TEST: Opel Corsa – Conexiunea franceză

0
72

Opel a lansat oficial a șasea generație a modelului de clasă mică. Corsa este un jucător extrem de important în Europa, iar noul model este primul dezvoltat împreună cu francezii de la PSA.

Avem în față cea mai nouă versiune a lui Corsa, unul dintre cele mai importante modele de clasă mică din Europa. De zeci de ani Opel Corsa este principalul concurent pentru modele precum Volkswagen Polo, Ford Fiesta sau Renault Clio. Este un model bine vândut în toată Europa și preferat de mulți clienți pentru dimensiunile reduse, bune pentru oraș.
În 2017, General Motors, grupul american care deținea marca Opel de mai bine de 85 ani, a decis să vândă brandul german și să iasă complet din Europa. Grupul francez PSA (Peugeot-Citroen) a achiziționat Opel pentru suma de 2,2 miliarde de euro. Astfel, în prezent face parte din grupul PSA, alături de mărcile Peugeot, Citroen și DS Automobiles.
Opel împarte acum platformele tehnice cu modelele mărcilor franceze. Mai mult, caută piețe pentru produsele sale. Dacă în era GM, Opel era o marcă europeană, acum o găsim și în America de Sud (în Chile, de exemplu) sau în Maroc. De asemenea, se va întoarce în Rusia după o absență de trei ani.
Revenind la modelul Corsa, acesta se află în gama Opel încă din 1982, când prima generație a fost lansată în Franța, Italia și Spania. În Marea Britanie, modelul avea să fie vândut sub numele Vauxhall Nova.

Timp de cinci generații, Corsa a devenit unul dintre modelele preferate de europeni. În special Corsa B, generația a doua, lansat în 1993 s-a bucurat de un succes deosebit.
Astăzi, a șasea generație este cea dintâi dezvoltată în colaborare cu PSA, folosind platforma CFA a grupului francez. Aceeași platformă este folosită și de noul model Peugeot 208, cele două automobile fiind strâns înrudite.
Interesant este că General Motors începuse deja dezvoltarea unui nou model Opel Corsa înainte de semnarea acordului de vânzare cu PSA. Iar la momentul tranzacției, planurile inițiale au fost date la o parte pentru adoptarea platformei aduse de grupul francez.
Astfel a fost posibilă crearea și a unei variante electrice pentru noua generaţie. În plus, este suficient de încăpătoare pentru a primi și motoare cu patru cilindri, pe când versiunea GM nu putea fi echipată cu propulsoare mari.
Problema cu care s-a confruntat însă Opel a fost faptul că a avut la dispoziție doar doi ani pentru a dezvolta noul model Corsa, un termen extrem de scurt față de perioadele folosite în mod normal pentru asta.

Inginerii Opel au reușit să rezolve problema, iar noul Corsa a ieșit pe piață la timp. Avem acum o a șasea generație a modelului de clasă mică într-o versiune mai matură ca niciodată.
Linia de rudenie cu Peugeot 208 este evidentă, în special când privim noul Opel Corsa din profil. Dimensiunile externe ale celor două modele sunt aproape identice: 4.060 mm pentru Corsa și 4.055 mm pentru Peugeot 208.
Când comparăm noul model cu vechea generație Corsa, diferențele la capitolul dimensiuni sunt clare: ampatamentul a crescut cu 28 mm, iar lungimea mașinii este mai mare cu 39 mm, în timp ce înălțimea este mai mică cu 48 mm.
Dar, deși a crescut în dimensiuni, noua Corsa este mai ușoară. Doar caroseria are 40 kg mai puțin, iar anumite elemente din interior sunt acum mai ușoare: scaunele față (-5,5 kg), bancheta spate (-4,5 kg), capota din aluminiu (-2,4 kg) și motoarele (în medie -15 kg). Opel spune că varianta de bază a noului model Corsa, echipat cu motorul pe benzină aspirat de 1,2 litri cântărește mai puțin de o tonă.
În ceea ce privește gama de motorizări, noul Opel Corsa are sub capotă propulsorul cu trei cilindri de 1,2 litri de origine Peugeot. Disponibil între trei variante de putere, versiunea de bază este aspirată și oferă 75 CP, în timp ce versiunile turbo pot oferi 100 sau 130 CP. Opel a păstrat și o motorizare diesel în oferta noului Corsa: 1,5 litri cu patru cilindri ce dezvoltă 102 CP la 3.500 rpm și un cuplu maxim de 250 Nm. Opel spune că decizia de a avea un turbodiesel în ofertă este motivată de faptul că sunt piețe unde modelele de clasă mică sunt cerute cu motoare diesel, ca de exemplu Spania și Portugalia.
La testul internațional din Croația, am putut încerca versiunea de top cu motorizare pe benzină de 130 CP în echiparea sportivă GS Line. Echipată cu o cutie de viteze automată cu opt trepte, versiunea GS Line este un tribut adus modelului Corsa GSi de primă generație.
Motorul turbo de 1,2 litri a fost asociat cu cutia de viteze automată cu opt trepte și schimbător în stil cobra, preluat de la modelul francez Peugeot 208. Chiar cu acest element împrumutat, interiorul noului Corsa este bine realizat, restul comenzilor folosite fiind butoane familiare realizate în stil Opel. Manetele pentru semnalizatoare și ștergătoare sunt cele pe care le regăsim pe majoritatea modelelor Opel, iar în fața celui de la volan există acum un display digital ce înlocuiește clasicele indicatoare analogice.
Consola centrală este orientată către cel de la volan, iar display-ul tactil poate avea 7 sau 10 inci. Exemplarul nostru de test era echipat cu ecranul mare de 10 inci ce suportă Apple Car Play și Android Auto. Modelul oferă inclusiv încărcare wireless pentru telefonul mobil și două porturi suplimentare USB pentru pasagerii din spate.
Materialele folosite la interior sunt un mix de plastice tari și moi, unele foarte plăcute la atingere. Per total, noua Corsa a primit un upgrade major la nivel de calitate la interior față de modelele anterioare produse de GM. Pasagerii din spate au suficient loc pe banchetă, dar dacă cei din față își împing scaunele prea mult, spațiul pentru genunchi pentru cei din spate este afectat.
Portbagajul are acum un volum de 309 litri, o valoare medie pentru segmentul automobilelor de clasă mică.
Suspensia este bine reglată, oferind confort, dar permite și un stil de condus mai sportiv. Direcția este reglată pentru un volan prea ușor, plăcut la manevrele urbane, dar lipsit de feedback pe drumuri rapide.
Corsa poate fi acum echipată inclusiv cu faruri adaptive LED matrix IntelliLux cu funcție anti-orbire, o premieră pentru clasa mică.
Prețurile pentru noul model Opel Corsa pe piața din România încep de la 12.560 euro (TVA inclus), dar Opel oferă și un discount de 10% din prețul recomandat ceea ce duce prețul de pornire la 11.304 euro. Prețul pentru modelul testat, Corsa 1.2 turbo 130 CP AT8 GS Line este de 19.410 euro (TVA inclus).

     Text: Dragoș Băltățeanu /Foto: Opel

Articolul precedentTEST: Renault Megane – Aspect domestic înșelător
Articolul următorAston Martin DBX: Premieră surprinzătoare
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ 5 = treisprezece