TEST: Renault Captur TCe 100 GPL – Cum să arzi gazul… eficient

0
128

Renault ne demonstrează că și în timpul pandemiei se întâmplă lucruri bune. Anul trecut, chiar la începutul lui martie, au scos un nou motor TCe 100 GPL supraalimentat, în trei cilindri, pentru modelele Clio și Captur.

Pentru Auto Test Magazin anul a în­­­ceput bine pentru că am putut să vedem la lucru motorul bi-combustibil pe un crossover Captur în echipare Intense. Adică cea-mai-cea. Iar partea șic este dată de paternul bicolor al caroseriei cu plafon Orange Atacama și corp negru.
Dacă vă mai amintiți, actuala generație are la dispoziție 90 de variante de personalizare ale exteriorului.

Puteți avea o autonomie combinată ce poate trece de 1000 km. Ceea ce înseamnă mult pentru o mașină de gabaritul lui Captur.

Interiorul este cât se poate de cochet, de altfel am mai spus-o cu prima ocazie când am dat nas în nas cu Captur și păstrează, în cazul de față, paternul coloristic al exteriorului.
Ce am putea spune într-o primă fază despre un tricilindru de 999 cmc și GPL? Deloc surprinzător, în ciuda miturilor despre amestecul de butan și propan, Captur se mișcă destul de vioi în această variantă. Dezvoltă, totuși, 100 CP și un cuplu motor maxim de 170 Nm transpus la roți de o transmisie manuală cu 5+1 raporturi. Mulți or să spună că nu se mișcă mai cu talent când este vorba despre o masă trecută de 1,3 tone, însă este doar o problemă de abordare. Iar, cei care vor rachete cu GPL, să se abțină.
Ca să vă dau un pont; amintiți-vă că aveți Multi Sense în meniu. Drept urmare, folosiți-l. Faceți trecerea de la Eco la My Sense, pe care vi-l setați după cum este stilul dvs. de condus și apoi la Sport, unde doar feeling-ul direcției mai poate fi reglat și vă veți lămuri că cele trei moduri nu sunt deloc mofturi. Cât despre ideea de consum tot ce pot să spun este că sub 8,2 litri, în afară, indiferent de modul de conducere, n-am reușit să scad, iar în oraș am avut între 9,4 și chiar 10 litri fără să am vreo tangență cu ipostaza de zmeu al străzii. Dar am avut o deplasare cât se poate de comodă și liniștită.
Probabil că adepții zen-ului ecologic îmi vor reproșa că am trecut de partea întunecată a carburantului condusă de „Lordul poluării”, însă orice „tiflă gazoasă” le va dezvălui de fiecare dată o reducere de 10% a emisiilor de CO2, în ciuda consumului, față de orice variantă de motor pe benzină de aceeași cilindree. Practic aveți la dispoziție două tipuri de combustibil și două rezervoare: cel pentru benzină, de 48 de litri și cel pentru GPL, de 40 de litri. Puteți trece pe oricare dintre ele cu ajutorul comutatorului amplasat mai jos, în stânga volanului. În cazul epuizării GPL-ului comutarea se face automat pe combustibilul convențional. Adică, în caz de extremă urgență aveți mai multe șanse să găsiți un loc de alimentare la noi și chiar la nivel european.
Probabil că vă întrebați unde au montat rezervorul de gaz. Ați ghicit, se află în locul roții de rezervă și, da, aveți kit de vulcanizare în locul acesteia. Dar să nu vă speriați că volumul portbagajului a avut de suferit. Aveți la dispoziție 536 de litri, iar podeaua poate fi scoasă ca să obțineți spațiu suplimentar.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ sase = 10