TEST: Land Rover Defender – Ultimul spartan

0
80

land rover defender (9)Land Rover Defender este și va rămâne o piatră de hotar în istoria offroad.

land rover defender (1)Atunci când am aflat vestea că modelul Land Rover Defender, simbolul offroad-erilor din Marea Britanie și nu numai, va fi scos din producție începând cu 2016, din cauza restricțiilor UE, am trăit o senzație ciudată. Parcă urmăream o știre despre o specie care a dispărut în decursul vieții noastre.

Încercând să vedem ce va pierde omenirea, am reușit să obținem pentru drive-test modelul Land Rover Defender SVX 60th Anniversary. Bucuria noastră a fost mare, parcă aveam ocazia sa vorbim și să îl fotografiem pe… Ultimul Spartan! De îndată ce am început testul mi-am dat seama că această comparație nu a fost întâmplătoare.

Bazat pe caroseria scurtă a modelului Defender 90, modelul SVX 60th Anniversary, este un offroader veritabil, cazon și îndrăzneț. Un model cu adevărat special. Drept urmare el a fost produs doar în 1.800 de exemplare.

land rover defender (8)La exterior remarcăm vopseaua neagră, lucioasă, cu însemnele aniversare în negru satinat, ornamentele de aluminiu, farurile clar și frumos desenate într-un design unic, scutul masiv de la motor, treptele laterale din țeavă de rollbar, alura înaltă, la care se adaugă snorkel-ul, care denotă curajul de a aborda orice provocare a terenului și, bineînțeles, amprenta modernului prin stopurile cu LED.

land rover defender (5) land rover defender (6) land rover defender (4)Dacă exteriorul nu anunță cu nimic caracterul cazon al mașinii, la interior lucrurile se schimbă radical. Senzația de tanchetă te izbește imediat, cu toate eforturile făcute de constructor: scaune față sport Recaro, din piele, măciuliile schimbătoarelor din aluminiu cu manșoane din piele, instalația audio premium, trapă, parbriz încălzit, geamuri electrice. Acestea fiind doar câteva din cele peste 1.500 de îmbunătățiri pe care fabricantul le-a declarat față de Defender 90.

Postul de conducere este înalt și înghesuit, volanul nereglabil este foarte aproape de portieră, iar comenzile de bord par toate adunate în jurul genunchilor. Până și frâna de mână pare un levier de comandă de la tanc, poziționat între accelerație și consola centrală.

A fost absolut amuzant să aprind farurile de la pârghiuța poziționată lângă contactul general! Mi-au placut beculețele care luminează panoul central, poziționate lângă suportul de pahare și, bineînţeles, ceasul analogic dintre gurile de aerisire centrale. În afara volanului și a ceasurilor de bord, totul pare plan, dreptunghic, în 2D: parbrizul drept cu ștergătoare mici, de mașină de epocă, bordul, consola centrală, ușile și geamurile lor, spațiile de depozitare… totul îți dă impresia ca te afli într-o mașină din „The Expendables”. Tot în aceeași abordare militară sunt tratați şi pasagerii din spate, care pot utiliza cele două scaune rabatabile, accesul făcându-se prin ușa spate.

Să vedem cât de spartan este la condus.

Deși mă așteptam să mă simt ca într-un tractoraș, SVX este surprinzător de civilizat și de prietenos. Firește că drumurile prin oraș, printre mașini și străduțe înguste nu îi plac. Raza de virare este caraghios de mică, iar cuplul puternic. Treptele de viteză sunt foarte scurte și trebuie schimbate des, iar pentru apăsarea ambreiajului îți trebuie ceva forță în piciorul stâng.

land rover defender (2)Nu stăm mult pe asfalt și intrăm într-o pădure. Brusc, ești într-o altă mașină! Toate temerile șoferului de oraș îți sunt anulate după primele denivelări și noroaie. SVX trece ridicol de relaxat peste orice denivelare, trunchiuri de copaci sau gropi pline cu noroi care îți ajunge până la praguri.

Deși plin de teamă, m-am oprit în mijlocul unei astfel de gropi. Mașina s-a afundat ușor, clipocind și scoțând aburi până la nivelul portierelor, în noroi. Mărturisesc că primul gând a fost: „pe cine sun să mă scoată de aici?!”. Până la urmă, mi-am luat inima în dinți, am poziționat maneta mică pe L zicându-mi: „merită să încerc”. Nu aș putea să spun că mașina a ieșit de acolo ca dintr-o parcare subterană, dar nici mare diferență nu fost! Practic nu am putut face diferența că am pornit dintr-o groapă de peste jumătate de metru adâncime plină cu noroi sau de pe betonul parcării…

SVX câștigă respectul șoferului de la prima situație dificilă de luptă așa cum și spartanii au făcut-o. Land Rover Defender este o bornă ce trebuie atinsă de orice șofer. Este unul dintre cele zece autovehicule pe care un șofer adevărat trebuie să le conducă în viață.

Articolul precedentTEST: Ford Mondeo – Bun la orice
Articolul următorTEST: Ford S-Max – Alternativa optimă
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


8 + = saisprezece