să se comporte ca un SUV și să fie modulabil ca un MPV. Japonezii de la Honda au stat ceva timp pe gânduri și au spus „de ce nu?!”. Apoi au lansat a doua generație HR-V.

Practic, designerii au trebuit să combine centrul de greutate ridicat și soliditatea, valorile de bază ale unui SUV, cu un nou nivel de percepție din partea viitorilor posesori ai modelului. Adică oameni activi care se bucură atât de muncă, cât și de viața de familie și care sunt ghidați de un puternic echilibru între partea practică și modă. Iar într-o primă fază s-a materializat prin liniile de coupe ale caroseriei ce creează un aspect dinamic și sportiv, completat de mânerele ușii din spate incluse în montanții C.

Interiorul este funcțional și are același sentiment de „coupe like” când te așezi la volan mai ales când beneficiezi de gardă la sol de 170 mm. Cuvântul de ordine pentru arhitectura interiorului este extinderea spațiului prin montarea rezervorului în poziție centrală sub banchetă. Astfel aveți la dispoziție un portbagaj cu un volum de 470 litri ce se poate extinde la 1.026 litri prin rabatarea banchetei. Iar partea cea mai interesantă este că dispune de tehnologia Magic Seats prin care se pot adopta trei moduri de configurare a locurilor din spate ce oferă versatilitate sporită interiorului.
Pe de altă parte, iarăși este interesant în cazul lui HR-V că, deși face parte din clasa subcompact, acesta se comportă ca un crossover din segmentul superior. Cu toate că, atunci când este vorba de motorul de 1,5 litri i-VTEC (Intelligent Variable Valve Timing and Lift Electronic Control), prima impresie este… ciudată. Probabil că o contribuție aici o are și etajarea transmisiei manuale cu 6+1 raporturi. Dar nu vă ia mult să vă obișnuiți. În primele trei trepte senzația este că oricât ați încerca să plecați în trombă, HR-V este de altă părere. Însă, odată ajunși în ultima treaptă totul devine… foarte „seren”, indiferent dacă rulați pe autostradă sau în oraș. Și, da, ați citit bine „ultima treaptă”, adică a șasea, când este vorba de oraș și de transmisie manuală. Asta dacă aveți butonul Econ apăsat, adică vi se „aprinde” plăntuța verde în bord. Și așa vă „treziți” că asistentul de schimbare a treptelor vă cere să ajungeți foarte repede la cel mai mic raport de transmitere, iar consumul instantaneu vă va indica valori sub 6,0 litri. Dar consumul mediu a fost în jur de 8 litri în oraș și de 6,3 litri la drum lung, ce-i drept, fără nicio tendință de pilot de rally. Normal că afară am folosit cruise controlul! Însă este bine să nu uitați că aveți, totuși, sub capotă un motor aspirat cu un comportament foarte asemănător cu cel de 1,3 litri, cu ciclu Atkinson, de pe Jazz. De altfel, calea aleasă de constructorul japonez, pentru partea „eco”, prin care renunță la supraalimentare pentru modelele de oraș este una cât se poate de fairplay. Apropos, dacă vreți tracțiune integrală, uitați și de data asta.
Și încă ceva. La început, când am spus „ceva timp”, ce-i drept, sună cam vag dacă ne gândim că prima generație s-a oprit în 2006, iar renașterea lui HR-V a fost în 2015… Da, însă, Honda a făcut-o cu mare stil.

Text/ Foto:  Radu BUHĂNIŢĂ

Articolul precedentRenault 16: Regina șoselelor
Articolul următorDacia Duster, un SUV atrăgător
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


noua − 9 =