TEST: Mitsubishi ASX – Un plus de frumuseţe

0
120

Mitsubishi ASX (5)14-15Toamna trecută, la Paris, brandul celor trei diamante a restilizat una dintre cele mai grele piese din arsenalul său, chiar dacă este un crossover „compact”, ca să facă o tranziție cât mai lină către noua sa generație de autovehicule. Dacă v-ați gândit la Mitsubishi ASX, înseamnă că enunțul nu a fost deloc greu.

Mitsubishi ASX (4)Dynamic Shield este conceptul care ghidează designul constructorului japonez, iar pentru ASX se „resimte” cel mai bine în partea frontală. Parașocul a fost modificat ca să facă loc elementelor cromate, iar calandrul a preluat paternul fratelui mai mare Outlander, care atestă funcționalitatea și siguranța inspirată de generațiile anterioare de mașini de teren, așa cum a fost în cazul lui Pajero.
La ASX gândiți-vă ca la un hachback supraînălțat, dar care dispune de tracțiune integrală și de un plafon panoramic. Poate că așa-zisa „articulație înaltă” nu este tocmai pe placul tuturor, iar referirea vizează direct suspensia ridicată față de cea clasică de hatch, dar cu puntea spate independentă. Asta înseamnă că, în ciuda înălțimii, ASX se „așază” în curbă confortabil, fără să resimțiți vreo urmă severă de tangaj.

Mitsubishi ASX (2)Desigur, altfel văd lucrurile viteziștii pursânge, dar să ne gândim că este, până la urmă, un crossover. În cabină, zgomotul la rulare este bine atenuat, dar cu o mică „ridicare de sprânceană” atunci când treceți de 3000 de rotații. Pe de altă parte nu trebuie să uitați că aveți de-a face sub capotă cu un motor de 2,2 litri și diesel pe deasupra. Oricum remarca este în măsură să-i facă fericiți pe chițibușarii extremi sau radicali, altfel confortul călătoriei nu are nimic de suferit. Iar dacă puneți la socoteală și transmisia automată aveți rețeta perfectă pentru călătorii lungi într-o manieră liniștită, mai ales dacă apelați și la ­cruise control.

Mitsubishi ASX (3)
14-152Ce o să vă placă în mod expres este sistemul de tracțiune integrală ce poate fi acționat de pe consola de podea folosindu-vă de butonul rotund cu înscrisul AWD. Apăsați-l o dată și aveți activat sistemul care controlează cele două punți tractoare. Poate ajunge cu distribuția cuplului între ele de la 98/2% față/spate până la 50/50%, în funcție de calitatea suprafeței de rulare. Iar dacă trebuie să ieșiți din situații delicate care necesită aderență mărită, de exemplu pe suprafețe alunecoase, mai apăsați încă o dată butonul și blocați puntea spate.
Consumul a fost cât se poate de decent, 6,8 litri la drum lung, însă fără mari accese de furie, și de aproximativ 10 litri în mediul urban, ce-i drept obținuți într-un mod foarte… „zen” de conducere.
Direcția asistată electric și camera pentru mers cu spatele sunt atuuri „beton” în lupta pentru găsirea locurilor de parcare în oraș. Cât despre evadările la picknic n-ar trebui să vă pună pe gânduri. Aveți o gardă la sol de 180 mm care ar trebui să fie suficientă pentru ieșit la un grătar, „la o drumeție” sau la o plajă pe marginea râului. Iar dacă este cazul, chiar și la o escaladă, cu condiția să lăsați ASX la baza „peretelui”. În schimb vă va căra echipamentul spre casă cu aceeași aplomb cu care vi l-a adus.

Text / Foto: Radu BUHĂNIŢĂ

Articolul precedentElectric Drive
Articolul următorLiana şi Alexandru Avădanei: Actori pe scena vieţii
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


cinci − = 4