Test: Mercedes-Benz C-Class – Ce clasă!

0
78
Cel mai mic Cx al unui model de serie - 0,24 - înseamnă călătorii ambalate în linişte.  Dar şi consumuri înfiorătoare: la 130 km/h în treapta a şaptea, motorul are 1900 rpm şi consumă aproximativ 5,5 litri.
Cel mai mic Cx al unui model de serie – 0,24 – înseamnă călătorii ambalate în linişte. Dar şi consumuri înfiorătoare: la 130 km/h în treapta a şaptea, motorul are 1900 rpm şi consumă aproximativ 5,5 litri.

Există ceva anume care diferenţiază modelele premium de toate celelalte maşini. „Ceva” care nu are o sursă anume. „Ceva” care, finalmente, este, nici mai mult nici mai puţin, decât o listă. O listă cu realizări concrete aservite simţurilor şi emoţionalului. O listă lungă în cazul noului Mercedes C-Class.

fisa tehnica 1Briza schimbării care adie prin gama Mercedes de ceva vreme încoace prinde putere. După ce am testat noul E-Class, noul ML şi nonconformistul GLA, iată că i-a venit sorocul şi modelului C-Class. Despre design, materiale şi finisaje se poate spune totul într-un singur cuvânt – impecabile. Eleganța intrinsecă a spaţiului interior, dublată de forţa degajată de liniile tensionate ale caroseriei, te transpun într-un univers accesibil până acum doar celor care deţineau un model premium de clasă mare.

C-class (5) C-class (4)De aceea nici nu mă grăbesc să ies cu maşina din parcarea dealerului Mercedes. Nu e vorba de familiarizarea cu comenzile şi echipamentele opţionale strecurate peste nivelul oferit de Avantgarde pentru că acest proces este unul care nu consumă timp – simplitatea comenzilor, poziţionarea butoanelor şi logica meniurilor este perfectă. Pur şi simplu mă las furat de starea de bine pe care mi-o transmite tranşant maşina, începând de la confortul scaunelor până la modul plăcut în care sunt armonizate toate în jurul meu, materiale şi culori, texturi şi finisaje. Poziţionarea volanului şi a pedalierului, linia coborâtă a parbrizului, încreţitura delicată a tablei în zona de muchie a capotei portbagajului în chip de eleron, cozorocul de la turometru şi vitezometru, iluminarea ambientală în cromatică caldă. Nimic forţat, totul atât de firesc…

C-class
Pielea ecologică Artico, de un alb translucid, face ca negrul de pe bord, portiere, montanţi şi mochetă să pară nu sobru ci elegant.

C-class (6)Până la urmă, ca să nu pară că m-am blocat, mă văd nevoit să pornesc motorul şi să o iau uşurel din loc. Motorul variantei 220 BlueTEC ridică uşor acul turometrului dar nu şi nivelul de zgomot interior. Cred că nu ieşisem din curte şi deja eram conştient de forța sa mocnită și de feeling-ul excelent al direcţiei. Sistemul Direct-Steer, devenit dotare standard pentru toată gama C-Class, combină avantajele unei direcţii autoadaptive în funcţie de viteză cu cele ale unui sistem de direcţie cu raport de multiplicare diferenţiat în funcţie de unghiul de bracare al roţilor. Asta înseamnă că în staţionare, cursa completă a volanului pentru bracarea roţilor va fi mai mică decât dacă ai face acelaşi lucru în mers, la o anumită viteză. Sentimentul de control și siguranță pe care îl transmite are două surse: feedback-ul direct şi adaptabilitatea la fiecare scenariu de viraj în parte. Suspensia Agility Control, integrată în pachetul Avantgarde exterior, coboară garda la sol cu maxim 15 mm faţă de suspensia standard şi face un duet plin de forţă şi precizie cu noua suspensie față. Cu o configuraţie bazată pe o structură cu patru braţe capabilă să gestioneze forţe longitudinale mari fără să se încarce cu vibraţii cauzate de dezechilibrul roţilor sau de fluctuaţii ale forţei de frânare, aceasta este un partizan de nădejde în condusul sportiv. Nici aportul suspensiei spate, la rândul ei nouă, cu cinci braţe, nu trebuie neglijat.

C-class (3)fisa tehnica 2Rapidă în reacţii şi fermă, aceasta suprimă eficient mişcările oscilante ale ansamblului spate în timpul virajelor parcurse cu viteză. Eventualele erori de înscriere pe traiectoria corectă sunt diminuate de intervenţia sistemului Steer Control, tot dotare standard, care introduce un impuls de corecţie în volan, pe care şoferul îl resimte cu tărie, de sens opus celui perturbator. Astfel, eşti încurajat să virezi în direcţia potrivită pentru a recâştiga controlul asupra maşinii. Este, într-un fel, o antecameră a ESP-ului. Motorul diesel de 2143 cmc şi 170 CP între 3000 şi 4200 rpm este o încântare. Musteşte de forţă şi rafinament. Cuplul maxim atinge 400 Nm şi este livrat pe un palier de turaţie cuprins între 1400 şi 2800 rpm. Asta înseamnă că oricând apeşi acceleraţia, indiferent de treaptă şi turaţie, vei avea parte de o decolare la nivelul solului. Transmisia automată 7G-Tronic Plus adăugă, dacă mai era cazul, şi mai mult răsfăţ călătoriei. Cuplările de treaptă sunt mătăsoase iar motorul menajat cât se poate de mult. Ca o constantă, indiferent de setarea aleasă pentru răspunsul motorului, transmisiei și direcției, turaţia de schimbare a treptelor este aceeaşi – 1500 rpm. Butonul Agility Select este cel care îți permite să programezi răspunsul mașinii în degradeuri multiple, cuprinse între inocent și năpraznic. Ai chiar posibilitatea să combini, în modul Individual, extremele – de exemplu direcția să lucreze în regim Sport iar motorul și transmisia în ECO. De fapt, simpla prezență a acestui buton, este garanția că te afli într-o mașină cu personalități multiple, capabilă să debordeze de energie vie în programul Sport+ sau de un calm regesc în modul ECO. Oricum ar fi, te afli într-un Mercedes. Şi o simţi prin toţi porii.

Drive-test realizat de George Drugescu
Foto: Tibi Mînzu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


trei + 2 =